РЕАЛІЗАЦІЯ ТЕХНОЛОГІЇ ДИФЕРЕНЦІЙОВАНОГО НАВЧАННЯ В ПРОЦЕСІ НАУКОВО-ДОСЛІДНИЦЬКОЇ ПІДГОТОВКИ МАГІСТРІВ СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ

Автор(и)

  • Oksana Povidaychyk кафедра соціології та соціальної роботи, ДВНЗ «Ужгородський національний університет», м.Ужгород, Ukraine https://orcid.org/0000-0003-0048-6293

DOI:

https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.43.201-205

Ключові слова:

професійна підготовка соціальних працівників, магістр соціальної роботи, науково-дослідницька діяльність, технологія диференційованого навчання, дослідницьке завдання, самостійна робота, консультування.

Анотація

У статті досліджується проблема впровадження технології диференційованого навчання в процес науково-дослідницької підготовки магістрів соціальної роботи, яка зумовлена переходом на дворівневу систему професійної підготовки фахівців. Оскільки вступити до магістратури на спеціальність «Соціальна робота» може кожен випускник бакалаврату, незалежно від здобутого ним попереднього фаху, зазначене ставить магістрів першого року навчання у нерівне становище, зокрема за ступенем їхньої готовності до науково-дослідницької діяльності. Це зумовлює реалізацію в процесі науково-дослідницької підготовки студентів певних педагогічних технологій, зокрема диференційованого навчання. Мета статті – визначення особливостей реалізації технології диференційованого навчання в процесі науково-дослідницької підготовки магістрів соціальної роботи. Методи роботи: аналіз і синтез наукової літератури (для з’ясування ключових понять дослідження); історико-ретроспективний (з метою виявлення особливостей диференційованого навчання в історичному аспекті); систематизація, узагальнення (для формулювання підсумкових положень та висновків). Встановлено, що реалізація технології диференційованого навчання зумовлена необхідністю «вирівнювання» ступеня готовності майбутніх соціальних працівників до науково-дослідницької діяльності. Обґрунтовано необхідність розробки відповідного навчально-методичного забезпечення підготовки студентів до науково-дослідницької діяльності (диференційованих дослідницьких завдань із поступовим ускладненням навчального матеріалу, різнорівневих самостійних робіт), а також консультування студентів на всіх етапах їхнього наукового пошуку.

 

Біографія автора

Oksana Povidaychyk, кафедра соціології та соціальної роботи, ДВНЗ «Ужгородський національний університет», м.Ужгород

кандидат педагогічних наук, доцент

Посилання

References

Haluzynskyi, V., & Yevtukh, M. (1995). Pedahohika: teoriia ta istoriia [Pedagogy: Theory and History]. Kyiv: Vyshcha shkola [in Ukrainian].

Honcharenko, S.U. (2006). Nauka y navchalnyi predmet [Science and educational subject]. Education path, 1, 8-14 [in Ukrainian].

Khmeliar, I., & Lukashchuk, M. (2009). Metodychni pidkhody dyferentsiatsii ta indyvidualizatsii navchannia na zaniattiakh khimii ta biolohii [Methodical approaches to the differentiation and individualization of training in chemistry and biology classes]. Methodology of teaching natural and mathematical disciplines. Proceedings. Series: Pedagogy, 1, 121-125 [in Ukrainian].

Uzbasheva, H. (2012). Dyferentsiiovane navchannia – zaporuka uspikhu [Differentiated learning is a key to success]. Proceedings. Series: Pedagogical Sciences, 109, 159-167.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-11-19

Номер

Розділ

Статті