МЕТОДИЧНА СИСТЕМА ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ З РОЗВИТКУ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ПЕДАГОГІВ ДО РОБОТИ В ЦЕНТРАХ РАННЬОЇ СОЦІАЛЬНОЇ РЕАБІЛІТАЦІЇ

Автор(и)

  • Olha Stashuk викладач кафедри соціальної роботи, комунальний заклад вищої освіти «Хортицька національна навчально-реабілітаційна академія» Запорізької обласної ради, м.Запоріжжя, Україна https://orcid.org/0000-0001-7817-8739

DOI:

https://doi.org/10.24144/2524-0609.2019.45.178-185

Ключові слова:

методична система, професійна готовність, науково-методичне забезпечення, заклад вищої освіти.

Анотація

Анотація. Актуальність перегляду змісту, форм та засобів професійної підготовки майбутніх фахівців в закладах вищої освіти зумовлена потребою у підвищенні їхньої конкурентоздатності на сучасному ринку послуг з ранньої соціальної реабілітації. Наукові засади системного підходу дозволили автору статті розглянути педагогічний феномен методичної системи з позиції сукупності взаємозалежних ієрархічних компонентів, які зумовлюють протікання процесів, спрямованих на забезпечення якості вищої освіти. Метою статті є представлення результатів моделювання автором методичної системи підготовки студентів до роботи в закладах ранньої реабілітації у єдності трьох складових: методологічно-цільової, змістово-процесуальної та контрольно-результативної. Системоутворюючим елементом означеної системи виступила мета – розвиток готовності майбутніх соціальних педагогів, – яка реалізується шляхом розвитку світоглядно-позиційного, операційно-когнітивного та особистісно-ресурсного компонентів готовності.

Посилання

References

Chernukha, N. (2018, May). Realii ta perspektyvy sotsialnoi pedahohiky u suchasnomu ukrainskomu sotsiumi [Realities and perspectives of social pedagogy in the modern Ukrainian society]. Proceedings of the round table «Prospects for the development of social pedagogy in Ukraine» (p.108). Kyiv: Tarasa Shevchenko KNU. [in Ukrainian].

Druz, I.M. (2011). Pedahohichna systema pidhotovky fakhivtsiv v umovakh Bolonskoho protsesu [Pedagogical system of training specialists in the Bologna process] Retrieved from http://repository.kpi.kharkov.ua/bitstream/KhPI-Press/542/1/TPUSS_2011_1_Druz_Pedagogichna%20systema.pdf (last accessed: 28.03.2019). [in Ukrainian].

Kolodiichuk, Yu.V. (2017). Profesiina pidhotovka maibutnikh sotsialnykh pratsivnykiv do roboty z ditmy z obmezhenymy mozhlyvostiamy zdorov’ia [Professional training of future social workers to work with children with disabilities] (Unpublished Candidate`s Dissertation). Odessa National Polytechnic University, Odesa. [in Ukrainian].

Matviichuk, T.V. (2014). Osoblyvosti profesiinoi pidhotovky sotsialnykh pratsivnykiv: rehionalnyi aspekt. [Features of vocational training of social workers: regional aspect] Zbirnyk naukovykh prats Khmelnytskoho instytuttu sotsialnykh tekhnolohii Universytetu «Ukraina», №1 (9). S. 82-86. [in Ukrainian].

Myslytska, N.O. (2018). Navchannia fizyky na zasadakh propedevtychnoho pidkhodu u formuvanni metodychnoi kompetentnosti maibutnoho vchytelia fizyky [Training of physics on the basis of propaedeutic approach in forming the methodical competence of the future physics teacher] (Unpublished Doctoral Dissertation), National Pedagogical University named after M.P.Drahomanov, Kyiv. [in Ukrainian].

Nechyporenko V.V. (2013). Teoretychni i metodychni zasady navchalno-reabilitatsiinoi diialnosti spetsialnoho zakladu yak vidkrytoi sotsialno-osvitnoi systemy [Theoretical and methodical principles of educational-rehabilitation activity of a special institution as an open social-educational system] ] (Unpublished Doctoral Dissertation). National Pedagogical University named after M.P.Drahomanov, Kyiv. [in Ukrainian].

Nisimchuk, A.S., Padalka, O.S., & Shpak, O.T. (2000). Suchasni pedahohichni tekhnolohii [Modern Pedagogical Technologies: Textbook]. Kyiv: Prosvita, Poshukovo-vydavnyche ahentstvo «Knyha Pam’iati Ukrainy». [in Ukrainian].

Oleksiuk, N., & Cplavinska O. (2017)ю Zmist profesiinoi pidhotovky maibutnikh sotsialnykh pratsivnykiv do sotsialnoi reabilitatsii ditei z invalidnistiu. [Content of the training of future social workers for the social rehabilitation of children with disabilities]. Nauka. Osvita. Molod, 3, 74−76. [in Ukrainian].

Polishchuk, V.A. (2014). Prakseolohichnyi pidkhid yak innovatsiina osnova vdoskonalennia profesiinoi pidhotovky maibutnikh sotsialnykh pratsivnykiv Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho natsionalnoho universytetu [Practical approach as an innovative basis for improving the training of future social workers]. Scientific Bulletin of Uzhgorod National University. Series: Pedagogy. Social work, 32, 148–150. [in Ukrainian].

Saiko, N.O. (2017). Teoriia i praktyka pidhotovky maibutnikh sotsialnykh pedahohiv do sotsialnoi reabilitatsii molodshykh pidlitkiv u zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladakh [Theory and practice of preparing future social pedagogues for social rehabilitation of younger teens in general educational institutions] (Unpublished Doctoral Dissertation). Poltava National Pedagogical University named after VG Korolenko, Poltava. [in Ukrainian].

Slozanska, H.I. (2014). Praktykooriientovanist systemy profesiinoi pidhotovky maibutnikh sotsialnykh pratsivnykiv u vyshchykh navchalnykh zakladakh yak umova formuvannia konkurentospromozhnosti maibutnikh fakhivtsiv [Practical orientation of the system of vocational training of future social workers in higher educational institutions as a condition for the formation of the competitiveness of future specialists] Scientific Bulletin of Uzhgorod National University. Series: Pedagogy. Social work, 32. 177−179. [in Ukrainian].

Stashuk, O. O. (2018). Cotsialnyi praktykum yak reabilitatsiina skladova intehratsii dytyny doshkilnoho viku z osoblyvymy potrebamy u sotsialne seredovyshche [Social practice as a rehabilitation component of the integration of a preschool child with special needs into the social environment] The Pedagogical Process: Theory and Practice», 1-2, 60−61). [in Ukrainian].

Tovshchyk, S.A. (2010). Teoretyko-metodolohichni aspekty pidhotovky fakhivtsiv sotsialnoi sfery [Theoretical and methodological aspects of training specialists in the social sphere]. Proceedings of the International conference «Sotsialne partnerstvo u profesiinii pidhotovtsi sotsialnykh pedahohiv» (pp.52−55) Zhytomyr: Vyd-vo ZhDU imeni Ivana Franka. [in Ukrainian].

Tsiura, S. (2005). Pedahohichna vzaiemodiia yak systema samoorhanizovuvana [Pedagogical interaction as a system of self-organizing]. Bulletin of Lviv University. Series: Pedagogy, 19, part 1, 51–64 [in Ukrainian].

Vainola, R.Kh. (2008). Osobystisnyi rozvytok maibutnoho sotsialnoho pedahoha v protsesi profesiinoi pidhotovky [Personal development of the future social teacher in the process of professional training]. Zaporizhzhia: Khortytsky national training and rehabilitation multidisciplinary center. [in Ukrainian].

Voitovych, O.P. (2018). Teoretychni i metodychni zasady formuvannia tekhnolohichnoi kompetentnosti maibutnikh ekolohiv u protsesi fakhovoi pidhotovky [Theoretical and methodical principles of formation of technological competence of future ecologists in the process of professional preparation] (Unpublished Doctoral Dissertation), National Pedagogical University named after M.P.Drahomanov, Kyiv. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-06-24

Як цитувати

Stashuk, O. (2019). МЕТОДИЧНА СИСТЕМА ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ З РОЗВИТКУ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ПЕДАГОГІВ ДО РОБОТИ В ЦЕНТРАХ РАННЬОЇ СОЦІАЛЬНОЇ РЕАБІЛІТАЦІЇ. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота», (2(45), 178–185. https://doi.org/10.24144/2524-0609.2019.45.178-185

Номер

Розділ

Статті