ОЦІНЮВАННЯ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІВ СПЕЦІАЛЬНОСТІ 014 «CЕРЕДНЯ ОСВІТА (МОВА ТА ЛІТЕРАТУРА (АНГЛІЙСЬКА))» ЯК НАУКОВА ПРОБЛЕМА

Автор(и)

  • Vitaliia Harapko кандидат педагогічних наук, доцент, кафедра англійської філології та методики викладання іноземних мов, Мукачівський державний університет, м.Мукачево, Україна https://orcid.org/0000-0001-7171-8448

DOI:

https://doi.org/10.24144/2524-0609.2019.45.31-35

Ключові слова:

компетентності, фахівці спеціальності 014 Середня освіта (Мова та література(англійська)), атестація здобувачів вищої освіти, оцінювання.

Анотація

Анотація. Традиційно стратегії практичного оцінювання, розроблені для студентів або фахівців, значною мірою зосереджені на суворому аналізі знань і навичок, що базуються на папері, в межах компетенцій фахівців спеціальності 014 «Cередня освіта (Мова та література (англійська))». Метою цієї статті є аналіз побудованої системи оцінки студентів та фахівців спеціальності 014 «Cередня освіта (Мова та література (англійська))», а не «підбір засобів», тобто різнорідного збору інструментів оцінки, атестації. Завданням дослідження є проаналізувати компетенції фахівців спеціальності 014 «Cередня освіта (Мова та література (англійська))» запропоновані урядовими органами України та оцінку практичного впровадження компетентностей у їх підготовку. Запропоновано використання системи методів дослідження: теоретичних методів: аналізу та узагальнення, порівняння, систематизації та класифікації положень філософських, соціологічних, психологічних та педагогічних наукових джерел літератури з метою з'ясування теоретичних основ та розвитку досліджуваної проблеми. На сьогодні, існує багато перешкод на шляху впровадження системи оцінки компетентностей фахівців спеціальності 014 Середня освіта (Мова та література(англійська)) . При введенні нових або більш формалізованих і структурованих підходів до оцінювання компетентностей, є ряд потенційних перепон, які треба опрацювати розробникам програм підготовки фахівців.

Посилання

References

Bolman, L.G., & Deal, T.E. (2013). Student Leadership Development and Orientation: Contributing Resources within the Liberal Arts. American Journal of Educational Research, Vol.1, No.1, 1-5.

Pro zatverdzhennia Metodyky rozroblennia profesiinykh standartiv Dokument z0165-18 [About Approval of the Methodology for the Development of Professional Standards Document z0165-18]. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0165-18/ed20180122/sp:max15#n19 (last accessed: 22.12.2018). [in Ukrainian].

Sadovyi M. I. Prohramni kompetentnosti maibutnikh fakhivtsiv spetsialnosti 014 «Serednia osvita (pryrodnychi nauky)»: zmist ta osoblyvosti formuvannia [Program competencies of future specialists of specialty 014 «Secondary education (natural sciences)»: content and features of formation]. URL: journals.uran.ua/index.php/2307-4507/article/download/.../149602. DOI: 10.32626/2307-4507.2018-24.27-30 (last accessed: 22.12.2018). [in Ukrainian].

Standart vyshchoi osvity Ukrainy pershoho (bakalavrskoho) rivnia osvity, stupenia vyshchoi osvity – bakalavr, haluzi znan – 01 Osvita, spetsialnosti – 014 Serednia osvita, predmetna spetsializatsiia – 014.02 Serednia osvita (mova ta literatura iz zaznachenniam movy) [The standard of higher education in Ukraine is the first (bachelor) level of education, the degree of higher education – bachelor]. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1397-17/conv/paran17?lang=ru (last accessed: 22.12.2018). [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-06-24

Як цитувати

Harapko, V. (2019). ОЦІНЮВАННЯ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІВ СПЕЦІАЛЬНОСТІ 014 «CЕРЕДНЯ ОСВІТА (МОВА ТА ЛІТЕРАТУРА (АНГЛІЙСЬКА))» ЯК НАУКОВА ПРОБЛЕМА. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота», (2(45), 31–35. https://doi.org/10.24144/2524-0609.2019.45.31-35

Номер

Розділ

Статті