КОНСТРУКТИВІЗМ ЯК ФІЛОСОФСЬКО-ЕПІСТЕМОЛОГІЧНЕ ПІДГРУНТЯ ПІДГОТОВКИ ВЧИТЕЛІВ У США
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2019.45.120-124Ключові слова:
конструктивізм, інтерпретивізм, підготовка вчителів, філософія освіти.Анотація
Анотація. Провідним концептуальним підходом підготовки вчителів у світовій освітній спільноті й у США є теорія конструктивізму, положення якої недостатньо представлені у працях вітчизняних науковців. Метою статті є вивчення теорії конструктивізму як філософсько-епістемологічного підходу у фахової підготовки вчителів у США, із застосуванням методів аналізу, синтезу та інтерпретації, а також методу узагальнення прогресивного досвіду світового значення. Філософсько-епістемологічний фундамент американської системи підготовки педагогів становить філософія соціального конструктивізму та інтерпретивізму, ключовими категоріями якої є особистість педагога та соціокультурний контекст, в умовах якого відбувається його професійне становлення й розвиток. Виявлено різнорідні напрями у трактуванні теорії конструктивізму, а також підходів до впровадження її положень у навчальний процес. Побудова навчально-виховного процесу у вишах США на засадах конструктивізму передбачає переосмислення авторитарних моделей підготовки вчителів, зосереджених на прямому транслюванні знань. З позицій конструктивізму студент виступає в ролі суб’єкту пізнання та саморозвитку, беручи активну участь та відповідальність за особисте й професійне становлення в умовах спільноти. Властивими рисами програм підготовки вчителів на засадах конструктивізму є розвиток рефлексивного мислення, студентоцентризм, колаборативне навчання, спрямованість на постановку й пошук способів розв’язання навчально-професійних задач, екстенсивна практика у викладанні, залучення студентів до експериментального дослідження та деякі інші.
Посилання
References
Borg, S. (2006). Teacher cognition and language education: Research and practice. London: Continuum.
Borko, H., Liston, D., & Whitcomb, J. A. (2007). Genres of empirical research in teacher education. Journal of Teacher Education, 58(1), 3−11.
Brooks, J. G., & Brooks, M.G. (1993). In search of understanding: The case for constructivist classrooms. Alexandria, VA: Association of Supervision and Curriculum Development.
Brown, D.H. (2000). Principles of language learning and teaching. (4th ed.). New York: Longman.
Buchanan, T., & Smith, M. (1998). Restructuring Courses in Higher Education to Model Constructivist Practice, Action in Teacher Education, 20 (3), 62−72.
Dangel, J., & Guyton, E. (2003, January). Expanding Our View of Teaching and Learning: Applying Constructivist Theory(s) to Teachers Education. Annual Meeting of the American Association of Colleges for Teacher Education (New Orleans,LA, January 24-27) (33 p.).
Dunlop, J.C., & Grabinger, R.S. (1996). Rich environments for the active learning in higher education. In G.B.Wilson (Ed.), Constructing learning environments: Case studies in instructional design (pp.65-82). Englewood Cliffs: Educational Technology Publications.
Evans, L. (2002). What is Teacher Development? Oxford Review of Education, Vol.28, No.1, 123-137.
Fosnot, C.T., & Perry, R.S. (2005). Constructivism: A psychological theory of learning (pp.8−38). In C.T. Fosnot (Ed.), Constructivism: Theory, perspectives and practice (2nd ed.). New York: Teachers College Press.
Johnson, K.E. (2009). Second language teacher education: a sociocultural perspective. New York, NY: Routledge.
Kaufman, D. (2004). Constructivist issues in language learning and teaching. Annual Review of Applied Linguistics, 24, 303−319.
Kaufman, D. (1996). Constructivist-based experiential learning in teacher education. Action in Teacher Education, 18, 40−50.
MacKinnon, A., Scarff-Seatter, C. (1997). Constructivism: Contradictions and confusion in teacher education. In V.Richardson (Ed.), Constructivist Teacher Education: Building New Understandings (pp.38-55). Washington, DC: Falmer Press.
Richardson V. (2003). Constructivist Pedagogy. Teachers College Record. Vol.105, No.9, 1623–1640.
Richardson V. (1997). Constructivist Teaching and Teacher Education: Theory and Practice (pp.3-14). In V.Richardson (Ed.) Constructivist Teacher Education: Building a World of New Understandings. Falmer Press: London.
Scotland J. (2012). Exploring the Philosophical Underpinnings of Research: Relating Ontology and Epistemology to the Methodology and Methods of the Scientific, Interpretive, and Critical Research Paradigms. English Language Teaching, Vol.5, No.9, 9−16.
Tatto, M.T. (1998). The influence of teacher education on teachers beliefs about purposes of education, roles and practice. Journal of Teacher Education, 49 (1), 66-77.
Wideen, M., Mayer-Smith J., & Moon, B. (1998). A Critical Analysis of the Research on Learning to Teach: Making the Case for an Ecological Perspective on Inquiry. Review of Educational Research, 68(2), 130−178.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
1.Автори передають журналу право першої публікації свого рукопису на умовах ліцензії Creative Commons ("Із зазначенням авторства - Некомерційне використання - Поширення на тих же умовах") 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0) [https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk], котра дозволяє іншим особам вільно використовувати (читати, копіювати і роздруковувати) представлені матеріали, здійснювати пошук та посилатись на опубліковані статті, поширювати їх повний текст з будь-якою законною некомерційною метою (у тому числі, з навчальною або науковою) та обов'язковим посиланням на авторів робіт і первинну публікацію у цьому журналі.
2.Опубліковані оригінальні статті в подальшому не можуть використовуватись користувачами (окрім авторів) з комерційною метою або поширюватись сторонніми організаціями-посередниками на платній основі.