ВИЗНАЧЕННЯ РОЛІ ЗАДАЧ З МЕХАНІКИ У РОЗВИТКУ ТВОРЧИХ ЗДІБНОСТЕЙ І ЛОГІЧНОГО МИСЛЕННЯ УЧНІВ ЧЕРЕЗ АНАЛІЗ ТИПОВИХ ЗАДАЧ КОНКУРСІВ «КЕНГУРУ» ТА «ЛЕВЕНЯ»
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.43.173-176Ключові слова:
задачі з механіки, мотивація, розвиток логічного мислення, розвиток творчих здібностей.Анотація
У статті показано (на основі всеукраїнських конкурсів «Кенгуру» і «Левеня») реалізацію принципів науковості, доступності для школярів, враховуючи при цьому уміння самостійно працювати з додатковою літературою, активізацію пізнавальної діяльності, формування освітніх й виховних цілей, які ставить перед собою педагог. Наводяться задачі з механіки, які сприяють засвоєнню знань з механіки і готують учнів до конкурсів. Метою статті є визначення ролі задач з механіки на конкурсах «Кенгуру» і «Левеня» у процесі розвитку творчих здібностей і логічного мислення учнів. Використані теоретичні (системний і порівняльний аналіз літератури, робочих програм, педагогічного процесу з проблеми дослідження, узагальнення та систематизація науково-теоретичних положень з метою отримання цілісної картини про сучасний стан досліджень та можливостей вдосконалення підходів учнів до задач з механіки) та емпіричні методи дослідження (діагностичні та обсерваційні для оцінки рівня сприймання учнями матеріалу).
Посилання
References
Alekseychuk, V. (Ed.) (2012). Zbirnyk zadach «Levenya» (Collection of Problems "Leuven"]. Lviv: Kamenyar (in Ukrainian].
Arzukhanova, S.A. (2009). Formirovaniye professionalnoy kompetentnosti spetsialistov ekonomicheskogo profilya v vuze sredstvami igrovykh tekhnologiy: na primere predmetnoy oblasti «Inostrannyy yazyk» (Formation of professional competence of specialists in the economic profile at the university by means of gaming technologies: on the example of the subject area «Foreign Language»] Extended abstract of candidate’s thesis. Ulyanovsk: Ulyanovsk State University (in Russian].
Bilenko, I.I. (1979). Fizychnyy slovnyk (Dictionary of Physical Terms]. Kyiv: Vyshcha shkola (in Ukrainian].
Bozhinova, F.Ya., Nenashev, I.Y, & Kiryukhin, M.M. (2008). Fizyka 8. (Physics 8]. Kharkiv: Ranok (in Ukrainian].
Khomenko, O.V. (2006). Dovidnyk uchytelya fizyka, astronomiyi v zapytannyakh ta vidpovidyakh (Teacher's Guide to Physics, Astronomy in Questions and Answers]. Kharkiv: Ranok (in Ukrainian].
Kovtoniuk, G. (2016). The role of extracurricular activities in the organization of independent cognitive activity of students in mathematics and physics. New pedagogical thought, 2(86), 66-68.
Mizhnarodnyy matematychnyy konkurs «Kenhuru» (Іnternational Мathematical Сontest «Kanguru»]. URL: URL:http://www.kangaroo.com.ua/index.php?r=pages/view&alias=archive. (access date: 15.06.2018)
Tokarchuk, O.M. (2014). Matematychna kompetentnist fakhivtsiv ekonomichnoho profilyu: kryteriyi otsinyuvannya sformovanosti (Mathematical competence of specialists of economic profile: criteria for evaluation of formation]. Scientific herald of Uzhgorod National University. Series: Pedagogy. Social work, 33, 193-196 (in Ukrainian].
Viychuk, T. & Roman, L. (2012). Shlyakhy formuvannya navchalnoyi motyvatsiyi uchniv na urokakh matematyky (Ways of formation of educational motivation of students at the lessons of mathematics]. Youth and the market, 11, 90-93 (in Ukrainian].
Zharkov, O.O. & Kolomiets, Yu.V. Rolj i znachennya pozaklasnoyi roboty u zahalniy systemi navchannya (The role and importance of extracurricular activities in the overall learning system]. URL: URL:http://www.rusnauka.com/26_OINXXI_2009/Pedagogica/52580.doc.htm (access date: 03.08.2018).
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
1.Автори передають журналу право першої публікації свого рукопису на умовах ліцензії Creative Commons ("Із зазначенням авторства - Некомерційне використання - Поширення на тих же умовах") 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0) [https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk], котра дозволяє іншим особам вільно використовувати (читати, копіювати і роздруковувати) представлені матеріали, здійснювати пошук та посилатись на опубліковані статті, поширювати їх повний текст з будь-якою законною некомерційною метою (у тому числі, з навчальною або науковою) та обов'язковим посиланням на авторів робіт і первинну публікацію у цьому журналі.
2.Опубліковані оригінальні статті в подальшому не можуть використовуватись користувачами (окрім авторів) з комерційною метою або поширюватись сторонніми організаціями-посередниками на платній основі.