ПСИХОЛІНГВІСТИЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ АУДИТИВНИХ УМІНЬ СТАРШОКЛАСНИКІВ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2019.45.52-56Ключові слова:
аудитивна компетентність, старшокласники, психолінгвістичні особливості, розуміння, імовірнісне прогнозування.Анотація
Анотація. Україна продовжує робити кроки у напрямку реформування та вдосконалення усіх напрямків суспільного життя, зокрема й освіти. Майбутні спеціалісти повинні бути в змозі працювати з новітніми технологіями, дізнаватися та активно впроваджувати цікаві розробки й новітні методи вирішення існуючих проблем. За таких умов особливо актуальним є формування навичок спілкування іноземною мовою, зокрема англійською мовою, з метою обміну досвідом та інформацією із колегами з інших країн, впровадження спільних проектів та оригінальних розробок. Іншомовне спілкування передбачає не лише вміння повідомляти інформацію, а й уміння сприймати і розуміти іншомовний текст на слух. Дослідження психолінгвістиних передумов формування англомовної аудитивної компетентності старшокласників дозволить правильно організувати процес вивчення іноземної мови у старшій школі та сприятиме формуванню аудитивних навичок учнів. Метою статті є дослідження психолінгвістичних передумов формування англомовних аудитивних навичок старшокласників в умовах сучасного суспільства. Дослідження ґрунтується на методах вивчення та критичного аналізу літератури з методики навчання іноземних мов, психолінгвістики, психології, дидактики, педагогіки та узагальнення досвіду формування аудитивних умінь школярів з метою підвищення ефективності навчання англійської мови.
Посилання
References
Kharlamova, N.S. (1982). Metodika formirovaniya prognosticheskikh umeniy pri obuchenii audirovaniyu (nach. etap yazyk. vuza, angl. yaz.) [Methods of developing students’ prediction skills while teaching listening] (Unpublished Candidate`s Dissertation). Buryat State University, Moscow. [in Russian].
Maksymenko, S.D. (2004). Zahalna psykholohiia [General psychology]. Vinnytsia: Nova Knyha. [in Ukrainian].
Nikolaieva, S.Yu. (2002) Metodyka vykladannia inozemnykh mov u serednikh navchalnykh zakladakh. [Methods of teaching foreign languages in secondary school]. Kyiv: Lenvit [in Ukrainian].
Rubynshtein, S.L. (2000), Osnovы obshchei psykholohyy [The basics of general psychology]. SPb.: Pyter. [in Ukrainian].
Shishlo M.Z. (2003). Obuchenie budushchikh sudovoditeley audirovaniyu v professionalnom radioobmene po UKV na more [The formation of future captains’ listening skills in radiocommunication] (Unpublished Candidate`s Dissertation). Pyatigorsk State Linguistic University, Pyatigorsk. [in Russian].
Skrypchenko, O.V., Dolynska, L.V., & Ohorodniichuk, Z.V. (2002), Zahalna psykholohiia [General psychology]. Kyiv: A.P.N. [in Ukrainian].
Tarnopolskyi, O.B. (2006), Metodyka navchannia inshomovnoi movlennievoi diialnosti u vyshchomu movnomu zakladi osvity [Methods of teaching language skills in higher linguistic educational establishments]. Kyiv: Firma «INKOS» [in Ukrainian].
Varii, M.Y. (2009). Zahalna psykholohiia [General psychology]. Kyiv: Tsentr uchbovoi literatury. [in Ukrainian].
Zabolotna, M.I. (2015), Metodyka navchannia audiiuvannia anhlomovnykh publitsystychnykh tekstiv starshoklasnykiv v umovakh profilnoho navchannia [Methods of teaching senior students listening to English publicistic texts in language specialized schools] (Unpublished Candidate`s Dissertation). Kyiv Taras Shevchenko National University, Kyiv [in Ukrainian].
Zymniaia, Y.A. (1991), Psykholohyia obuchenyia ynostrannыm yazykam v shkole [The psychology of teaching foreign language at schools]. Moscow: Prosveshchenye. [in Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).