ЗАЛУЧЕННЯ СОЦІАЛЬНОЇ РЕКЛАМИ ДО ПРОБЛЕМИ ПОДОЛАННЯ СИРІТСТВА
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2019.45.135-138Ключові слова:
соціальна реклама, діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування, дитячий будинок сімейного типу.Анотація
Анотація. За даними служби у справах дітей Рівненської ОДА, в області сімейними формами виховання охоплено майже 96% сиріт, а в межах України на кінець 2018 р. із 71,5 тис. дітей-сиріт майже 65 тис. перебували під опікою. Проте, значна частина сиріт із дитячих будинків сімейного типу (ДБСТ) та прийомних сімей і поза ними як в Рівненській області, так і в Україні залишається без належного піклування через комплекс причин: політичну, соціально-економічну кризу в державі; низькій рівень добробуту більшості громадян; високий рівень безробіття та ін. Метою статті є окреслити можливості соціальної реклами щодо проблеми подолання сирітства через популяризацію створення й підтримки ДБСТ. Методи дослідження дали змогу виконати наступне: систематизація, зіставлення – з’ясувати поточний стан і динаміку створення й функціонування ДБСТ на Рівненщині; порівняльний аналіз, проектування – виявити можливості й напрями змістового проектування соціальної реклами для популяризації ДБСТ. У Рівненській області на початок 2019 р. функціонувало більше 30 ДБСТ, тоді як в Україні їх числиться 1039 (охоплено до 7 тис. дітей). Наразі Рівненщина має найнижчі кількісні показники з утворення ДБСТ і прийомних сімей серед північного регіону України, але ДБСТ у ній залишається найбільш популярною формою сімейної опіки. Установлено, що соціальна реклама як форма суспільної рефлексії націлена не лише на звернення уваги на соціальну проблему, a надає варіанти рішення та закликає до їх практичного втілення. Таким чином, соціальні служби можуть використовувати соціальну рекламу про ДБСТ на різних етапах його організації та у різних змістових площинах подачі інформації про поточний стан функціонування ДБСТ на місцевому рівні.
Посилання
References
Husakova, K. O. & Klymanska, L. D. (2017, April). Mediaformaty sotsialnykh problem v suchasnomu ukrainskomu suspilstvi [Media Formats of Social Problems in Modern Ukrainian Society]. Proceedings of the VII All-Ukrainian Conference of Young Scientists. Lviv: Lviv Polytechnic National University [in Ukrainian].
Desiatyi natsionalnyi festyval sotsialnoi reklamy. Natsionalnyi festyval sotsialnoi reklamy (2017). [The Tenth National Festival of Social Advertising. National Festival of Social Advertising]. Retrieved from: http://www.socialfestival.in.ua/ (last accessed: 20.02.2018). [in Ukrainian].
Na Rivnenshchyni stvoryly 30-y dytiachyi budynok simeinoho typu. Rivnenska oblasna derzhavna administratsiia: ofits. Sait (2019). [The 30th Family-type Orphanage was Created in the Rivne Region, Rivne Regional State Administration: Official site]. Retrieved from: http://www.rv.gov.ua/sitenew/main/ua/news/detail/47832.htm (last accessed: 22.03.2018). [in Ukrainian].
Sotsialna reklama. Reklamna ahentsiia Prykarpatskoho portalu (2018). [Social Advertising. Advertising Agency of the Carpathian Portal]. Retrieved from: www.reklama.iv-fr.net/spec_reklama_soc.html (last accessed: 22.02.2018). [in Ukrainian].
U 2018 rotsi v Ukraini usynovyly ponad 1,5 tysiachi ditei-syrit. Ministerstvo sotsialnoi polityky Ukrainy. 29.12.2018. [In 2018 More than 1.5 Thousand Orphans were Adopted in Ukraine. Ministry of Social Policy of Ukraine. 12/29/2018]. Retrieved from: last accessed: 08.04.2019). [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
1.Автори передають журналу право першої публікації свого рукопису на умовах ліцензії Creative Commons ("Із зазначенням авторства - Некомерційне використання - Поширення на тих же умовах") 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0) [https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk], котра дозволяє іншим особам вільно використовувати (читати, копіювати і роздруковувати) представлені матеріали, здійснювати пошук та посилатись на опубліковані статті, поширювати їх повний текст з будь-якою законною некомерційною метою (у тому числі, з навчальною або науковою) та обов'язковим посиланням на авторів робіт і первинну публікацію у цьому журналі.
2.Опубліковані оригінальні статті в подальшому не можуть використовуватись користувачами (окрім авторів) з комерційною метою або поширюватись сторонніми організаціями-посередниками на платній основі.