ДИНАМІКА СОЦІАЛІЗАЦІЇ ЛЮДЕЙ ПОХИЛОГО ВІКУ У ФІЛОГЕНЕЗІ

Автор(и)

  • Yuliia Lysenko професор кафедри соціальної роботи та соціальної педагогіки, Комунальний заклад «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради, м.Харків, Ukraine https://orcid.org/0000-0003-3229-2880

DOI:

https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.43.152-157

Ключові слова:

історія, соціалізація, філогенез, люди похилого віку.

Анотація

У статті актуалізується проблема соціалізації людей похилого віку. Розглядаються зміни у статусі осіб геронтологічної групи населення у різні історичні періоди, ставлення громади до них, ключові ролі та функції. Метою статті є дослідити динаміку процесу соціалізації людей похилого віку через їхні ролі, місце, ставлення до них в різні історичні періоди, використовуючи міждисциплінарний підхід. Застосування методів порівняння, аналізу, синтезу та узагальнення здійснено для виокремлення методологічної бази дослідження та теоретичного обґрунтування технології соціально-педагогічної підтримки людей похилого віку в умовах інформаційного суспільства. Результати вивчення історичного перебігу динаміки соціалізації людей похилого віку дають можливість визначити проблеми цього процесу в різні часи з огляду на умови життя в громаді. Історичне осмислення сприяє прогнозуванню подальшого розвитку проблеми та знаходження шляхів її розв’язання засобами соціальної педагогіки.

Біографія автора

Yuliia Lysenko, професор кафедри соціальної роботи та соціальної педагогіки, Комунальний заклад «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради, м.Харків

кандидат педагогічних наук, доцент

Посилання

References

Abramova, H. (2005). Vozrastnaya psykholohyya [Age psychology]. 5th ed. Moscow: Akademycheskyy Proekt: Alma Mater. [in Russian].

Anhelova, A. (2003) Kontseptsiya starosti, dovholittya ta bezsmertya u mifolohiyi synto [The concept of old age, longevity and immortality in the mythology of Shinto]. Naukovyy visnyk Skhidnoyevropeyskoho natsionalnoho universytetu imeni Lesi Ukrayinky [Scientific herald of the Lesya Ukrainka Eastern European National University], 11, 4–9. [in Ukrainian].

Cicero, M. (1974). O starosty. O druzhbe. Ob obyazannostyakh [About old age. About friendship. About duties]. Moscow: Nauka. [in Russian].

Kholostova, Ye. (2004). Sotsyalnaya rabota s pozhylymy lyudmy [Social work with the elderly]. Moscow: Yzdatelsko-torhovaya korporatsiya «Dashkov y K» [in Russian].

Klymenyuk, N. (2010). Vidnoshennya do starosti v riznykh kulturnykh tradytsiyakh: istorychnyy aspekt [Relation to old age in different cultural traditions: historical aspect]. Naukovi pratsi, 110(123), 53–58. [in Ukrainian].

Lysenko, Yu. (2017). Sotsialno-pedahohichna profilaktyka nasylstva stosovno lyudey pokhyloho viku v informatsiynomu suspilstvi [Social-pedagogical prevention of violence against the elderly in the information society]. Pedahohichni nauky: teoriya, istoriya, innovatsiyni tekhnolohiyi, 8(72), 279–289. DOI 10.24139/2312-5993/2017.08/279-289 [in Ukrainian].

Hoshko, T. (2018). Uyavlennya pro starist u mistakh richpospolytskoho prostoru na mezhi Serednovichchya ta rannomodernoyi doby [The notion of aging in the cities of the ripospopolitan environment at the turn of the Middle Ages and early modern days]. Bulletin of Taras Shevchenko National University of Kyiv, 200, 18–27. [in Ukrainian].

Monro, P. (1923). Istoriya pedagogiki. Drevnost y srednye veka. Ch. 1. [History of pedagogy. Antiquity and Middle Ages. Part I.]. Moscow: Yzdanye T-vo «Myr» [in Russian].

Piskunov, A.I. (Ed.). (1981). Khrestomatyya po ystoryy zarubezhnoy pedahohyky [Reading book on the history of foreign pedagogy]. Moscow: Prosveshchenye. [in Russian].

Robak, V. (2012). Starist u Starodavnomu sviti: osvitno-herontolohichnyy kontekst [Old Age in the Ancient World: Educational-Gerontological Context]. Zbirnyk naukovykh prats. Pedahohichni nauky, 107, 194–202. [in Ukrainian].

Robak, V. (2013). Sotsialno-herontolohichni aspekty spryynyattya starosti v epokhu Serednovichchya [Social-gerontological aspects of old age perception in the Middle Ages]. Naukovi zapysky. Seriya: Pedahohika, 1,.72–77. [in Ukrainian].

Royk, V. (2018). Sotsyalnaya zashchyta otdelnykh katehoryy hrazhdan. Kachestvo zhyzny pozhyloho naselenyya [Social protection of certain categories of citizens. Quality of life of the elderly]. Moscow: Yurayt. [in Russian].

Ryzhanova, A. (2011). Lyudy pokhyloho viku v informatsiynomu suspilstvi: sotsialno-pedahohichnyy pidkhid [Older people in the information society: socio-pedagogical approach]. Pedahohika ta psykholohiya, 40(2), 128–137. [in Ukrainian].

Ryzhanova, A. (2005). Rozvytok sotsialnoyi pedahohiky v sotsiokulturnomu konteksti [Development of social pedagogy in socio-cultural context]. Unpublished Doctoral Dissertation. Luhansk: Luhanskyy National Pedagogical University named after Taras Shevchenko [in Ukrainian].

Tytov, D. (2006). Sotsyalnaya herontolohyya [Social Gerontology]. Tomsk: Tomskyy fylyal Akademyy prava y upravlenyya FSYN Rossyy [in Russian].

Topol, O. (2012). Starist u konteksti sotsialnoyi roboty [Old age in the context of social work]. Kyiv: NPU imeni M.P.Drahomanova. [in Ukrainian].

Yatsemyrskaya, R.S. (Ed.). (1998). Sotsyalnaya herontolohyya [Social Gerontology]. Moscow: Soyuz. [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-11-19

Як цитувати

Lysenko, Y. (2018). ДИНАМІКА СОЦІАЛІЗАЦІЇ ЛЮДЕЙ ПОХИЛОГО ВІКУ У ФІЛОГЕНЕЗІ. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота», (2(43), 152–157. https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.43.152-157

Номер

Розділ

Статті