КРИТЕРІЇ, ПОКАЗНИКИ ТА ДІАГНОСТИЧНИЙ ІНСТРУМЕНТАРІЙ РІВНЯ ВИХОВАНОСТІ КУЛЬТУРИ РОДИННИХ ВЗАЄМИН У МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.43.235-239Ключові слова:
культура родинних взаємин, критерії, показники, рівні вихованості, молодші школярі.Анотація
Сучасна модель освіти, освітянські традиції, культура та досягнення в цій галузі покладають на освітню діяльність, заклад освіти та родину цілу низку завдань, а саме: набуття життєвого досвіду, формування світогляду особистості, розвиток творчих нахилів і здібностей тощо. Створення системи виховання культури родинних взаємин вимагає цілісного ретельного аналізу проблеми, дослідження механізмів формування моральних якостей, духовних цінностей особистості та вивчення їхнього впливу на культуру родинних взаємин. Мета дослідження: проаналізувати сучасні підходи щодо визначення критеріїв та показників вихованості культури родинних взаємин у молодших школярів; з’ясувати сутність таких понять як «критерій», «показник», «рівень»; визначити критерії культури родинних взаємин; виявити показники вихованості культури родинних взаємин; охарактеризувати рівні вихованості культури родинних взаємин у молодших школярів. Методи дослідження: емпіричні (бесіда, інтерв’ю, анкетування), аналіз змісту педагогічної документації і результатів діяльності, рейтинг, тестування, експертна оцінка. У статті подається характеристика критеріїв, показників та рівнів вихованості культури родинних взаємин у молодших школярів. Виокремлені та означені критерії (когнітивний, мотиваційно-особистісний та діяльнісно-практичний), показники та рівні вихованості, а саме: індиферентно-репродуктивний(низький), емоційно-усвідомлений (середній) та активно-творчий (високий), стали основою для діагностики її стану.
Посилання
References
Gaponchuk, G.I. (1990). Formyrovanye voenno-pedahohycheskoy napravlennosty kursantov [Formation of the military-pedagogical orientation of cadets]. Moscow: VPA. [in Russian].
Gizhevsky, V.K., Golovchenko, V.V., & Kovalsky V.S. (2002). Populyarna yurydychna entsyklopediya [Popular legal encyclopedia]. Kyiv: Yurinkom Inter [in Ukrainian].
Gorodov, P.N. (1990). Optymyzatsyya protsessa vospytanyya v vysshey shkole [Optimization of the process of upbringing in higher education]. Moscow: VPA. [in Russian].
Kulyk, I.V. (2009). Formuvannya osnov kultury rodynnykh vzayemyn uchniv 1-4 klasiv shkil-internativ u pozaurochniy diyalnosti [Formation of the fundamentals of the culture of family relationships of pupils of 1-4 grades of boarding schools in extracurricular activities]. Unpublished Candidate Dissertation. Kyiv: National Pedagogical University named after M.Dragomanov. [in Ukrainian].
Poyasok, T.B. (2009). Systema zastosuvannya informatsiynykh tekhnolohiy u profesiyniy pidhotovtsi maybutnikh ekonomistiv [The system of application of information technologies in the training of future economists]. Kremenchuk: PP Shcherbatykh O.V. [in Ukrainian].
Reber, A. (2001). Bolshoy tolkovyy psykholohycheskyy slovar [Large intelligent psychological dictionary]. Moscow: AST: Veche, Vol.1. [in Russian].
Sidanych, I.L. (2004). Vykhovannya kultury vzayemyn batkiv i ditey molodshoho shkilnoho viku v simyi i shkoli [Raising the culture of relationships between parents and children of junior school age in the family and school]. Unpublished Candidate Dissertation. Kyiv: Institute of Problem Education of Academy of Pedagogical Education of Ukraine. [in Ukrainian].
Yaremenko, V.V., & Slipushko, A.M. (Ed.) (2001). Novyy tlumachnyy slovnyk ukrayinskoyi movy [New Explanatory Dictionary of the Ukrainian Language]. Kyiv: Aconit, Vol. 2: J-O. [in Ukrainian].
Zvereva, I.D., Koval, L.G., & Frolov, P.D. (1995). Diahnostyka moralʹnoyi vykhovanosti shkolyariv [Diagnosis of moral education of schoolchildren]. Kyiv: ISDO. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).