МОДЕЛЮВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ У ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ПРАЦІВНИКІВ У ЗВО ДО РОБОТИ У ТЕРИТОРІАЛЬНІЙ ГРОМАДІ

Автор(и)

  • Hanna Slozanska кафедра соціальної педагогіки та соціальної роботи, Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, м.Тернопіль, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-8394-4925

DOI:

https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.43.255-259

Ключові слова:

соціальна робота, соціальний працівник, територіальна громада, соціальні послуги, професійна підготовка.

Анотація

В умовах реформування системи соціального захисту населення, що передбачає організацію та надання якісних соціальних послуг в ОТГ, загострюється питання підготовки висококваліфікованих соціальних працівників, готових до роботи в ОТГ. В той же час перед ЗВО України лежить нелегке завдання з переформатування системи професійної підготовки майбутніх соціальних працівників задля її орієнтації на потреби ринку праці, модель особистості фахівця з соціальної роботи в ОТГ та модель його професійної діяльності. Впровадження ідеї моделювання професійної діяльності у підготовку майбутніх соціальних працівників у ЗВО сприятиме формуванню у них готовності до роботи в ОТГ. Мета статті полягає в дослідженні ролі моделювання професійної діяльності у підготовці майбутніх соціальних працівників у ЗВО до роботи у територіальній громаді. У результаті дослідження доведено, що моделювання як метод є поширеним і застосовується у різних галузях знань, проте, особливо результативним є у підготовці фахівців різних галузей. Моделювання професійної діяльності у навчальному процесі дозволяє побудувати компетентнісну модель підготовки майбутнього фахівця на основі дослідження моделі професійної діяльності та моделі особистості спеціаліста. Побудова системи підготовки майбутніх соціальних працівників у ЗВО на основі моделювання майбутньої професійної діяльності дає можливість інтегрувати предметну і соціальну парадигми, педагогічну і психологічну компетентність, методично-організаційну і науково-практичну діяльність; сформувати необхідні компетентності; спроектувати види діяльності, зміст освіти; вибрати освітні технології, засоби, форми і методи організації навчального процесу.

Біографія автора

Hanna Slozanska, кафедра соціальної педагогіки та соціальної роботи, Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, м.Тернопіль

кандидат педагогічних наук, доцент

Посилання

References

Averintsev, S.S. (Ed.). (1989). Filosofskiy entsiklopedicheskiy slovar [Philosophical Encyclopedic Dictionary]. Moscowa: Sovetskaya entsiklopediya. [in Russian].

Bernatskaya, O.V. (2005). Modelirovaniye situatsiy professionalnoy deyatelnosti v obuchenii inostrannomu yazyku v vysshem uchebnom zavedenii voyennogo profilya [Modeling of the professional activity situations in teaching of foreign language in a higher educational institution of a military profilet]. Unpublished Doctoral Dissertation]. Kyiv: Kyiv National University named after T.Shevchenko. [in Russian].

Borisova O.N., & Karasova L.A. (2018). Modelirovaniye v professionalnoy deyatel'nosti prepodavatelya universiteta [Modeling in the professional activity of the university teacher]. URL: http://www.eprints.tversu.ru/891/. (access date: 15.09.2018). [in Russian].

Kozlovsky, Yu.M. (2012). Fílosofsko-metodologíchní zasadi modelyuvannya naukovoí̈ díyalností vishchogo navchalnogo zakladu: paradigmal'niy pídkhíd [Philosophical and methodological principles of modeling of the scientific activity of a higher educational institution: a paradigmatic approach]. Pedagogíchniy almanakh [Pedagogical Almanac], 13, 132-139. [in Ukrainian].

Koltachikhína O.Yu. (2011). Ístoriko-naukoviy analíz modeley pokhodzhennya Vsesvítu v davnogrets'kíy naturfílosofíí̈ [Historical and scientific analysis of models of the Universe origin in ancient Greek natural philosophy]. Pitannya ístoríí̈ nauki í tekhníki [Questions of the history of science and technology], 4, 39-47 [in Ukrainian].

Kononyuk, A.Yu., Malínkín, Í.V., & Malyarchuk, V.O. (2013). Vvedennya v matematichnu teoríyu sistemi naukovo-viznachuvanikh ponyat [Introduction to the mathematical theory of a system of scientifically-defined concepts]. Problemi informatizatsií̈ ta upravlinnya [Problems of Informatization and Management], 4(44), 53-63.

Korneshchuk, V.V. (2008). Modelyuvannya v sistemí pídgotovki profesíyno nadíynogo spetsíalísta: teoretichniy aspekt [Modeling in the training of professionally reliable specialist: theoretical aspect]. Gumanítarniy vísnik DVNZ «Pereyaslav-Khmel'nitskiy derzhavniy pedagogíchniy uníversitet ím. G. Skovorody» [Humanitarian Bulletin of the State Technical UniversityPereyaslav-Khmelnytsky State Pedagogical University named after. G. Skovoroda], 14, 14-16. [in Ukrainian].

Ogannisyan, L.A., Akopyan, M.A., & Yerovenko, V.N. (2016). Modelirovaniye professionalnoy kompetentnosti budushchego pedagoga v protsesse prepodavaniya pedagogicheskikh distsiplín [Modeling of professional competence of the future teacher in the process of teaching pedagogical disciplines]. Sovremennyye problemy nauki i obrazovaniya [Modern Problems of Science and Education], 3, 211-211. [in Russian].

Ponomarov, O.S. (2006). Model profesíynoi díyalností fakhívtsya: tekst lektsíy [Model of professional activity of a specialist: Text of lectures]. Karkiv: NTU «KHPÍ». [in Ukrainian].

Savchenko, G.O. (2006). Formuvannya gotovností maybutníkh fakhívtsív bankívskoí̈ spravi do analítichnoí̈ díyalností zasobami modelyuvannya [Formation of readiness of future banking professionals for analytical activity by means of modeling]. Extended Abstract of Candidate Thesis. Kharkiv: Kharkiv State Pedagogical Univeristy named after G.Skovoroda. [in Ukrainian].

Semenova, A.V. (2010). Analíz psikhologo-pedagogíchnikh, ístorichnikh peredumov paradigmalnogo modelyuvannya v kontekstí teoríí̈ í metodiki pedagogíchnoí̈ osvíti [Analysis of psychological and pedagogical, historical preconditions of paradigmatic modeling in the context of the theory and methodology of pedagogical education]. Zbírnik naukovikh prats' Khmel'nits'kogo ínstitutu sotsíalnikh tekhnologíy Uníversitetu Ukraí̈na [Collection of scientific works of the Khmelnytsky Institute of Social Technologies of the University of Ukraine], 2, 41-45.

Slozanska, H. (2018). Sotsíalna robota v teritoríal'níy gromadí: teoríí̈, modelí ta metodi [Social Work in the Territorial Community: Theories, Models and Methods]. Ternopíl: TNPU ímení V.Gnatyuka. [in Ukrainian].

Slosanska, H. (2016). Ensuring Access to Social Services In The Conditions Of United Local Communities. Social Work and Education, 3(2), 92-102.

Slosanska, H. (2017). Sotsíalniy zakhist naselennya v umovakh obêdnanoí̈ teritoríalnoí̈ gromadi [Social Protection of Population in the Conditions of the Territorial Community]. Ministry of Education and Science of Ukraine, Dragomanov National University of Pedagogy [in Ukrinian].

Sytin, A.K. (2015). Gote – Kopernik i Kepler organicheskogo mira [Goethe-Copernicus and Kepler of the organic world]. Istoriko-biologicheskiye issledovaniya [Historical and biological studies], 7 (2), 103-109 [in Russian].

Stoff, V.A. (1966). Modelirovaniye i filosofiya [Modeling and philosophy]. Moscow: Nauka. [in Russian].

Yorke, M. (2006) Employability in Higher Education: What It Is-What It Is Not: Learning & Employability Series 1. The Higher Education Academy, York. URL: http://www.heacademy.ac.uk/assets/documents/tla/employability/id116_employability_in_higher_education_336.pdf (access date: 18.09.2018)

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-11-19

Номер

Розділ

Статті