ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ІНФОРМАТИКИ ДО РОЗВИТКУ ТВОРЧОГО МИСЛЕННЯ СТАРШОКЛАСНИКІВ У ПОЗАНАВЧАЛЬНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.43.214-220Ключові слова:
майбутні учителі інформатики, розвиток творчого мислення старшокласників, позанавчальна діяльність, формування готовності майбутніх учителів інформатики, технологія підготовки майбутніх учителів.Анотація
Переорієнтація освітнього процесу на становлення творчої особистості обумовлює зміни в сучасній педагогічній діяльності, що значною мірою детермінується рівнем готовності вчителя до розвитку творчого мислення учнів, формування якої здійснюється в умовах освітнього середовища вищого освітнього закладу. Метою статті є опис технології формування готовності майбутніх учителів інформатики до розвитку творчого мислення старшокласників у позанавчальній діяльності. Для досягнення мети використовувалися такі методи: теоретичні (аналіз наукових джерел, виявлення достовірних фактів про взаємозв’язки між явищами й процесами та закономірні тенденції їх розвитку, порівняння, моделювання, системно-структурні й системно-функціональні методи), які дозволили узагальнити та систематизувати теоретичний матеріал із досліджуваної проблеми; загальнонаукові (абстрагування, аналіз, синтез, дедукція, індукція, моделювання, аналогія). Успішна реалізація формування готовності майбутнього вчителя інформатики до розвитку творчого мислення старшокласників у позанавчальній діяльності не можлива без оновлення змісту навчальних дисциплін та педагогічно доцільного відбору форм, методів, засобів позанавчальної діяльності. Упровадження розробленої технології в діяльності вищого навчального закладу, розробка відповідного методичного забезпечення підготовки майбутнього вчителя інформатики до розвитку творчого мислення старшокласників у позанавчальній діяльності сприятиме підвищенню рівня готовності майбутніх учителів до реалізації описаної вище діяльності.
Посилання
References
Antonova, O.E. (2015). Pedahohycheskaya odarennost kak ystochnyk professyonalnoho masterstva uchytelya [Pedagogical talent as a source of professional mastery of the teacher]. V nauchnomu poyske [In the scientific search], 2(99), 31-37. [in Russian].
Bykov, V.Yu., & Lapinskyy, V.V. (2012). Metodolohichni ta metodychni osnovy stvorennya i vykorystovuvannya elektronnykh zasobiv navchalʹnoho pryznachennya [Methodological and methodical foundations for the creation and use of electronic teaching aids]. Kompyuter u shkoli ta simyi [Computer at school and family], 2, 3-6. [in Ukrainian].
Dubasenyuk, O.A. (2011). Kreatyvnyy pidkhid do profesiyno-pedahohichnoyi pidhotovky maybutnikh uchyteliv [Creative approach to vocational and pedagogical training of future teachers]. Kreatyvna pedahohika [Creative pedagogy], 4, 23-28. [in Ukrainian].
Kuzmyna, N.V. (2014, May). Sozydatelnyy vektor fundamentalnoho obrazovanyya. Innovatsiyni pidkhody do vykhovannya student·skoyi molodi u vyshchykh navchalnykh zakladakh [The creative vector of fundamental education. Innovative approaches to the upbringing of student youth in higher educational institutions]. Proceedings of the International Scientific-Practical Conference (pp.20-78). Zhytomyr: Vyd-vo ZHDU im. I.Franka. [in Ukrainian].
Kuzmyna, N.V. (1989). Professyonalyzm deyatelnosty prepodavatelya y mastera proyzvodstvennoho obuchenyya proftekhuchylyshcha [Professionalism of the activity of a teacher and the masters of vocational training of vocational colleges]. M.: Vysshaya shkola. [in Russian].
Novitska, I. (2004). Determining the level of preparation of future teachers of natural and mathematical scienses to the solution of educational problems. Journal L'Association 1901 "SEPIKE", 5, 68-71.
Nychkalo, N.H. (2008). Bazova profesiyna pidhotovka. Entsyklopediya osvity [Basic vocational training. Encyclopedia of Education]. Kyiv. [in Ukrainian].
Postova, S.A. Modelyuvannya pedahohichnykh sytuatsiy yak zasib pidhotovky vchyteliv do pedahohichnoho spilkuvannya [Modeling of pedagogical situations as a means of preparing teachers for pedagogical communication]. Humanitarnyy visnyk DVNZ "Pereyaslav-Khmelnytskyy derzhavnyy pedahohichnyy universytet imeni Hryhoriya Skovorody" [Humanitarian Bulletin of the "Pereyaslav-Khmelnytsky State Pedagogical University named after Hryhoriy Skovoroda"], 21, 227-233. [in Ukrainian].
Semenets, S.P. (2011). Teoriya i praktyka rozvyvalnoho navchannya u systemi metodychnoyi pidhotovky maybutnikh uchyteliv matematyky [Theory and practice of developmental education in the system of methodical training of future teachers of mathematics]. Unpublished Doctoral Dissertation. Zhytomyr. [in Ukrainian].
Semenova, A.V. (2001). Profesiyna diyalʹnistʹ uchytelya z rozvytku tvorchykh zdibnostey starshoklasnykiv na urokakh pryrodnycho-matematychnoho tsyklu [Professional activity of teacher on development of creative abilities of senior pupils at natural and mathematical cycle lessons]. Extended Abstract of Candidate Thesis. . Odesa: Pivdennoukrayinskyy derzhavnyy pedahohichnyy universytet im. K.D. Ushynskoho. [in Ukrainian].
Sysoyeva, S.O. (2008). Pedahohichna tvorchist u naukovomu prostori pedahohiky [Pedagogical creativity in the scientific space of pedagogy]. Filosofiya pedahohichnoyi maysternosti [Philosophy of pedagogical skill], 51-58. [in Ukrainian].
Spirin, O.M. (2013). Metodychna systema bazovoyi pidhotovky vchytelya informatyky za kredytno-modulnoyu tekhnolohiyeyu [Methodical system of basic training of the teacher of informatics for credit-modular technology]. Zhytomyr: Vyd-vo ZHDU im. I.Franka. [in Ukrainian].
Tabachek, I. (2004). Suchasnyy vchytel: ideya ta ideal [Modern Teacher: Idea and Ideal. Nova paradyhma [New paradigm], 38, 96-104. [in Ukrainian].
Tovazhnyanskyy, L.L., Romanovskyy, O.H., Ponomarov, O.S., & Chervanova, Z.O. (2003). Pedahohika upravlinnya [Pedagogy of management]. Kharkiv: NTU “KHPI”. [in Ukrainian].
Usata, O.Yu. (2009). Pidhotovka maybutnikh uchyteliv informatyky do vprovadzhennya osobystisno oriyentovanykh tekhnolohiy navchannya [Preparation of future teachers of informatics for the implementation of personally oriented learning technologies]. Unpublished candudates Dissertation. Zhytomyr [in Ukrainian].
Zyazyun, I.A. (2012). Maysternist vchytelya yak systema sukupnykh kompetentsiy i kompetentnostey u strukturi yoho pedahohichnoyi 86 diyalnosti y diyi [The mastery of a teacher as a system of total competences and competencies in the structure of its pedagogical activities and activities]. Pedahohika vyshchoyi shkoly: metodolohiya, teoriya, tekhnolohiyi [Pedagogics of higher education: methodology, theory, technology]. Part 3, 45-56. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
1.Автори передають журналу право першої публікації свого рукопису на умовах ліцензії Creative Commons ("Із зазначенням авторства - Некомерційне використання - Поширення на тих же умовах") 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0) [https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk], котра дозволяє іншим особам вільно використовувати (читати, копіювати і роздруковувати) представлені матеріали, здійснювати пошук та посилатись на опубліковані статті, поширювати їх повний текст з будь-якою законною некомерційною метою (у тому числі, з навчальною або науковою) та обов'язковим посиланням на авторів робіт і первинну публікацію у цьому журналі.
2.Опубліковані оригінальні статті в подальшому не можуть використовуватись користувачами (окрім авторів) з комерційною метою або поширюватись сторонніми організаціями-посередниками на платній основі.