ФОРМУВАННЯ ПОЛІКУЛЬТУРНОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ФАХІВЦІВ СОЦІАЛЬНОЇ СФЕРИ У ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ США ТА КАНАДИ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.43.221-225Ключові слова:
полікультурна освіта, полікультурна компетентність, соціальний працівник, зарубіжний досвід полікультурної освіти.Анотація
У статті обґрунтовано необхідність вивчення зарубіжного досвіду США та Канади у питаннях підготовки соціальних працівників до роботи у полі культурному середовищі. Мета статті – аналіз досвіду США та Канади у сфері формування полікультурної компетентності соціальних працівників. Використовувались такі методи дослідження як: аналіз психолого-педагогічної літератури, нормативно-правових актів, інформаційних джерел з проблеми дослідження, метод узагальнення. Розглянуто історичний контекст становлення систем полікультурної освіти в США та Канаді. Простежено еволюцію розвитку систем полікультурної освіти США та Канади в контексті змін професійного поля втручання соціальних працівників. Розкрито зміст полікультурної підготовки соціальних працівників на рівні бакалаврату та магістратури на прикладі програм різних закладів вищої соціальної освіти. Виокремлено особливості національних систем полікультурної освіти двох країн, їх спільні та відмінні ознаки.
Посилання
References
Baker, G.C. (1994). Planning and Organizing for Multicultural Instruction. USA: Addison-Wesley Publishing Company.
Dmytryev, H.D. (1999). Mnohokulturnoe obrazovanye [Multicultural education]. Moskow: Narodnoye obrazovaniye. [in Russian].
Dzhurynskyi, A.N. (1993). Zarubezhnaia shkola: sovremennoe sostoianye y tendentsyy razvytyia [Foreign School: Current State and Developmental Trends]. Moskow: Vlados. [in Russian].
Empowerment Practice with Refugees: Communities in Transition, SocW 495. (2018). Retrieved from https://www.washington.edu/students/crscat /socwlbasw.html (access date: 13.07.2018).
Huletska, Y.H. (2006). Deiaki osoblyvosti stanovlennia polikulturnoi osvity v Ukraini ta SShA [Some peculiarities of the formation of polycultural education in Ukraine and the USA.]. Bulletin of the National Technical University of Ukraine "KPI". Philosophy. Psychology. Pedagogy, 2(17). 112–116. [in Ukrainian].
Hurenko, O.I. (2015). Teoretychni i metodychni zasady polikulturnoi osvity maibutnikh sotsialnykh pedahohiv [Theoretical and methodical principles of multicultural education of future social pedagogues]. Unpublished Doctoral Dissertation. Berdyansk: Berdyansk State Pedagogical University. [in Ukrainian].
Jamieson, A. (2001). School enrollment in the United States – social and economic characteristics of students. Washington: U.S. Department of Commerce, Economics and Statistics Administration, U.S. Census Bureau.
McGill University Master of Social Work Courses. Retrieved from https://www.mcgill.ca/socialwork/prospective/msw/programschedule (access date: 11.02.2018).
Olkhovych, O.V. (2008). Pidhotovka sotsialnykh pratsivnykiv do roboty z bizhentsiamy u vyshchykh navchalnykh zakladakh SShA i Kanady [Training of social workers for work with refugees in higher educational institutions of the USA and Canada]. Unpublished Candidate Dissertation. Ternopil: Ternopil National Pedagogical University named after Volodymyr Hnatiuk. [in Ukrainian].
Shumeiko, N.V. (2013). Do pytannya polikulturnoyi osvity studentskoyi molodi v zarubizhniy pedahohitsi [To the issue of multicultural education of student youth in foreign pedagogy]. Scientific bulletin of the department of the UNESCO of the Kyiv National Linguistic University. Philology, pedagogy, psychology, 27, 239–243. [in Ukrainian].
The University of Maine Undergraduate (2015). Retrieved from http://www.umaine.edu/socialwork/tables/undercourse.htm (access date: 14.09.2015).
Undergraduate Social Work Course Offerings Mc Master University (2015). Retrieved from https://socialwork.mcmaster.ca/courses (access date: 14.09.2015).
Watts, T.D., Elliott, D., & Mayadas N. S. (1995). International Handbook of Social Work Education. Connecticut, London Greenwood Press, West port.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).