МЕТОДИЧНА СИСТЕМА ФОРМУВАННЯ КУЛЬТУРИ БЕЗПЕКИ ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В МАЙБУТНІХ КВАЛІФІКОВАНИХ РОБІТНИКІВ БУДІВЕЛЬНОГО ПРОФІЛЮ

Автор(и)

  • Nataliia Kulalaieva лабораторія технологій професійного навчання, Інститут професійно-технічної освіти НАПН України, м.Київ, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-8613-1495

DOI:

https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.43.138-141

Ключові слова:

культура безпеки професійної діяльності, методична система, майбутні кваліфіковані робітники будівельного профілю.

Анотація

Професійна освіта майбутніх будівельників вимагає термінового вдосконалення з питань забезпечення їхньої особистої та корпоративної безпеки, створення безпечного виробничого середовища. Розв’язанню цих завдань сприяє формування у них культури безпеки професійної діяльності. Метою статті є теоретичне обґрунтування та розроблення методичної системи формування культури безпеки професійної діяльності у майбутніх кваліфікованих робітників будівельного профілю в закладах професійної (професійно-технічної) освіти. Методи дослідження: теоретичний аналіз психолого-педагогічної і навчально-методичної літератури, нормативно-правових документів; інтерпретація виокремленого матеріалу та моделювання; синтез, порівняння, класифікація; систематизація й узагальнення. Запропонована авторкою методична система формування культури безпеки професійної діяльності у майбутніх кваліфікованих робітників будівельного профілю містить: структурні складові (ціль, зміст, засоби, педагогічної комунікації, викладачів, учнів, діагностику та контроль, наступну методичну систему); функціональні компоненти (проектувальний, пізнавальний, процесуальний, гностичний, рефлексивний, контрольно-оцінний та прогностичний).

Біографія автора

Nataliia Kulalaieva, лабораторія технологій професійного навчання, Інститут професійно-технічної освіти НАПН України, м.Київ

кандидат хімічних наук, доцент

Посилання

References

Feschenko, T.S. (2013). K voprosu o ponyatii «metodicheskaya sistema» [To the issue of the concept of "methodical system"]. Young scientist, 7(54). 432–435. in Russian].

Kuzmina, N.V. (2002). Ponyatie «pedagogicheskoy sistemyi» i kriterii eyo otsenki. Metodyi sistemnogo pedagogicheskogo issledovaniya [The concept of "educational system" and the criteria for its evaluation. Methods of systemic pedagogical research]. Mosow: Narodnoe obrazovanie. [in Russian].

Ponomaryova, O.N. (2013). Metodicheskie podhodyi k prepodavaniyu kursa «Okruzhayuschaya sreda i zdorove cheloveka» [Methodical approaches to teaching the course “Environment and human health”]. Proceedings of higher educational institutions. Volga region. Humanitarian sciences, 3(27), 170–175. [in Russian].

Ryzhakov, M.V. (2005). Obschaya metodologiya, kontseptualnyie osnovyi, funktsii i struktura gosudarstvennyih obrazovatelnyih standartov vtorogo pokoleniya [General methodology, conceptual framework, functions and structure of state educational standards of the second generation]: Collection of scientific papers. Moskow: GNU ISMO RAO. [in Russian].

Smyikovskaya, T.K., Ivanova, T.M. (2009). Didakticheskie osnovyi razrabotki elektivnyih kursov po matematike dlya ekonomicheskogo profilya [Didactic basis for the development of elective courses in mathematics for the economic profile]. Profile school, 1, 20–21. [in Russian].

Zhuchkov, V.M. (2001). Teoreticheskie osnovyi kontseptsii modernizatsii predmetnoy oblasti «Tehnologiya» dlya pedagogicheskih vuzov [The theoretical basis of the concept of modernization of the subject area "Technology" for pedagogical universities]. Sankt-Peterburg: RGPU im. A.I.Gertsena. [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-11-19

Номер

Розділ

Статті