ОСОБЛИВОСТІ ПЕРЕДУМОВ СТВОРЕННЯ ДАНСЬКИХ ВНШ У XVIII - XIX СТОЛІТТЯХ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.43.289-292Ключові слова:
чинники, революція, освіта, націоналізація, народні рухи, держава, самосвідомість.Анотація
У статті аналізуються та узагальнюються основні чинники передумов створення ВНШ в Данії. Мета дослідження проаналізувати та узагальнити основні передумови формування данської освіти у XVIII-XIX ст. Методи дослідження: – історичний, із залученням методу синергетики, з метою з’ясування конкретних умов розвитку явищ і процесів в країні в їх історичній послідовності; − теоретичний; − аналізу з метою вивчення соціологічних, педагогічних, психологічних та філософських джерел з метою узагальнення, порівняння отриманої інформації та систематизації отриманих результатів. Усвідомлення аспектів та особливостей умов виникнення особливих освітніх закладів дає змогу зрозуміти передумови становлення унікальної данської системи освіти. В результаті дослідження систематизовано основні чинники, особливості передумови створення ВНШ, а саме (революції у природничих науках; ідеали гуманізму і свободи, що панували в данському суспільстві; дух здорової критики; наміри поліпшити систему освіти взагалі та впровадити гарну систему освіти дорослих зокрема; демократичні революції в Європі; серія аграрних реформ; національний рух; перехід у суспільстві від суверенітету короля до суверенітету народу).
Посилання
References
Dmytrychenko, M.F. (2006). Vyshcha osvita I bolonskyi protsess [Higher education and the Bologna process]. Kyiv: Znannia. [in Ukrainian].
Kan, A.S. (1980), Istoriia skandinavskikh stran (Daniia, Norvegiia, Shvetsiia) [The history of the Scandinavian countries (Denmark, Norway, Sweden)]. Moscow. Vysshaia shkola. [in Russian].
Korsak, K.V. (1997). Svitova Vyshcha osvita. Porivniannia I vyznannia zakordonnykh kvalifikatsii I dyplomiv [World Higher Education. Comparison and recognition of foreign qualifications and diplomas]. Kyiv: MAUP-MKA. [in Ukrainian].
Shuvalova, A.V. (2004). Bezumnyie grani talanta: Entsyklopediia patografii [Mad lines of talent: Encyclopedia of patografii]. Moscow: OOO Izdatelstvo AST. [in Russian].
Shugalii, N.Ye. (2009). Vyshchi narodni shkoly N.F.S.Gruntviga. Nizhyn. Naukovi Zapysky, 2, 187-191. [in Ukrainian].
Zavgorodnia, T.K. (2000). Rozvytok teorii praktyky navchannia v Halychyni (1919-1939 roky). Extended Abstract of Doctoral Thesis. Kyiv: Insitute of Pedagogics of Academy of Pedagogical Sciences of Ukraie. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).