ОСНОВНІ ПІДХОДИ ТА ПРИНЦИПИ ФОРМУВАННЯ МІЖКУЛЬТУРНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ БОЙОВОГО ТА ОПЕРАТИВНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ

Автор(и)

  • Anzhelika Liubas кафедра іноземних мов та військового перекладу, Національна академія сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного, м.Львів, Ukraine https://orcid.org/0000-0001-6068-6065

DOI:

https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.43.158-162

Ключові слова:

комунікативно-діяльнісний підхід, компетентнісний підхід, інтегрований підхід, принцип професійної спрямованості, принцип комплексності, принцип максимального наближення умов навчання до обстановки реальної міжкультурної взаємодії, фахівці бойового та оперативного забезпечення.

Анотація

 Проблема формування міжкультурної компетентності майбутніх фахівців бойового та оперативного забезпечення є актуальною проблемою професійної підготовки цих фахівців, а відтак актуальною проблемою теорії та методики професійної освіти. Методологічну основу процесу формування міжкультурної компетентності майбутніх фахівців бойового та оперативного забезпечення складають комплекси відповідних підходів і принципів, проаналізованих у статті. Мета дослідження – проаналізувати основні принципи та підходи, що складають методологічні засади формування міжкультурної компетентності майбутніх фахівців бойового та оперативного забезпечення. Методи дослідження: аналіз наукової літератури з питання формування міжкультурної компетентності майбутніх фахівців бойового та оперативного забезпечення. Здійснено аналіз основних підходів та принципів, які впливають на формування міжкультурної компетентності майбутніх фахівців бойового та оперативного забезпечення.

Біографія автора

Anzhelika Liubas, кафедра іноземних мов та військового перекладу, Національна академія сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного, м.Львів

викладач

Посилання

References

Biryuk, L.Ya. (2008). Formuvannya komunikatyvnoyi kompetentnosti maybutnʹoho vchytelya pochatkovykh klasiv u protsesi profesiynoyi pidhotovky (psykholoho-akademichnyy aspekt) [Formation of communicative competence of the future teacher of elementary school in the process of professional training (psychological and academic aspect]. Glukhiv: RVV of the General Directorate of Public Administration of the National Defense League [in Ukrainian].

Bolotov, V.A., & Serikov, V.V. (2003). Kompetentnostnaya model: ot idei k obrazovatelnoy paradigm [Competency model: from the idea to the educational paradigm]. Pedagogy, 10, 7−13 [in Russian].

Gluzman, O.V. (2009). Bazovi kompetentnosti: sutnist ta znachennya v zhyttyevomu uspikhu osobystosti. Pedahohika i psykholohiya [Basic competencies: essence and meaning in the vital success of the individual]. Pedagogy and psychology, 2, 51-61 [in Ukrainian].

Gulay, O.I. (2009). Kompetentnisnyy pidkhid yak osnova novoyi paradyhmy osvity [Competency approach as the basis of a new education paradigm]. Bulletin of the National Academy of the State Border Guard Service of Ukraine, 2, URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vnadps_2009_2_7 [in Ukrainian].

Khutorskoy, A.V. (2003). Klyuchevye kompetentsyy kak komponent lychnostno oryentyrovannoy paradyhmy obrazovanyya [Key competencies as a component of a personally oriented education paradigm]. National Education, 2. 58-64 [ in Russian].

Khymynets, V. Kompetentnisnyy pidkhid do profesiynoho rozvytku vchytelya [Competent approach to the professional development of a teacher]. URL: http://zakinppo.org.ua/2010-01-18-13-44-15/233-2010-08-25-07-10-49 (access date: 28.09.2018) [in Ukrainian].

Kolisnyk, N.V. (2014). Osnovni pidkhody do formuvannya komunikatyvnoyi kompetentnosti na zasadakh pryntsypu nastupnosti [The basic approaches to the formation of communicative competence on the basis of the principle of continuity] Scientific Bulletin of the National University of Bioresources and Nature Management of Ukraine. Series: Pedagogy, Psychology, Philosophy, 199(2), 158-163 [in Ukrainian].

Kontseptsiya pidhotovky Zbroynykh Syl Ukrayiny [Concept of training of the Armed Forces of Ukraine]. (2016). URL: https://www.ukrmilitary.com/2016/02/concept-of-the-armed-forces-of-ukraine.html

Mandrik, N.V. (2014). Do problemy suchasnoho uroku ukrayinskoyi movy. [To the problem of the modern lesson of the Ukrainian language. Collection of scientific works]. Scientific notes of Rivne State Humanitarian University, 8(51) [in Ukrainian].

Mykytenko, N.O. (2011). Teoretychni osnovy formuvannya inshomovnoyi profesiynoyi kompetentnosti maybutnikh fakhivtsiv pryrodnychykh spetsialnostey [Theoretical basis of formation of foreign professional competence of future specialists in natural sciences]. Ternopil: “TNPU”[in Ukrainian].

Morska, N.O. (2001). Intehrovanyy pidkhid do vykladannya inozemnoyi movy [Integrated Approach to Teaching a Foreign Language]. Lviv Polytechnic National University Institutional Repository. URL: http://ena.lp.edu.ua) [in Ukrainian].

Morska, N.O. (2001). Intehrovanyy pidkhid do vykladannya inozemnoyi movy. Problemy linhvistyky naukovo-tekhnichnoho i khudozhnoho tekstu ta pytannya linhvometodyky [Integrated Approach to Teaching a Foreign Language. Problems of linguistics of scientific, technical and artistic text and the issue of lingual methodology]. Bulletin of Lviv Polytechnic National University, 419, 18-20 [in Ukrainian].

Nagorna, N.V. (2007). Formuvannya u studentiv ponyat kompetentnosti y kompetentsiyi [Formation of students' concepts of competence and competence]. Educationa nad Culture, 1-2 (11-12), 266-268 [in Ukrainian].

Pometun, O.I., & Freiman, G.O. (2005). Metodyka navchannya istoriyi v shkoli [Method of teaching history in school ]. Kyiv: Genesis [in Ukrainian].

Raven, J. (2002). Kompetentnostʹ v sovremennom obshchestve: vyyavlenye, razvytye y realyzatsyya [Competence in Modern Society: Identification, Development and Implementation]. Moscow: Kogito-Center [ in Russian].

Solar, L. (2016) Kompetentnisnyy pidkhid do problemy formuvannya etnokulturnoyi kompetentnosti maybutnikh uchyteliv muzychnoho mystetstva [Competitive Approach to the Problem of Formation of Ethno-Cultural Competence of Future Musical Arts Teachers]. Scientific Bulletin of Nikolayev National University named after V.O. Sukhomlynsky. Series: Pedagogical Sciences, 1, 118-122 [in Ukrainian].

Zhuk, O.L. (2008). Kompetentnostnyy pokhod v pedagogicheskoy podgotovke studentov universiteta [Competence approach in the pedagogical training of university students]. Pedagogics, 3, 99-105 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-11-19

Як цитувати

Liubas, A. (2018). ОСНОВНІ ПІДХОДИ ТА ПРИНЦИПИ ФОРМУВАННЯ МІЖКУЛЬТУРНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ БОЙОВОГО ТА ОПЕРАТИВНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота», (2(43), 158–162. https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.43.158-162

Номер

Розділ

Статті