ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ІНФОРМАТИКИ ДО РОЗВИТКУ ТВОРЧОГО МИСЛЕННЯ СТАРШОКЛАСНИКІВ У ПОЗАНАВЧАЛЬНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ

Автор(и)

  • Svitlana Postova кафедра прикладної математики та інформатики, Житомирський державний університет імені Івана Франка, м.Житомир, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-0864-6290
  • Inesa Novitska кафедра педагогіки, Житомирський державний університет імені Івана Франка, м.Житомир, Ukraine
  • Olena Usata кафедра прикладної математики та інформатики, Житомирський державний університет імені Івана Франка, м.Житомир, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-0610-7007

DOI:

https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.43.214-220

Ключові слова:

майбутні учителі інформатики, розвиток творчого мислення старшокласників, позанавчальна діяльність, формування готовності майбутніх учителів інформатики, технологія підготовки майбутніх учителів.

Анотація

Переорієнтація освітнього процесу на становлення творчої особистості обумовлює зміни в сучасній педагогічній діяльності, що значною мірою детермінується рівнем готовності вчителя до розвитку творчого мислення учнів, формування якої здійснюється в умовах освітнього середовища вищого освітнього закладу. Метою статті є опис технології формування готовності майбутніх учителів інформатики до розвитку творчого мислення старшокласників у позанавчальній діяльності. Для досягнення мети використовувалися такі методи: теоретичні (аналіз наукових джерел, виявлення достовірних фактів про взаємозв’язки між явищами й процесами та закономірні тенденції їх розвитку, порівняння, моделювання, системно-структурні й системно-функціональні методи), які дозволили узагальнити та систематизувати теоретичний матеріал із досліджуваної проблеми; загальнонаукові (абстрагування, аналіз, синтез, дедукція, індукція, моделювання, аналогія). Успішна реалізація формування готовності майбутнього вчителя інформатики до розвитку творчого мислення старшокласників у позанавчальній діяльності не можлива без оновлення змісту навчальних дисциплін та педагогічно доцільного відбору форм, методів, засобів позанавчальної діяльності. Упровадження розробленої технології в діяльності вищого навчального закладу, розробка відповідного методичного забезпечення підготовки майбутнього вчителя інформатики до розвитку творчого мислення старшокласників у позанавчальній діяльності сприятиме підвищенню рівня готовності майбутніх учителів до реалізації описаної вище діяльності.

Біографії авторів

Svitlana Postova, кафедра прикладної математики та інформатики, Житомирський державний університет імені Івана Франка, м.Житомир

кандидат педагогічних наук

Inesa Novitska, кафедра педагогіки, Житомирський державний університет імені Івана Франка, м.Житомир

кандидат педагогічних наук

Olena Usata, кафедра прикладної математики та інформатики, Житомирський державний університет імені Івана Франка, м.Житомир

кандидат педагогічних наук, доцент

Посилання

References

Antonova, O.E. (2015). Pedahohycheskaya odarennost kak ystochnyk professyonalnoho masterstva uchytelya [Pedagogical talent as a source of professional mastery of the teacher]. V nauchnomu poyske [In the scientific search], 2(99), 31-37. [in Russian].

Bykov, V.Yu., & Lapinskyy, V.V. (2012). Metodolohichni ta metodychni osnovy stvorennya i vykorystovuvannya elektronnykh zasobiv navchalʹnoho pryznachennya [Methodological and methodical foundations for the creation and use of electronic teaching aids]. Kompyuter u shkoli ta simyi [Computer at school and family], 2, 3-6. [in Ukrainian].

Dubasenyuk, O.A. (2011). Kreatyvnyy pidkhid do profesiyno-pedahohichnoyi pidhotovky maybutnikh uchyteliv [Creative approach to vocational and pedagogical training of future teachers]. Kreatyvna pedahohika [Creative pedagogy], 4, 23-28. [in Ukrainian].

Kuzmyna, N.V. (2014, May). Sozydatelnyy vektor fundamentalnoho obrazovanyya. Innovatsiyni pidkhody do vykhovannya student·skoyi molodi u vyshchykh navchalnykh zakladakh [The creative vector of fundamental education. Innovative approaches to the upbringing of student youth in higher educational institutions]. Proceedings of the International Scientific-Practical Conference (pp.20-78). Zhytomyr: Vyd-vo ZHDU im. I.Franka. [in Ukrainian].

Kuzmyna, N.V. (1989). Professyonalyzm deyatelnosty prepodavatelya y mastera proyzvodstvennoho obuchenyya proftekhuchylyshcha [Professionalism of the activity of a teacher and the masters of vocational training of vocational colleges]. M.: Vysshaya shkola. [in Russian].

Novitska, I. (2004). Determining the level of preparation of future teachers of natural and mathematical scienses to the solution of educational problems. Journal L'Association 1901 "SEPIKE", 5, 68-71.

Nychkalo, N.H. (2008). Bazova profesiyna pidhotovka. Entsyklopediya osvity [Basic vocational training. Encyclopedia of Education]. Kyiv. [in Ukrainian].

Postova, S.A. Modelyuvannya pedahohichnykh sytuatsiy yak zasib pidhotovky vchyteliv do pedahohichnoho spilkuvannya [Modeling of pedagogical situations as a means of preparing teachers for pedagogical communication]. Humanitarnyy visnyk DVNZ "Pereyaslav-Khmelnytskyy derzhavnyy pedahohichnyy universytet imeni Hryhoriya Skovorody" [Humanitarian Bulletin of the "Pereyaslav-Khmelnytsky State Pedagogical University named after Hryhoriy Skovoroda"], 21, 227-233. [in Ukrainian].

Semenets, S.P. (2011). Teoriya i praktyka rozvyvalnoho navchannya u systemi metodychnoyi pidhotovky maybutnikh uchyteliv matematyky [Theory and practice of developmental education in the system of methodical training of future teachers of mathematics]. Unpublished Doctoral Dissertation. Zhytomyr. [in Ukrainian].

Semenova, A.V. (2001). Profesiyna diyalʹnistʹ uchytelya z rozvytku tvorchykh zdibnostey starshoklasnykiv na urokakh pryrodnycho-matematychnoho tsyklu [Professional activity of teacher on development of creative abilities of senior pupils at natural and mathematical cycle lessons]. Extended Abstract of Candidate Thesis. . Odesa: Pivdennoukrayinskyy derzhavnyy pedahohichnyy universytet im. K.D. Ushynskoho. [in Ukrainian].

Sysoyeva, S.O. (2008). Pedahohichna tvorchist u naukovomu prostori pedahohiky [Pedagogical creativity in the scientific space of pedagogy]. Filosofiya pedahohichnoyi maysternosti [Philosophy of pedagogical skill], 51-58. [in Ukrainian].

Spirin, O.M. (2013). Metodychna systema bazovoyi pidhotovky vchytelya informatyky za kredytno-modulnoyu tekhnolohiyeyu [Methodical system of basic training of the teacher of informatics for credit-modular technology]. Zhytomyr: Vyd-vo ZHDU im. I.Franka. [in Ukrainian].

Tabachek, I. (2004). Suchasnyy vchytel: ideya ta ideal [Modern Teacher: Idea and Ideal. Nova paradyhma [New paradigm], 38, 96-104. [in Ukrainian].

Tovazhnyanskyy, L.L., Romanovskyy, O.H., Ponomarov, O.S., & Chervanova, Z.O. (2003). Pedahohika upravlinnya [Pedagogy of management]. Kharkiv: NTU “KHPI”. [in Ukrainian].

Usata, O.Yu. (2009). Pidhotovka maybutnikh uchyteliv informatyky do vprovadzhennya osobystisno oriyentovanykh tekhnolohiy navchannya [Preparation of future teachers of informatics for the implementation of personally oriented learning technologies]. Unpublished candudates Dissertation. Zhytomyr [in Ukrainian].

Zyazyun, I.A. (2012). Maysternist vchytelya yak systema sukupnykh kompetentsiy i kompetentnostey u strukturi yoho pedahohichnoyi 86 diyalnosti y diyi [The mastery of a teacher as a system of total competences and competencies in the structure of its pedagogical activities and activities]. Pedahohika vyshchoyi shkoly: metodolohiya, teoriya, tekhnolohiyi [Pedagogics of higher education: methodology, theory, technology]. Part 3, 45-56. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-11-19

Номер

Розділ

Статті