ЗАЛУЧЕННЯ СОЦІАЛЬНОЇ РЕКЛАМИ ДО ПРОБЛЕМИ ПОДОЛАННЯ СИРІТСТВА
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2019.45.135-138Ключові слова:
соціальна реклама, діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування, дитячий будинок сімейного типу.Анотація
Анотація. За даними служби у справах дітей Рівненської ОДА, в області сімейними формами виховання охоплено майже 96% сиріт, а в межах України на кінець 2018 р. із 71,5 тис. дітей-сиріт майже 65 тис. перебували під опікою. Проте, значна частина сиріт із дитячих будинків сімейного типу (ДБСТ) та прийомних сімей і поза ними як в Рівненській області, так і в Україні залишається без належного піклування через комплекс причин: політичну, соціально-економічну кризу в державі; низькій рівень добробуту більшості громадян; високий рівень безробіття та ін. Метою статті є окреслити можливості соціальної реклами щодо проблеми подолання сирітства через популяризацію створення й підтримки ДБСТ. Методи дослідження дали змогу виконати наступне: систематизація, зіставлення – з’ясувати поточний стан і динаміку створення й функціонування ДБСТ на Рівненщині; порівняльний аналіз, проектування – виявити можливості й напрями змістового проектування соціальної реклами для популяризації ДБСТ. У Рівненській області на початок 2019 р. функціонувало більше 30 ДБСТ, тоді як в Україні їх числиться 1039 (охоплено до 7 тис. дітей). Наразі Рівненщина має найнижчі кількісні показники з утворення ДБСТ і прийомних сімей серед північного регіону України, але ДБСТ у ній залишається найбільш популярною формою сімейної опіки. Установлено, що соціальна реклама як форма суспільної рефлексії націлена не лише на звернення уваги на соціальну проблему, a надає варіанти рішення та закликає до їх практичного втілення. Таким чином, соціальні служби можуть використовувати соціальну рекламу про ДБСТ на різних етапах його організації та у різних змістових площинах подачі інформації про поточний стан функціонування ДБСТ на місцевому рівні.
Посилання
References
Husakova, K. O. & Klymanska, L. D. (2017, April). Mediaformaty sotsialnykh problem v suchasnomu ukrainskomu suspilstvi [Media Formats of Social Problems in Modern Ukrainian Society]. Proceedings of the VII All-Ukrainian Conference of Young Scientists. Lviv: Lviv Polytechnic National University [in Ukrainian].
Desiatyi natsionalnyi festyval sotsialnoi reklamy. Natsionalnyi festyval sotsialnoi reklamy (2017). [The Tenth National Festival of Social Advertising. National Festival of Social Advertising]. Retrieved from: http://www.socialfestival.in.ua/ (last accessed: 20.02.2018). [in Ukrainian].
Na Rivnenshchyni stvoryly 30-y dytiachyi budynok simeinoho typu. Rivnenska oblasna derzhavna administratsiia: ofits. Sait (2019). [The 30th Family-type Orphanage was Created in the Rivne Region, Rivne Regional State Administration: Official site]. Retrieved from: http://www.rv.gov.ua/sitenew/main/ua/news/detail/47832.htm (last accessed: 22.03.2018). [in Ukrainian].
Sotsialna reklama. Reklamna ahentsiia Prykarpatskoho portalu (2018). [Social Advertising. Advertising Agency of the Carpathian Portal]. Retrieved from: www.reklama.iv-fr.net/spec_reklama_soc.html (last accessed: 22.02.2018). [in Ukrainian].
U 2018 rotsi v Ukraini usynovyly ponad 1,5 tysiachi ditei-syrit. Ministerstvo sotsialnoi polityky Ukrainy. 29.12.2018. [In 2018 More than 1.5 Thousand Orphans were Adopted in Ukraine. Ministry of Social Policy of Ukraine. 12/29/2018]. Retrieved from: last accessed: 08.04.2019). [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).