ФІЛОСОФСЬКО-ПАРАДИГМАЛЬНИЙ АНАЛІЗ ПРОБЛЕМИ ФОРМУВАННЯ ІНДИВІДУАЛЬНИХ СТРАТЕГІЙ ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖЕННЯ МАЙБУТНІХ БАКАЛАВРІВ ПРИРОДНИЧИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.43.293-296Ключові слова:
здоров’я, здоров’язбереження, освіта, бакалаври природничих спеціальностей, здоровий спосіб життя.Анотація
Нові соціально-економічні умови розвитку держави, подальший науково-технічний прогрес, потреби суспільства в здорових трудових ресурсах є фактором, спрямованим на збереження й зміцнення здоров’я населення. Стратегічними завданнями модернізації освіти є спрямування її на парадигму здоров’язбереження, формування цінностей здорового способу життя. Тому метою статті визначено детальний філософсько-парадигмальний аналіз проблеми формування індивідуальних стратегій здоров’язбереження майбутніх бакалаврів природничих спеціальностей. Для досягнення мети застосовано методи вивчення й аналізу наукової літератури, порівняння, класифікації, систематизації теоретичних та емпіричних даних. Здійснено теоретичний аналіз змісту парадигмального підходу до проблеми зміцнення та збереження здоров’я людини. Коротко резюмовано сучасний стан здоров’язберігаючої підготовки студентів у ЗВО. В результаті наукової розвідки виявлено низку дослідження формування індивідуальних стратегій здоров’язбереження майбутніх бакалаврів природничих спеціальностей.
Посилання
References
Melnichuk, I.M. (2014, June). Zdorov’ya lyudini yak problema gumanitarnogo znannya [Human health as a problem of humanitarian knowledge]. Filosofiya, metodologiya, psihologo-pedagogichni aspekti formuvannya kulturi zdorov’yazberezhennya [Philosophy, methodology, psychological and pedagogical aspects of the formation of a culture of health preservation]. Ternopil: Ternopil State Medical University. [in Ukrainian].
Mozdakov, A.Yu. (2008). Ponyatie bezopasnosti v klassicheskoj i sovremennoj filosofii [The concept of security in classical and modern philosophy]. Voprosy filosofii, 4, 18–25.
Naumenko, N.V. (2012). Formuvannya duhovnogo zdorov’ya osobistosti yak suchasna pedagogichna problema [Formation of spiritual personality health as a modern pedagogical problem]. Naukovi zapiski NDU im. M.Gogolya. Psihologo- pedagogichni nauki, 2, 32–35. [in Ukrainian].
Stepin, V.S., Gusejnov, A.A., Semigin, G.Yu, Ogurcov, A.P. (2010). Novaya filosofskaya enciklopediya. V 4-h tomah [New philosophical encyclopedia. In 4 volumes]. Moscow: Mysl. [in Russian].
Ognev’yuk, V. (2012). Filosofiya osviti ta yiyi misce v strukturi naukovih doslidzhen fenomenu osviti [Philosophy of education and its place in the structure of scientific research phenomenon of education]. Osvitologiya, 1, 69–75 [in Ukrainian].
Yaxnin, M.V. (2009). Zdopov’ya i zdopovij cpocib zhittya [Health and healthy life]. Kyiv: Naukova dumka [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).