МЕТОДИЧНА СИСТЕМА ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ З РОЗВИТКУ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ПЕДАГОГІВ ДО РОБОТИ В ЦЕНТРАХ РАННЬОЇ СОЦІАЛЬНОЇ РЕАБІЛІТАЦІЇ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2019.45.178-185Ключові слова:
методична система, професійна готовність, науково-методичне забезпечення, заклад вищої освіти.Анотація
Анотація. Актуальність перегляду змісту, форм та засобів професійної підготовки майбутніх фахівців в закладах вищої освіти зумовлена потребою у підвищенні їхньої конкурентоздатності на сучасному ринку послуг з ранньої соціальної реабілітації. Наукові засади системного підходу дозволили автору статті розглянути педагогічний феномен методичної системи з позиції сукупності взаємозалежних ієрархічних компонентів, які зумовлюють протікання процесів, спрямованих на забезпечення якості вищої освіти. Метою статті є представлення результатів моделювання автором методичної системи підготовки студентів до роботи в закладах ранньої реабілітації у єдності трьох складових: методологічно-цільової, змістово-процесуальної та контрольно-результативної. Системоутворюючим елементом означеної системи виступила мета – розвиток готовності майбутніх соціальних педагогів, – яка реалізується шляхом розвитку світоглядно-позиційного, операційно-когнітивного та особистісно-ресурсного компонентів готовності.
Посилання
References
Chernukha, N. (2018, May). Realii ta perspektyvy sotsialnoi pedahohiky u suchasnomu ukrainskomu sotsiumi [Realities and perspectives of social pedagogy in the modern Ukrainian society]. Proceedings of the round table «Prospects for the development of social pedagogy in Ukraine» (p.108). Kyiv: Tarasa Shevchenko KNU. [in Ukrainian].
Druz, I.M. (2011). Pedahohichna systema pidhotovky fakhivtsiv v umovakh Bolonskoho protsesu [Pedagogical system of training specialists in the Bologna process] Retrieved from http://repository.kpi.kharkov.ua/bitstream/KhPI-Press/542/1/TPUSS_2011_1_Druz_Pedagogichna%20systema.pdf (last accessed: 28.03.2019). [in Ukrainian].
Kolodiichuk, Yu.V. (2017). Profesiina pidhotovka maibutnikh sotsialnykh pratsivnykiv do roboty z ditmy z obmezhenymy mozhlyvostiamy zdorov’ia [Professional training of future social workers to work with children with disabilities] (Unpublished Candidate`s Dissertation). Odessa National Polytechnic University, Odesa. [in Ukrainian].
Matviichuk, T.V. (2014). Osoblyvosti profesiinoi pidhotovky sotsialnykh pratsivnykiv: rehionalnyi aspekt. [Features of vocational training of social workers: regional aspect] Zbirnyk naukovykh prats Khmelnytskoho instytuttu sotsialnykh tekhnolohii Universytetu «Ukraina», №1 (9). S. 82-86. [in Ukrainian].
Myslytska, N.O. (2018). Navchannia fizyky na zasadakh propedevtychnoho pidkhodu u formuvanni metodychnoi kompetentnosti maibutnoho vchytelia fizyky [Training of physics on the basis of propaedeutic approach in forming the methodical competence of the future physics teacher] (Unpublished Doctoral Dissertation), National Pedagogical University named after M.P.Drahomanov, Kyiv. [in Ukrainian].
Nechyporenko V.V. (2013). Teoretychni i metodychni zasady navchalno-reabilitatsiinoi diialnosti spetsialnoho zakladu yak vidkrytoi sotsialno-osvitnoi systemy [Theoretical and methodical principles of educational-rehabilitation activity of a special institution as an open social-educational system] ] (Unpublished Doctoral Dissertation). National Pedagogical University named after M.P.Drahomanov, Kyiv. [in Ukrainian].
Nisimchuk, A.S., Padalka, O.S., & Shpak, O.T. (2000). Suchasni pedahohichni tekhnolohii [Modern Pedagogical Technologies: Textbook]. Kyiv: Prosvita, Poshukovo-vydavnyche ahentstvo «Knyha Pam’iati Ukrainy». [in Ukrainian].
Oleksiuk, N., & Cplavinska O. (2017)ю Zmist profesiinoi pidhotovky maibutnikh sotsialnykh pratsivnykiv do sotsialnoi reabilitatsii ditei z invalidnistiu. [Content of the training of future social workers for the social rehabilitation of children with disabilities]. Nauka. Osvita. Molod, 3, 74−76. [in Ukrainian].
Polishchuk, V.A. (2014). Prakseolohichnyi pidkhid yak innovatsiina osnova vdoskonalennia profesiinoi pidhotovky maibutnikh sotsialnykh pratsivnykiv Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho natsionalnoho universytetu [Practical approach as an innovative basis for improving the training of future social workers]. Scientific Bulletin of Uzhgorod National University. Series: Pedagogy. Social work, 32, 148–150. [in Ukrainian].
Saiko, N.O. (2017). Teoriia i praktyka pidhotovky maibutnikh sotsialnykh pedahohiv do sotsialnoi reabilitatsii molodshykh pidlitkiv u zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladakh [Theory and practice of preparing future social pedagogues for social rehabilitation of younger teens in general educational institutions] (Unpublished Doctoral Dissertation). Poltava National Pedagogical University named after VG Korolenko, Poltava. [in Ukrainian].
Slozanska, H.I. (2014). Praktykooriientovanist systemy profesiinoi pidhotovky maibutnikh sotsialnykh pratsivnykiv u vyshchykh navchalnykh zakladakh yak umova formuvannia konkurentospromozhnosti maibutnikh fakhivtsiv [Practical orientation of the system of vocational training of future social workers in higher educational institutions as a condition for the formation of the competitiveness of future specialists] Scientific Bulletin of Uzhgorod National University. Series: Pedagogy. Social work, 32. 177−179. [in Ukrainian].
Stashuk, O. O. (2018). Cotsialnyi praktykum yak reabilitatsiina skladova intehratsii dytyny doshkilnoho viku z osoblyvymy potrebamy u sotsialne seredovyshche [Social practice as a rehabilitation component of the integration of a preschool child with special needs into the social environment] The Pedagogical Process: Theory and Practice», 1-2, 60−61). [in Ukrainian].
Tovshchyk, S.A. (2010). Teoretyko-metodolohichni aspekty pidhotovky fakhivtsiv sotsialnoi sfery [Theoretical and methodological aspects of training specialists in the social sphere]. Proceedings of the International conference «Sotsialne partnerstvo u profesiinii pidhotovtsi sotsialnykh pedahohiv» (pp.52−55) Zhytomyr: Vyd-vo ZhDU imeni Ivana Franka. [in Ukrainian].
Tsiura, S. (2005). Pedahohichna vzaiemodiia yak systema samoorhanizovuvana [Pedagogical interaction as a system of self-organizing]. Bulletin of Lviv University. Series: Pedagogy, 19, part 1, 51–64 [in Ukrainian].
Vainola, R.Kh. (2008). Osobystisnyi rozvytok maibutnoho sotsialnoho pedahoha v protsesi profesiinoi pidhotovky [Personal development of the future social teacher in the process of professional training]. Zaporizhzhia: Khortytsky national training and rehabilitation multidisciplinary center. [in Ukrainian].
Voitovych, O.P. (2018). Teoretychni i metodychni zasady formuvannia tekhnolohichnoi kompetentnosti maibutnikh ekolohiv u protsesi fakhovoi pidhotovky [Theoretical and methodical principles of formation of technological competence of future ecologists in the process of professional preparation] (Unpublished Doctoral Dissertation), National Pedagogical University named after M.P.Drahomanov, Kyiv. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).