ОСОБИСТІСНО-ДІЯЛЬНІСНИЙ ПІДХІД У ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ФІЗИКИ З ДИДАКТИЧНОГО МЕНЕДЖМЕНТУ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.43.196-200Ключові слова:
дидактичний менеджмент, підготовка майбутнього вчителя фізики, особистісно-діяльнісний підхід, педагог-менеджер, моделювання підготовки і діяльності.Анотація
Особистісно-діяльнісний підхід у сучасних наукових дослідженнях з педагогіки розглядається в якості методологічного. Актуальність проблеми грунтується на необхідності добору змістового наповнення системи дидактичного менеджменту діяльнісним і особистісним компонентами. У процесі реалізації цілей і завдань дидактичного менеджменту діяльнісний компонент забезпечується сукупністю дій, способів, спрямованих на створення методичної системи управління навчанням фізики в школі. Особистісний підхід актуалізує проблему якостей особистості педагога - менеджера, та оптимізує створення умов для їх розвитку. Мета дослідження полягає у розкритті сутності особистісно-діяльнісного підходу у підготовці вчителя фізики з дидактичного менеджменту. Методи дослідження: аналіз (діяльності майбутніх учителів фізики з дидактичного менеджменту, як складової професійної підготовки фахівця); моделювання (професійної підготовки та діяльності з дидактичного менеджменту); узагальнення (у процесі структурування змістового наповнення підготовки з дидактичного менеджменту; формулюванні висновків); спостереження (за роботою студентів над етапами створення системи управління навчанням фізики); опитування (проводилось у процесі з’ясування розуміння сутності завдань та визначення їх складності для студентів).
Посилання
References
Chaika, V.M. (2011). Osnovy dydaktyky [Basics of didactics]. Kyiv: «Akademvydav» [in Ukrainian].
Opachko, M.V. (2016 a). Diahnostuvannia hotovnosti mahistriv-fizykiv osvitnoho napriamu pidhotovky z dydaktychnoho menedzhmentu [Diagnostics of masters of physics of educational direction of training on readness o the didactic management]. Scientific Herald of Uzhhorod University. Series: Pedagogy. Social Work, 2(39), 168–172. [in Ukrainian].
Opachko, M.V. (2017 a). Dydaktychnyi menedzhment yak systema upravlinnia navchanniam fizyky v shkoli [Didactic management as a system for managing the teaching of physics at school]. Uzhhorod: UzhNU. [in Ukrainian]ю
Opachko, M.V. (2016 b). Intehratyvnyi pidkhid do realizatsii dydaktychnoho menedzhmentu u pidhotovtsi mahistriv-fizykiv. [The integrative approach to the implementation of didactic management in the training of physicists masters]. Scientific workshop of the Kamyanets-Podiln National University names Ivan Ogyenko. Series: Pedagogy, 22, 43–45. [in Ukrainian].
Opachko, M.V. (2017 b). Kulturolohichnyi pidkhid u formuvanni upravlinskoi kompetentnosti pedahoha. [Culture based approach in the formation of management competence of teachers]. Scientific Herald of Uzhhorod University. Series: Pedagogy. Social Work, 1(40), 197−201. [in Ukrainian].
Opachko M.V. Kompleksnyi pidkhid u formuvanni metodychnoi maisternosti vchytelia fizyky. [A comprehensive approach in the formation of methodical skills of the teacher of physics]. Scientific Herald of Uzhhorod University. Series: Pedagogy. Social Work, 30, 114–117. [in Ukrainian].
Petrochenko, V.I. (2011). Profesiina diialnist i kompetentnist pedahoha. Suchasni pidkhody [Professional activity and competence of the teacher. Modern Approaches]. Zaporizhzhia: KZ «ZOTsTKUM» ZOR. [in Ukrainian].
Serozhnikova, R.K., Parkhomenko, N.D., & Yakovytska, L.S. (2003). Osnovy psykholohii i pedahohiky: Navch. posibnyk [Fundamentals of psychology and pedagogy]. Kyiv: «Tsentr uchbovoi literatury». [in Ukrainian].
Shatun, V.T. (2006). Osnovy menedzhmentu: Navchalnyi posibnyk [Fundamentals of Management]. Mykolaiv: MDHU im.P.Mohyly. [in Ukrainian].
Tsykin, V. O., & Brizhata, I.A., (2012). Filosofiia osvity - stratehiia proryvu v maibutnie: monohrafiia [Philosophy of education - the strategy of breakthrough in the future]. Sumy: Vyd-vo SumDPU im. A.S.Makarenka.[in Ukrainian]
Yatsynina, N.O. (2008). Formuvannia informatsiino-tekhnolohichnoi kompetentsii maibutnoho vchytelia u navchalnomu protsesi pedahohichnoho universytetu [Forming the informational-technological competency of a future teacher in educational process of a pedagogical university]. Extended Abstract of Candidate Thesis. Kharkiv: Kharkiv National Pedagogical University named G.S Scovoroda. [in Ukrainian].
Ziaziun, I.A., & Piekhota, O.M. (Ed.). (2003). Pidhotovka maibutnoho vchytelia do vprovadzhennia pedahohichnykh tekhnolohii [Preparation of the future teacher for the implementation of pedagogical technologies]. Kyiv: Vyd-tstvo «A.S.K.» [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
1.Автори передають журналу право першої публікації свого рукопису на умовах ліцензії Creative Commons ("Із зазначенням авторства - Некомерційне використання - Поширення на тих же умовах") 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0) [https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk], котра дозволяє іншим особам вільно використовувати (читати, копіювати і роздруковувати) представлені матеріали, здійснювати пошук та посилатись на опубліковані статті, поширювати їх повний текст з будь-якою законною некомерційною метою (у тому числі, з навчальною або науковою) та обов'язковим посиланням на авторів робіт і первинну публікацію у цьому журналі.
2.Опубліковані оригінальні статті в подальшому не можуть використовуватись користувачами (окрім авторів) з комерційною метою або поширюватись сторонніми організаціями-посередниками на платній основі.