МОДЕЛЮВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ У ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ПРАЦІВНИКІВ У ЗВО ДО РОБОТИ У ТЕРИТОРІАЛЬНІЙ ГРОМАДІ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.43.255-259Ключові слова:
соціальна робота, соціальний працівник, територіальна громада, соціальні послуги, професійна підготовка.Анотація
В умовах реформування системи соціального захисту населення, що передбачає організацію та надання якісних соціальних послуг в ОТГ, загострюється питання підготовки висококваліфікованих соціальних працівників, готових до роботи в ОТГ. В той же час перед ЗВО України лежить нелегке завдання з переформатування системи професійної підготовки майбутніх соціальних працівників задля її орієнтації на потреби ринку праці, модель особистості фахівця з соціальної роботи в ОТГ та модель його професійної діяльності. Впровадження ідеї моделювання професійної діяльності у підготовку майбутніх соціальних працівників у ЗВО сприятиме формуванню у них готовності до роботи в ОТГ. Мета статті полягає в дослідженні ролі моделювання професійної діяльності у підготовці майбутніх соціальних працівників у ЗВО до роботи у територіальній громаді. У результаті дослідження доведено, що моделювання як метод є поширеним і застосовується у різних галузях знань, проте, особливо результативним є у підготовці фахівців різних галузей. Моделювання професійної діяльності у навчальному процесі дозволяє побудувати компетентнісну модель підготовки майбутнього фахівця на основі дослідження моделі професійної діяльності та моделі особистості спеціаліста. Побудова системи підготовки майбутніх соціальних працівників у ЗВО на основі моделювання майбутньої професійної діяльності дає можливість інтегрувати предметну і соціальну парадигми, педагогічну і психологічну компетентність, методично-організаційну і науково-практичну діяльність; сформувати необхідні компетентності; спроектувати види діяльності, зміст освіти; вибрати освітні технології, засоби, форми і методи організації навчального процесу.
Посилання
References
Averintsev, S.S. (Ed.). (1989). Filosofskiy entsiklopedicheskiy slovar [Philosophical Encyclopedic Dictionary]. Moscowa: Sovetskaya entsiklopediya. [in Russian].
Bernatskaya, O.V. (2005). Modelirovaniye situatsiy professionalnoy deyatelnosti v obuchenii inostrannomu yazyku v vysshem uchebnom zavedenii voyennogo profilya [Modeling of the professional activity situations in teaching of foreign language in a higher educational institution of a military profilet]. Unpublished Doctoral Dissertation]. Kyiv: Kyiv National University named after T.Shevchenko. [in Russian].
Borisova O.N., & Karasova L.A. (2018). Modelirovaniye v professionalnoy deyatel'nosti prepodavatelya universiteta [Modeling in the professional activity of the university teacher]. URL: http://www.eprints.tversu.ru/891/. (access date: 15.09.2018). [in Russian].
Kozlovsky, Yu.M. (2012). Fílosofsko-metodologíchní zasadi modelyuvannya naukovoí̈ díyalností vishchogo navchalnogo zakladu: paradigmal'niy pídkhíd [Philosophical and methodological principles of modeling of the scientific activity of a higher educational institution: a paradigmatic approach]. Pedagogíchniy almanakh [Pedagogical Almanac], 13, 132-139. [in Ukrainian].
Koltachikhína O.Yu. (2011). Ístoriko-naukoviy analíz modeley pokhodzhennya Vsesvítu v davnogrets'kíy naturfílosofíí̈ [Historical and scientific analysis of models of the Universe origin in ancient Greek natural philosophy]. Pitannya ístoríí̈ nauki í tekhníki [Questions of the history of science and technology], 4, 39-47 [in Ukrainian].
Kononyuk, A.Yu., Malínkín, Í.V., & Malyarchuk, V.O. (2013). Vvedennya v matematichnu teoríyu sistemi naukovo-viznachuvanikh ponyat [Introduction to the mathematical theory of a system of scientifically-defined concepts]. Problemi informatizatsií̈ ta upravlinnya [Problems of Informatization and Management], 4(44), 53-63.
Korneshchuk, V.V. (2008). Modelyuvannya v sistemí pídgotovki profesíyno nadíynogo spetsíalísta: teoretichniy aspekt [Modeling in the training of professionally reliable specialist: theoretical aspect]. Gumanítarniy vísnik DVNZ «Pereyaslav-Khmel'nitskiy derzhavniy pedagogíchniy uníversitet ím. G. Skovorody» [Humanitarian Bulletin of the State Technical University “Pereyaslav-Khmelnytsky State Pedagogical University named after. G. Skovoroda”], 14, 14-16. [in Ukrainian].
Ogannisyan, L.A., Akopyan, M.A., & Yerovenko, V.N. (2016). Modelirovaniye professionalnoy kompetentnosti budushchego pedagoga v protsesse prepodavaniya pedagogicheskikh distsiplín [Modeling of professional competence of the future teacher in the process of teaching pedagogical disciplines]. Sovremennyye problemy nauki i obrazovaniya [Modern Problems of Science and Education], 3, 211-211. [in Russian].
Ponomarov, O.S. (2006). Model profesíynoi díyalností fakhívtsya: tekst lektsíy [Model of professional activity of a specialist: Text of lectures]. Karkiv: NTU «KHPÍ». [in Ukrainian].
Savchenko, G.O. (2006). Formuvannya gotovností maybutníkh fakhívtsív bankívskoí̈ spravi do analítichnoí̈ díyalností zasobami modelyuvannya [Formation of readiness of future banking professionals for analytical activity by means of modeling]. Extended Abstract of Candidate Thesis. Kharkiv: Kharkiv State Pedagogical Univeristy named after G.Skovoroda. [in Ukrainian].
Semenova, A.V. (2010). Analíz psikhologo-pedagogíchnikh, ístorichnikh peredumov paradigmalnogo modelyuvannya v kontekstí teoríí̈ í metodiki pedagogíchnoí̈ osvíti [Analysis of psychological and pedagogical, historical preconditions of paradigmatic modeling in the context of the theory and methodology of pedagogical education]. Zbírnik naukovikh prats' Khmel'nits'kogo ínstitutu sotsíalnikh tekhnologíy Uníversitetu Ukraí̈na [Collection of scientific works of the Khmelnytsky Institute of Social Technologies of the University of Ukraine], 2, 41-45.
Slozanska, H. (2018). Sotsíalna robota v teritoríal'níy gromadí: teoríí̈, modelí ta metodi [Social Work in the Territorial Community: Theories, Models and Methods]. Ternopíl: TNPU ímení V.Gnatyuka. [in Ukrainian].
Slosanska, H. (2016). Ensuring Access to Social Services In The Conditions Of United Local Communities. Social Work and Education, 3(2), 92-102.
Slosanska, H. (2017). Sotsíalniy zakhist naselennya v umovakh obêdnanoí̈ teritoríalnoí̈ gromadi [Social Protection of Population in the Conditions of the Territorial Community]. Ministry of Education and Science of Ukraine, Dragomanov National University of Pedagogy [in Ukrinian].
Sytin, A.K. (2015). Gote – Kopernik i Kepler organicheskogo mira [Goethe-Copernicus and Kepler of the organic world]. Istoriko-biologicheskiye issledovaniya [Historical and biological studies], 7 (2), 103-109 [in Russian].
Stoff, V.A. (1966). Modelirovaniye i filosofiya [Modeling and philosophy]. Moscow: Nauka. [in Russian].
Yorke, M. (2006) Employability in Higher Education: What It Is-What It Is Not: Learning & Employability Series 1. The Higher Education Academy, York. URL: http://www.heacademy.ac.uk/assets/documents/tla/employability/id116_employability_in_higher_education_336.pdf (access date: 18.09.2018)
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
1.Автори передають журналу право першої публікації свого рукопису на умовах ліцензії Creative Commons ("Із зазначенням авторства - Некомерційне використання - Поширення на тих же умовах") 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0) [https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk], котра дозволяє іншим особам вільно використовувати (читати, копіювати і роздруковувати) представлені матеріали, здійснювати пошук та посилатись на опубліковані статті, поширювати їх повний текст з будь-якою законною некомерційною метою (у тому числі, з навчальною або науковою) та обов'язковим посиланням на авторів робіт і первинну публікацію у цьому журналі.
2.Опубліковані оригінальні статті в подальшому не можуть використовуватись користувачами (окрім авторів) з комерційною метою або поширюватись сторонніми організаціями-посередниками на платній основі.