КРИТЕРІЇ, ПОКАЗНИКИ ТА ДІАГНОСТИЧНИЙ ІНСТРУМЕНТАРІЙ РІВНЯ ВИХОВАНОСТІ КУЛЬТУРИ РОДИННИХ ВЗАЄМИН У МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ

Автор(и)

  • Tetyana Royik кафедра педагогіки та менеджменту освіти, Уманський педагогічний університет імені Павла Тичини, м.Умань, Україна https://orcid.org/0000-0001-7530-279X

DOI:

https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.43.235-239

Ключові слова:

культура родинних взаємин, критерії, показники, рівні вихованості, молодші школярі.

Анотація

Сучасна модель освіти, освітянські традиції, культура та досягнення в цій галузі покладають на освітню діяльність, заклад освіти та родину цілу низку завдань, а саме: набуття життєвого досвіду, формування світогляду особистості, розвиток творчих нахилів і здібностей тощо. Створення системи виховання культури родинних взаємин вимагає цілісного ретельного аналізу проблеми, дослідження механізмів формування моральних якостей, духовних цінностей особистості та вивчення їхнього впливу на культуру родинних взаємин. Мета дослідження: проаналізувати сучасні підходи щодо визначення критеріїв та показників вихованості культури родинних взаємин у молодших школярів; з’ясувати сутність таких понять як «критерій», «показник», «рівень»; визначити критерії культури родинних взаємин; виявити показники вихованості культури родинних взаємин; охарактеризувати рівні вихованості культури родинних взаємин у молодших школярів. Методи дослідження: емпіричні (бесіда, інтерв’ю, анкетування), аналіз змісту педагогічної документації і результатів діяльності, рейтинг, тестування, експертна оцінка. У статті подається характеристика критеріїв, показників та рівнів вихованості культури родинних взаємин у молодших школярів. Виокремлені та означені критерії (когнітивний, мотиваційно-особистісний та діяльнісно-практичний), показники та рівні вихованості, а саме: індиферентно-репродуктивний(низький), емоційно-усвідомлений (середній) та активно-творчий (високий), стали основою для діагностики її стану.

Біографія автора

Tetyana Royik, кафедра педагогіки та менеджменту освіти, Уманський педагогічний університет імені Павла Тичини, м.Умань

аспірант; вчитель початкових класів спеціалізованої загальноосвітньої школи № 296 м.Київ

Посилання

References

Gaponchuk, G.I. (1990). Formyrovanye voenno-pedahohycheskoy napravlennosty kursantov [Formation of the military-pedagogical orientation of cadets]. Moscow: VPA. [in Russian].

Gizhevsky, V.K., Golovchenko, V.V., & Kovalsky V.S. (2002). Populyarna yurydychna entsyklopediya [Popular legal encyclopedia]. Kyiv: Yurinkom Inter [in Ukrainian].

Gorodov, P.N. (1990). Optymyzatsyya protsessa vospytanyya v vysshey shkole [Optimization of the process of upbringing in higher education]. Moscow: VPA. [in Russian].

Kulyk, I.V. (2009). Formuvannya osnov kultury rodynnykh vzayemyn uchniv 1-4 klasiv shkil-internativ u pozaurochniy diyalnosti [Formation of the fundamentals of the culture of family relationships of pupils of 1-4 grades of boarding schools in extracurricular activities]. Unpublished Candidate Dissertation. Kyiv: National Pedagogical University named after M.Dragomanov. [in Ukrainian].

Poyasok, T.B. (2009). Systema zastosuvannya informatsiynykh tekhnolohiy u profesiyniy pidhotovtsi maybutnikh ekonomistiv [The system of application of information technologies in the training of future economists]. Kremenchuk: PP Shcherbatykh O.V. [in Ukrainian].

Reber, A. (2001). Bolshoy tolkovyy psykholohycheskyy slovar [Large intelligent psychological dictionary]. Moscow: AST: Veche, Vol.1. [in Russian].

Sidanych, I.L. (2004). Vykhovannya kultury vzayemyn batkiv i ditey molodshoho shkilnoho viku v simyi i shkoli [Raising the culture of relationships between parents and children of junior school age in the family and school]. Unpublished Candidate Dissertation. Kyiv: Institute of Problem Education of Academy of Pedagogical Education of Ukraine. [in Ukrainian].

Yaremenko, V.V., & Slipushko, A.M. (Ed.) (2001). Novyy tlumachnyy slovnyk ukrayinskoyi movy [New Explanatory Dictionary of the Ukrainian Language]. Kyiv: Aconit, Vol. 2: J-O. [in Ukrainian].

Zvereva, I.D., Koval, L.G., & Frolov, P.D. (1995). Diahnostyka moralʹnoyi vykhovanosti shkolyariv [Diagnosis of moral education of schoolchildren]. Kyiv: ISDO. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-11-19

Як цитувати

Royik, T. (2018). КРИТЕРІЇ, ПОКАЗНИКИ ТА ДІАГНОСТИЧНИЙ ІНСТРУМЕНТАРІЙ РІВНЯ ВИХОВАНОСТІ КУЛЬТУРИ РОДИННИХ ВЗАЄМИН У МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота», (2(43), 235–239. https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.43.235-239

Номер

Розділ

Статті