ОЦІНКА ВАЖЛИВОСТІ МАТЕМАТИЧНИХ РОЗДІЛІВ ДЛЯ ФОРМУВАННЯ МАТЕМАТИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ІНЖЕНЕРІВ-ПРОГРАМІСТІВ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.43.142-146Ключові слова:
математична компетентність, важливість, метод аналізу ієрархій.Анотація
Вимоги до математичної компетентності майбутніх інженерів-програмістів дедалі більше зростають. Вивчення математичних дисциплін має забезпечити формування у студентів теоретичної бази та практичних вмінь, що дозволять в майбутньому знаходити оптимальні рішення професійних задач. Для планування математичної підготовки та процесу формування математичної компетентності, а також для подальшого аналізу навчального процесу та оцінювання рівня сформованості математичної компетентності, важливо встановити, які розділи математичних дисциплін є найбільш важливими для майбутньої професійної діяльності. Тому, мета статті – визначити важливість математичних розділів для процесу формування математичної компетентності майбутніх інженерів-програмістів. Для досягнення мети дослідження було використано метод аналізу ієрархій для обробки думок експертів. Визначено важливість математичних розділів, що вивчаються за освітньою програмою підготовки.
Посилання
References
Bakhtina, H.P. (2009). Pro znachushchist matematychnoi osvity v rozv’iazanni problemy uzghodzhennia analohovoho ta dyhitalnoho myslennia. [The importance of mathematical education in solving the problem of reconciling analog and digital thinking]. Naukovyi visnyk Donbasu, 2(3). URL: http://nvd.luguniv.edu.ua/archiv/NN8/09bgptdm.pdf
Katrenko, A.V., & Savka, I.V. (2008). Otsiniuvannia nevyznachenostei ta analiz na chutlyvist v metodi analitychnoi iierarkhii (MAI). [Estimation of uncertainty and sensitivity analysis in the method of analytical hierarchy (MAH)]. Visnyk Natsionalnoho universytetu «Lvivska politekhnika», 610, 148–158. [in Ukrainian].
Kruhlyk, V.S. (2018) Systema pidhotovky maibutnikh inzheneriv-prohramistiv do profesiinoi diialnosti u vyshchykh navchalnykh zakladakh [The system of training of future software engineers for the professional activity at higher educational institutions] (Extended abstract of doctoral thesis). Zaporizhzhia National University, Zaporizhzhia [in Ukrainian].
Kucheruk O. Ya. (2014). Kompetentnisnyi pidkhid u pidhotovtsi maibutnikh inzheneriv-prohramistiv. [Competency approach in the training of future software engineers]. Naukovyi ohliad, 2 (3), 79–86. [in Ukrainian].
Kucheruk, O. Ya. (2016). Metodolohichni pidkhody formuvannia matematychnoi kompetentnosti maibutnikh inzheneriv-prohramistiv. [Methodological approaches formation of mathematical competence of future software engineers]. Scientific Herald of Uzhhorod University. Series: Pedagogy. Social Work, 2 (39), 122−125. [in Ukrainian].
Mitroshin, P.A. (2014). Ispolzovanie sovremennyih sistem elektronnogo obucheniya dlya kontrolya kachestva obrazovaniya. [Using modern e-learning systems to monitor the quality of education]. Ustoychivoe razvitie: nauka i praktika, 1(12), 101–117. [in Russian].
Saati, T. (1993). Prinyatie resheniy. Metod analiza ierarhiy [Making decisions. Method for analyzing hierarchies]. Moscow: Radio i svyaz. [in Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
1.Автори передають журналу право першої публікації свого рукопису на умовах ліцензії Creative Commons ("Із зазначенням авторства - Некомерційне використання - Поширення на тих же умовах") 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0) [https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk], котра дозволяє іншим особам вільно використовувати (читати, копіювати і роздруковувати) представлені матеріали, здійснювати пошук та посилатись на опубліковані статті, поширювати їх повний текст з будь-якою законною некомерційною метою (у тому числі, з навчальною або науковою) та обов'язковим посиланням на авторів робіт і первинну публікацію у цьому журналі.
2.Опубліковані оригінальні статті в подальшому не можуть використовуватись користувачами (окрім авторів) з комерційною метою або поширюватись сторонніми організаціями-посередниками на платній основі.