КОНСТРУКТИВІЗМ ЯК ФІЛОСОФСЬКО-ЕПІСТЕМОЛОГІЧНЕ ПІДГРУНТЯ ПІДГОТОВКИ ВЧИТЕЛІВ У США
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2019.45.120-124Ключові слова:
конструктивізм, інтерпретивізм, підготовка вчителів, філософія освіти.Анотація
Анотація. Провідним концептуальним підходом підготовки вчителів у світовій освітній спільноті й у США є теорія конструктивізму, положення якої недостатньо представлені у працях вітчизняних науковців. Метою статті є вивчення теорії конструктивізму як філософсько-епістемологічного підходу у фахової підготовки вчителів у США, із застосуванням методів аналізу, синтезу та інтерпретації, а також методу узагальнення прогресивного досвіду світового значення. Філософсько-епістемологічний фундамент американської системи підготовки педагогів становить філософія соціального конструктивізму та інтерпретивізму, ключовими категоріями якої є особистість педагога та соціокультурний контекст, в умовах якого відбувається його професійне становлення й розвиток. Виявлено різнорідні напрями у трактуванні теорії конструктивізму, а також підходів до впровадження її положень у навчальний процес. Побудова навчально-виховного процесу у вишах США на засадах конструктивізму передбачає переосмислення авторитарних моделей підготовки вчителів, зосереджених на прямому транслюванні знань. З позицій конструктивізму студент виступає в ролі суб’єкту пізнання та саморозвитку, беручи активну участь та відповідальність за особисте й професійне становлення в умовах спільноти. Властивими рисами програм підготовки вчителів на засадах конструктивізму є розвиток рефлексивного мислення, студентоцентризм, колаборативне навчання, спрямованість на постановку й пошук способів розв’язання навчально-професійних задач, екстенсивна практика у викладанні, залучення студентів до експериментального дослідження та деякі інші.
Посилання
References
Borg, S. (2006). Teacher cognition and language education: Research and practice. London: Continuum.
Borko, H., Liston, D., & Whitcomb, J. A. (2007). Genres of empirical research in teacher education. Journal of Teacher Education, 58(1), 3−11.
Brooks, J. G., & Brooks, M.G. (1993). In search of understanding: The case for constructivist classrooms. Alexandria, VA: Association of Supervision and Curriculum Development.
Brown, D.H. (2000). Principles of language learning and teaching. (4th ed.). New York: Longman.
Buchanan, T., & Smith, M. (1998). Restructuring Courses in Higher Education to Model Constructivist Practice, Action in Teacher Education, 20 (3), 62−72.
Dangel, J., & Guyton, E. (2003, January). Expanding Our View of Teaching and Learning: Applying Constructivist Theory(s) to Teachers Education. Annual Meeting of the American Association of Colleges for Teacher Education (New Orleans,LA, January 24-27) (33 p.).
Dunlop, J.C., & Grabinger, R.S. (1996). Rich environments for the active learning in higher education. In G.B.Wilson (Ed.), Constructing learning environments: Case studies in instructional design (pp.65-82). Englewood Cliffs: Educational Technology Publications.
Evans, L. (2002). What is Teacher Development? Oxford Review of Education, Vol.28, No.1, 123-137.
Fosnot, C.T., & Perry, R.S. (2005). Constructivism: A psychological theory of learning (pp.8−38). In C.T. Fosnot (Ed.), Constructivism: Theory, perspectives and practice (2nd ed.). New York: Teachers College Press.
Johnson, K.E. (2009). Second language teacher education: a sociocultural perspective. New York, NY: Routledge.
Kaufman, D. (2004). Constructivist issues in language learning and teaching. Annual Review of Applied Linguistics, 24, 303−319.
Kaufman, D. (1996). Constructivist-based experiential learning in teacher education. Action in Teacher Education, 18, 40−50.
MacKinnon, A., Scarff-Seatter, C. (1997). Constructivism: Contradictions and confusion in teacher education. In V.Richardson (Ed.), Constructivist Teacher Education: Building New Understandings (pp.38-55). Washington, DC: Falmer Press.
Richardson V. (2003). Constructivist Pedagogy. Teachers College Record. Vol.105, No.9, 1623–1640.
Richardson V. (1997). Constructivist Teaching and Teacher Education: Theory and Practice (pp.3-14). In V.Richardson (Ed.) Constructivist Teacher Education: Building a World of New Understandings. Falmer Press: London.
Scotland J. (2012). Exploring the Philosophical Underpinnings of Research: Relating Ontology and Epistemology to the Methodology and Methods of the Scientific, Interpretive, and Critical Research Paradigms. English Language Teaching, Vol.5, No.9, 9−16.
Tatto, M.T. (1998). The influence of teacher education on teachers beliefs about purposes of education, roles and practice. Journal of Teacher Education, 49 (1), 66-77.
Wideen, M., Mayer-Smith J., & Moon, B. (1998). A Critical Analysis of the Research on Learning to Teach: Making the Case for an Ecological Perspective on Inquiry. Review of Educational Research, 68(2), 130−178.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).