ДИНАМІКА СОЦІАЛІЗАЦІЇ ЛЮДЕЙ ПОХИЛОГО ВІКУ У ФІЛОГЕНЕЗІ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.43.152-157Ключові слова:
історія, соціалізація, філогенез, люди похилого віку.Анотація
У статті актуалізується проблема соціалізації людей похилого віку. Розглядаються зміни у статусі осіб геронтологічної групи населення у різні історичні періоди, ставлення громади до них, ключові ролі та функції. Метою статті є дослідити динаміку процесу соціалізації людей похилого віку через їхні ролі, місце, ставлення до них в різні історичні періоди, використовуючи міждисциплінарний підхід. Застосування методів порівняння, аналізу, синтезу та узагальнення здійснено для виокремлення методологічної бази дослідження та теоретичного обґрунтування технології соціально-педагогічної підтримки людей похилого віку в умовах інформаційного суспільства. Результати вивчення історичного перебігу динаміки соціалізації людей похилого віку дають можливість визначити проблеми цього процесу в різні часи з огляду на умови життя в громаді. Історичне осмислення сприяє прогнозуванню подальшого розвитку проблеми та знаходження шляхів її розв’язання засобами соціальної педагогіки.
Посилання
References
Abramova, H. (2005). Vozrastnaya psykholohyya [Age psychology]. 5th ed. Moscow: Akademycheskyy Proekt: Alma Mater. [in Russian].
Anhelova, A. (2003) Kontseptsiya starosti, dovholittya ta bezsmertya u mifolohiyi synto [The concept of old age, longevity and immortality in the mythology of Shinto]. Naukovyy visnyk Skhidnoyevropeyskoho natsionalnoho universytetu imeni Lesi Ukrayinky [Scientific herald of the Lesya Ukrainka Eastern European National University], 11, 4–9. [in Ukrainian].
Cicero, M. (1974). O starosty. O druzhbe. Ob obyazannostyakh [About old age. About friendship. About duties]. Moscow: Nauka. [in Russian].
Kholostova, Ye. (2004). Sotsyalnaya rabota s pozhylymy lyudmy [Social work with the elderly]. Moscow: Yzdatelsko-torhovaya korporatsiya «Dashkov y K» [in Russian].
Klymenyuk, N. (2010). Vidnoshennya do starosti v riznykh kulturnykh tradytsiyakh: istorychnyy aspekt [Relation to old age in different cultural traditions: historical aspect]. Naukovi pratsi, 110(123), 53–58. [in Ukrainian].
Lysenko, Yu. (2017). Sotsialno-pedahohichna profilaktyka nasylstva stosovno lyudey pokhyloho viku v informatsiynomu suspilstvi [Social-pedagogical prevention of violence against the elderly in the information society]. Pedahohichni nauky: teoriya, istoriya, innovatsiyni tekhnolohiyi, 8(72), 279–289. DOI 10.24139/2312-5993/2017.08/279-289 [in Ukrainian].
Hoshko, T. (2018). Uyavlennya pro starist u mistakh richpospolytskoho prostoru na mezhi Serednovichchya ta rannomodernoyi doby [The notion of aging in the cities of the ripospopolitan environment at the turn of the Middle Ages and early modern days]. Bulletin of Taras Shevchenko National University of Kyiv, 200, 18–27. [in Ukrainian].
Monro, P. (1923). Istoriya pedagogiki. Drevnost y srednye veka. Ch. 1. [History of pedagogy. Antiquity and Middle Ages. Part I.]. Moscow: Yzdanye T-vo «Myr» [in Russian].
Piskunov, A.I. (Ed.). (1981). Khrestomatyya po ystoryy zarubezhnoy pedahohyky [Reading book on the history of foreign pedagogy]. Moscow: Prosveshchenye. [in Russian].
Robak, V. (2012). Starist u Starodavnomu sviti: osvitno-herontolohichnyy kontekst [Old Age in the Ancient World: Educational-Gerontological Context]. Zbirnyk naukovykh prats. Pedahohichni nauky, 107, 194–202. [in Ukrainian].
Robak, V. (2013). Sotsialno-herontolohichni aspekty spryynyattya starosti v epokhu Serednovichchya [Social-gerontological aspects of old age perception in the Middle Ages]. Naukovi zapysky. Seriya: Pedahohika, 1,.72–77. [in Ukrainian].
Royk, V. (2018). Sotsyalnaya zashchyta otdelnykh katehoryy hrazhdan. Kachestvo zhyzny pozhyloho naselenyya [Social protection of certain categories of citizens. Quality of life of the elderly]. Moscow: Yurayt. [in Russian].
Ryzhanova, A. (2011). Lyudy pokhyloho viku v informatsiynomu suspilstvi: sotsialno-pedahohichnyy pidkhid [Older people in the information society: socio-pedagogical approach]. Pedahohika ta psykholohiya, 40(2), 128–137. [in Ukrainian].
Ryzhanova, A. (2005). Rozvytok sotsialnoyi pedahohiky v sotsiokulturnomu konteksti [Development of social pedagogy in socio-cultural context]. Unpublished Doctoral Dissertation. Luhansk: Luhanskyy National Pedagogical University named after Taras Shevchenko [in Ukrainian].
Tytov, D. (2006). Sotsyalnaya herontolohyya [Social Gerontology]. Tomsk: Tomskyy fylyal Akademyy prava y upravlenyya FSYN Rossyy [in Russian].
Topol, O. (2012). Starist u konteksti sotsialnoyi roboty [Old age in the context of social work]. Kyiv: NPU imeni M.P.Drahomanova. [in Ukrainian].
Yatsemyrskaya, R.S. (Ed.). (1998). Sotsyalnaya herontolohyya [Social Gerontology]. Moscow: Soyuz. [in Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).