СТРУКТУРА ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ВИКЛАДАЧІВ ВИЩИХ МЕДИЧНИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ У США
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2019.45.46-51Ключові слова:
викладач, медичний університет, професійна компетентність, компетентнісний підхід, США.Анотація
Анотація. Пропонована стаття ставить за мету проаналізувати структуру професійної компетентності викладача медичного університету в США. Актуальність розвідки зумовлюється трансформаціями в межах української освітньої системи і необхідністю критичного осмислення позитивного досвіду передових країн. Своєчасність дослідження підсилюється тим, що якість підготовки лікарів в США залежить від послідовного втілення засад компетентнісного підходу. Під час дослідження використано елементи загальнонаукових (аналіз, синтез, узагальнення, систематизація) та історико-педагогічних (логіко-системний) методів. Доведено, що професійна компетентність викладача медичного університету – складне утворення, яке визначається його місцем у структурі його взаємин у межах соціуму. Проаналізовано основні підходи до розуміння цього поняття американськими педагогами. Виокремлено предметну, психологічну, педагогічну, методичну, професійно-комунікативну компетентності як складові професійної компетентності викладача медичного університету в США.
Посилання
References
Albanese, M. A., Mejicano, G., Mullan, P., Kokotailo, P., & Gruppen, L. (2008). Defining characteristics of educational competencies. Medical Education, 42 (3), 248-255.
Bhatti, N. I., & Cummings, C. W. (2007). Competency in surgical residency training: defining and raising the bar. Academic Medicine, 82 (6), 569−573.
Bordage, G., & Harris, I. (2011). Making a difference in curriculum reform and decision-making processes. Medical Education, 45 (1), 87−94.
Calhoun, J. G., Davidson, P. L., Sinioris, M. E., Vincent, E. T, & Griffith, J. R. (20022). Toward an understanding of competency identification and assessment in health care management. Quality Managemant in Health Care, 11 (1). 14−38.
Carraccio, C., Wolfsthal, S. D., Englander, R., Ferentz, K., & Martin, C. (2002). Shifting paradigms: from Flexner to competencies. Academic Medicine, 77 (5), 361−67.
Fernandez, N., Dory, V., Ste-Marie, L. G., & Chaput, M. (2012). Varying conceptions of competence: an analysis of how health sciences educators define competence. Medical Education, 46, 357-365.
Harden, R. M., Crosby, J. R., Davis, M. H., & Friedman, M. (1999). AMEE Guide No. 14. Outcome-based education, part 5. From competency to meta-competency: a model for the specification of learning outcomes. Medical Teacher, 21 (6), 546−552.
Hordijk, R., Hendrickx, K., Lanting, K., MacFarlane, A., Muntinga, M., & Suurmond, J. (2019). Defining a framework for medical teachers’ competencies to teach ethnic and cultural diversity: Results of a European Delphi study. Medical Teacher, 4 (1), 68−74.
Leung, W. C. (2002). Competency based medical training: review. The BMJ, 325 (7366), 693−696.
Mitrofanova, K. A. (2015). Kompetentnostnyy podkhod v meditsinskom obrazovanii: opyt zarubezhnykh issledovateley [Competence-based approach in medical education: the experience of foreign researchers]. Professional Education in Russia and Abroad, 3 (19), 167−171. [in Russian]
Nguyen, D. Q., & Blais, J. G. (2007). Approche par objectifs ou approche par compétences ? Repères conceptuels et implications pour les activités d’enseignement, d’apprentissage et d’évaluation au cours de la formation clinique. Revue Internationale Francophone D’Éducation médicale, 8 (4), 232-251.
Tardif, J. (2006). L’évaluation des compétences. Documenter le parcours de développement. Montréal: Chenelière Education.
Wagner, E. H., Austin, B. T., Davis, C., Hindmarsh, M., Schaefer, J., & Bonomi, A. (2001). Improving chronic illness care: Translating evidence into action. Health Affairs, 20 (6), 64−78.
Whitcomb, M. (2002). Competency-based graduate medical education? Of course! But how should competency be assessed? Academic Medicine, 77 (5), 359-60.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
1.Автори передають журналу право першої публікації свого рукопису на умовах ліцензії Creative Commons ("Із зазначенням авторства - Некомерційне використання - Поширення на тих же умовах") 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0) [https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk], котра дозволяє іншим особам вільно використовувати (читати, копіювати і роздруковувати) представлені матеріали, здійснювати пошук та посилатись на опубліковані статті, поширювати їх повний текст з будь-якою законною некомерційною метою (у тому числі, з навчальною або науковою) та обов'язковим посиланням на авторів робіт і первинну публікацію у цьому журналі.
2.Опубліковані оригінальні статті в подальшому не можуть використовуватись користувачами (окрім авторів) з комерційною метою або поширюватись сторонніми організаціями-посередниками на платній основі.