КОМПЕТЕНТНІСНИЙ ПІДХІД ДО НАУКОВО-ДОСЛІДНИЦЬКОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ПРАЦІВНИКІВ

Автор(и)

  • Vira Polishchuk завідувач кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи, Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, м.Тернопіль,, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-4119-4329

DOI:

https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.43.206-209

Ключові слова:

наукове дослідження, науково-дослідницька діяльність, готовність до науково-дослідницької діяльності, професійна підготовка майбутніх соціальних працівників, компетентнісний підхід.

Анотація

У статті досліджуються методологічні засади професійної підготовки соціальних працівників до науково-дослідницької діяльності. Обґрунтовано, що науково-дослідницька діяльність є однією з провідних у соціальній практиці і передбачає сформованість у фахівців соціальної роботи сукупності знань з організації і проведення наукових досліджень та комплексу дослідницьких умінь. Мета статті полягає в дослідженні особливостей застосування компетентнісного підходу в процесі науково-дослідницької підготовки майбутніх соціальних працівників. Методи дослідження: аналіз і синтез наукової літератури (для з’ясування ключових понять дослідження); порівняння, систематизація (з метою виявлення наявних наукових підходів до вирішення означеної проблеми); метод теоретичного узагальнення (для формулювання підсумкових положень та висновків). Визначено поняття готовності соціального працівника до науково-дослідницької діяльності та наукові підходи до її формування. Розглянуто особливості компетентнісного підходу в процесі науково-дослідницької підготовки соціальних працівників. Показано, що його впровадження зумовлює певні зміни в організаційному оформленні зазначеного процесу, зокрема, в частині цілей, форм та методів навчання, способів оволодіння студентами знаннями та вміннями науково-дослідницької діяльності.

Біографія автора

Vira Polishchuk, завідувач кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи, Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, м.Тернопіль,

доктор педагогічних наук, професор

Посилання

References

Kerlinger, F.N. (2002). Foundations of Behavioral Research. Educational and Psychological Enquiry. Halt: Rinehart and Winston.

Nichkalo, N.G. (2002). Derzhavni standarty profesijnoyi osvity: teoriya i metodyka [State standards of professional education: theory and methodology]. Khmelnytsky: TUP. [in Ukrainian].

Woodhouse, D. (2003). Auditing Research and the Research. Teaching Nexus. New Zealand Journal of Educational Research, 33, 39-53.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-11-19

Номер

Розділ

Статті