МЕТОДИЧНА СИСТЕМА ФОРМУВАННЯ КУЛЬТУРИ БЕЗПЕКИ ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В МАЙБУТНІХ КВАЛІФІКОВАНИХ РОБІТНИКІВ БУДІВЕЛЬНОГО ПРОФІЛЮ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.43.138-141Ключові слова:
культура безпеки професійної діяльності, методична система, майбутні кваліфіковані робітники будівельного профілю.Анотація
Професійна освіта майбутніх будівельників вимагає термінового вдосконалення з питань забезпечення їхньої особистої та корпоративної безпеки, створення безпечного виробничого середовища. Розв’язанню цих завдань сприяє формування у них культури безпеки професійної діяльності. Метою статті є теоретичне обґрунтування та розроблення методичної системи формування культури безпеки професійної діяльності у майбутніх кваліфікованих робітників будівельного профілю в закладах професійної (професійно-технічної) освіти. Методи дослідження: теоретичний аналіз психолого-педагогічної і навчально-методичної літератури, нормативно-правових документів; інтерпретація виокремленого матеріалу та моделювання; синтез, порівняння, класифікація; систематизація й узагальнення. Запропонована авторкою методична система формування культури безпеки професійної діяльності у майбутніх кваліфікованих робітників будівельного профілю містить: структурні складові (ціль, зміст, засоби, педагогічної комунікації, викладачів, учнів, діагностику та контроль, наступну методичну систему); функціональні компоненти (проектувальний, пізнавальний, процесуальний, гностичний, рефлексивний, контрольно-оцінний та прогностичний).
Посилання
References
Feschenko, T.S. (2013). K voprosu o ponyatii «metodicheskaya sistema» [To the issue of the concept of "methodical system"]. Young scientist, 7(54). 432–435. in Russian].
Kuzmina, N.V. (2002). Ponyatie «pedagogicheskoy sistemyi» i kriterii eyo otsenki. Metodyi sistemnogo pedagogicheskogo issledovaniya [The concept of "educational system" and the criteria for its evaluation. Methods of systemic pedagogical research]. Mosow: Narodnoe obrazovanie. [in Russian].
Ponomaryova, O.N. (2013). Metodicheskie podhodyi k prepodavaniyu kursa «Okruzhayuschaya sreda i zdorove cheloveka» [Methodical approaches to teaching the course “Environment and human health”]. Proceedings of higher educational institutions. Volga region. Humanitarian sciences, 3(27), 170–175. [in Russian].
Ryzhakov, M.V. (2005). Obschaya metodologiya, kontseptualnyie osnovyi, funktsii i struktura gosudarstvennyih obrazovatelnyih standartov vtorogo pokoleniya [General methodology, conceptual framework, functions and structure of state educational standards of the second generation]: Collection of scientific papers. Moskow: GNU ISMO RAO. [in Russian].
Smyikovskaya, T.K., Ivanova, T.M. (2009). Didakticheskie osnovyi razrabotki elektivnyih kursov po matematike dlya ekonomicheskogo profilya [Didactic basis for the development of elective courses in mathematics for the economic profile]. Profile school, 1, 20–21. [in Russian].
Zhuchkov, V.M. (2001). Teoreticheskie osnovyi kontseptsii modernizatsii predmetnoy oblasti «Tehnologiya» dlya pedagogicheskih vuzov [The theoretical basis of the concept of modernization of the subject area "Technology" for pedagogical universities]. Sankt-Peterburg: RGPU im. A.I.Gertsena. [in Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
1.Автори передають журналу право першої публікації свого рукопису на умовах ліцензії Creative Commons ("Із зазначенням авторства - Некомерційне використання - Поширення на тих же умовах") 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0) [https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk], котра дозволяє іншим особам вільно використовувати (читати, копіювати і роздруковувати) представлені матеріали, здійснювати пошук та посилатись на опубліковані статті, поширювати їх повний текст з будь-якою законною некомерційною метою (у тому числі, з навчальною або науковою) та обов'язковим посиланням на авторів робіт і первинну публікацію у цьому журналі.
2.Опубліковані оригінальні статті в подальшому не можуть використовуватись користувачами (окрім авторів) з комерційною метою або поширюватись сторонніми організаціями-посередниками на платній основі.