ПСИХОЛІНГВІСТИЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ АУДИТИВНИХ УМІНЬ СТАРШОКЛАСНИКІВ

Автор(и)

  • Nataliia Diachuk аспірантка, кафедра англійської філології та методики навчання англійської мови, Тернопільський національний педагогічний університет ім. Володимира Гнатюка, м.Тернопіль, Україна https://orcid.org/0000-0002-5000-1816

DOI:

https://doi.org/10.24144/2524-0609.2019.45.52-56

Ключові слова:

аудитивна компетентність, старшокласники, психолінгвістичні особливості, розуміння, імовірнісне прогнозування.

Анотація

Анотація. Україна продовжує робити кроки у напрямку реформування та вдосконалення усіх напрямків суспільного життя, зокрема й освіти. Майбутні спеціалісти повинні бути в змозі працювати з новітніми технологіями, дізнаватися та активно впроваджувати цікаві розробки й новітні методи вирішення існуючих проблем. За таких умов особливо актуальним є формування навичок спілкування іноземною мовою, зокрема англійською мовою, з метою обміну досвідом та інформацією із колегами з інших країн, впровадження спільних проектів та оригінальних розробок. Іншомовне спілкування передбачає не лише вміння повідомляти інформацію, а й уміння сприймати і розуміти іншомовний текст на слух. Дослідження психолінгвістиних передумов формування англомовної аудитивної компетентності старшокласників дозволить правильно організувати процес вивчення іноземної мови у старшій школі та сприятиме формуванню аудитивних навичок учнів. Метою статті є дослідження психолінгвістичних передумов формування англомовних аудитивних навичок старшокласників в умовах сучасного суспільства. Дослідження ґрунтується на методах вивчення та критичного аналізу літератури з методики навчання іноземних мов, психолінгвістики, психології, дидактики, педагогіки та узагальнення досвіду формування аудитивних умінь школярів з метою підвищення ефективності навчання англійської мови.

Посилання

References

Kharlamova, N.S. (1982). Metodika formirovaniya prognosticheskikh umeniy pri obuchenii audirovaniyu (nach. etap yazyk. vuza, angl. yaz.) [Methods of developing students’ prediction skills while teaching listening] (Unpublished Candidate`s Dissertation). Buryat State University, Moscow. [in Russian].

Maksymenko, S.D. (2004). Zahalna psykholohiia [General psychology]. Vinnytsia: Nova Knyha. [in Ukrainian].

Nikolaieva, S.Yu. (2002) Metodyka vykladannia inozemnykh mov u serednikh navchalnykh zakladakh. [Methods of teaching foreign languages in secondary school]. Kyiv: Lenvit [in Ukrainian].

Rubynshtein, S.L. (2000), Osnovы obshchei psykholohyy [The basics of general psychology]. SPb.: Pyter. [in Ukrainian].

Shishlo M.Z. (2003). Obuchenie budushchikh sudovoditeley audirovaniyu v professionalnom radioobmene po UKV na more [The formation of future captains’ listening skills in radiocommunication] (Unpublished Candidate`s Dissertation). Pyatigorsk State Linguistic University, Pyatigorsk. [in Russian].

Skrypchenko, O.V., Dolynska, L.V., & Ohorodniichuk, Z.V. (2002), Zahalna psykholohiia [General psychology]. Kyiv: A.P.N. [in Ukrainian].

Tarnopolskyi, O.B. (2006), Metodyka navchannia inshomovnoi movlennievoi diialnosti u vyshchomu movnomu zakladi osvity [Methods of teaching language skills in higher linguistic educational establishments]. Kyiv: Firma «INKOS» [in Ukrainian].

Varii, M.Y. (2009). Zahalna psykholohiia [General psychology]. Kyiv: Tsentr uchbovoi literatury. [in Ukrainian].

Zabolotna, M.I. (2015), Metodyka navchannia audiiuvannia anhlomovnykh publitsystychnykh tekstiv starshoklasnykiv v umovakh profilnoho navchannia [Methods of teaching senior students listening to English publicistic texts in language specialized schools] (Unpublished Candidate`s Dissertation). Kyiv Taras Shevchenko National University, Kyiv [in Ukrainian].

Zymniaia, Y.A. (1991), Psykholohyia obuchenyia ynostrannыm yazykam v shkole [The psychology of teaching foreign language at schools]. Moscow: Prosveshchenye. [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-06-24

Як цитувати

Diachuk, N. (2019). ПСИХОЛІНГВІСТИЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ АУДИТИВНИХ УМІНЬ СТАРШОКЛАСНИКІВ. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота», (2(45), 52–56. https://doi.org/10.24144/2524-0609.2019.45.52-56

Номер

Розділ

Статті