ВИЗНАЧЕННЯ РОЛІ ЗАДАЧ З МЕХАНІКИ У РОЗВИТКУ ТВОРЧИХ ЗДІБНОСТЕЙ І ЛОГІЧНОГО МИСЛЕННЯ УЧНІВ ЧЕРЕЗ АНАЛІЗ ТИПОВИХ ЗАДАЧ КОНКУРСІВ «КЕНГУРУ» ТА «ЛЕВЕНЯ»

Автор(и)

  • Livia Mesarosh кафедра математики та інформатики, Закарпатський угорський інститут імені Ференца Ракоці ІІ, м.Берегове, Україна https://orcid.org/0000-0002-5073-8260
  • Viktoria Dzyamko кафедра математики та інформатики, Закарпатський угорський інститут імені Ференца Ракоці ІІ, м.Берегове, Україна https://orcid.org/0000-0001-6627-2015

DOI:

https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.43.173-176

Ключові слова:

задачі з механіки, мотивація, розвиток логічного мислення, розвиток творчих здібностей.

Анотація

У статті показано (на основі всеукраїнських конкурсів «Кенгуру» і «Левеня») реалізацію принципів науковості, доступності для школярів, враховуючи при цьому уміння самостійно працювати з додатковою літературою, активізацію пізнавальної діяльності, формування освітніх й виховних цілей, які ставить перед собою педагог. Наводяться задачі з механіки, які сприяють засвоєнню знань з механіки і готують учнів до конкурсів. Метою статті є визначення ролі задач з механіки на конкурсах «Кенгуру» і «Левеня» у процесі розвитку творчих здібностей і логічного мислення учнів. Використані теоретичні (системний і порівняльний аналіз літератури, робочих програм, педагогічного процесу з проблеми дослідження, узагальнення та систематизація науково-теоретичних положень з метою отримання цілісної картини про сучасний стан досліджень та можливостей вдосконалення підходів учнів до задач з механіки) та емпіричні методи дослідження (діагностичні та обсерваційні для оцінки рівня сприймання учнями матеріалу).

Біографії авторів

Livia Mesarosh, кафедра математики та інформатики, Закарпатський угорський інститут імені Ференца Ракоці ІІ, м.Берегове

кандидат фізико-математичних наук, доцент

Viktoria Dzyamko, кафедра математики та інформатики, Закарпатський угорський інститут імені Ференца Ракоці ІІ, м.Берегове

кандидат педагогічних наук, доцент

Посилання

References

Alekseychuk, V. (Ed.) (2012). Zbirnyk zadach «Levenya» (Collection of Problems "Leuven"]. Lviv: Kamenyar (in Ukrainian].

Arzukhanova, S.A. (2009). Formirovaniye professionalnoy kompetentnosti spetsialistov ekonomicheskogo profilya v vuze sredstvami igrovykh tekhnologiy: na primere predmetnoy oblasti «Inostrannyy yazyk» (Formation of professional competence of specialists in the economic profile at the university by means of gaming technologies: on the example of the subject area «Foreign Language»] Extended abstract of candidate’s thesis. Ulyanovsk: Ulyanovsk State University (in Russian].

Bilenko, I.I. (1979). Fizychnyy slovnyk (Dictionary of Physical Terms]. Kyiv: Vyshcha shkola (in Ukrainian].

Bozhinova, F.Ya., Nenashev, I.Y, & Kiryukhin, M.M. (2008). Fizyka 8. (Physics 8]. Kharkiv: Ranok (in Ukrainian].

Khomenko, O.V. (2006). Dovidnyk uchytelya fizyka, astronomiyi v zapytannyakh ta vidpovidyakh (Teacher's Guide to Physics, Astronomy in Questions and Answers]. Kharkiv: Ranok (in Ukrainian].

Kovtoniuk, G. (2016). The role of extracurricular activities in the organization of independent cognitive activity of students in mathematics and physics. New pedagogical thought, 2(86), 66-68.

Mizhnarodnyy matematychnyy konkurs «Kenhuru» (Іnternational Мathematical Сontest «Kanguru»]. URL: URL:http://www.kangaroo.com.ua/index.php?r=pages/view&alias=archive. (access date: 15.06.2018)

Tokarchuk, O.M. (2014). Matematychna kompetentnist fakhivtsiv ekonomichnoho profilyu: kryteriyi otsinyuvannya sformovanosti (Mathematical competence of specialists of economic profile: criteria for evaluation of formation]. Scientific herald of Uzhgorod National University. Series: Pedagogy. Social work, 33, 193-196 (in Ukrainian].

Viychuk, T. & Roman, L. (2012). Shlyakhy formuvannya navchalnoyi motyvatsiyi uchniv na urokakh matematyky (Ways of formation of educational motivation of students at the lessons of mathematics]. Youth and the market, 11, 90-93 (in Ukrainian].

Zharkov, O.O. & Kolomiets, Yu.V. Rolj i znachennya pozaklasnoyi roboty u zahalniy systemi navchannya (The role and importance of extracurricular activities in the overall learning system]. URL: URL:http://www.rusnauka.com/26_OINXXI_2009/Pedagogica/52580.doc.htm (access date: 03.08.2018).

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-11-19

Як цитувати

Mesarosh, L., & Dzyamko, V. (2018). ВИЗНАЧЕННЯ РОЛІ ЗАДАЧ З МЕХАНІКИ У РОЗВИТКУ ТВОРЧИХ ЗДІБНОСТЕЙ І ЛОГІЧНОГО МИСЛЕННЯ УЧНІВ ЧЕРЕЗ АНАЛІЗ ТИПОВИХ ЗАДАЧ КОНКУРСІВ «КЕНГУРУ» ТА «ЛЕВЕНЯ». Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота», (2(43), 173–176. https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.43.173-176

Номер

Розділ

Статті