НОРМАТИВНО-ПРАВОВА БАЗА ДЛЯ ФОРМУВАННЯ ПОЛІКУЛЬТУРНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ СТУДЕНТІВ В УНІВЕРСИТЕТАХ КНР
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2019.45.196-199Ключові слова:
полікультурна компетентність, нормативно-правова база, студент, китайський університет.Анотація
Анотація. У статті визначено, що в сучасних умовах поглиблення глобалізації суспільства значно загострюється проблема формування полікультурної компетентності молоді, тому в різних країнах приділяється значна увага пошуку шляхів розв’язання даної проблеми. У дослідженні встановлено, що в КНР накопичено цінні теоретичні та практичні доробки з окресленої проблеми, які можна творчо використовувати в українських університетах. Метою представленої статті є уточнення авторського розуміння поняття полікультурної компетентності, а також аналіз нормативно-правової бази для її формування у студентів університетів у КНР. Для реалізації цієї мети використовувались такі загальнонаукові методи: аналіз, синтез, зіставлення, порівняння, узагальнення. Результатом дослідження є розкриття суті полікультурної компетентності, а також змісту основних міжнародних і державних нормативно-правових документів, на основі яких відбувається її формування у студентів китайських університетів.
Посилання
References
Durda, I.A. (2015). Polіkýltýrna kompetentnіst ıak skladnık movnoї pіdgotovkı іnozemnıh stýdentіv ý protsesі vıvchennıa ýkraїnskoї movı [Multicultural competence as the component of language training of foreign students in the process of the Ukrainian language studying]. Scientific Bulletin of Mykolaiv National University named after V. О. Sukhomlinsky. Pedagogical sciences, 1(48), 113-117. [in Ukraine].
Fan, X. (2016). National basic literacy: 12 years of national school education reform DNA. Education Pulse Electronic Journal, 3. Retrieved from https://www.naer.edu.tw/ezfiles/0/1000/img/67/379316110.pdf (last accessed: 12.04.2019). [in Chinese].
Konventsııa ob ohrane ı poorenıı raznoobrazııa form kýltýrnogo samovyrajenııa (2005, oktyabr) [The UNESCO Convention on the Protection and Promotion of the Diversity of Cultural Expressions (2005, остоber)]. Retrieved from https://www.un.org/ru/documents/decl_conv/conventions/pdf/cult_diversity.pdf. (last accessed: 12.04.2019). [in Russian].
Liu, M. (2011). Reflections and perspectives of multicultural education research. Bulletin of Humanities and Social Sciences, 9(12-4), 56. [In Chinese].
Peretiaga, L.Ye. (2008). Dıdaktıchnі ýmovı formývannıa polіkýltýrnoї kompetentnostі molodshıh shkolıarіv [Didactic conditions of forming polycultural competence in junior pupils] (Extended Abstract of Doctoral Dissertation. Karazin Kharkiv state University, Harkіv. [in Ukrainian].
The Constitution of UNESCO (1945, november). Retrieved from http://portal.unesco.org/en/ev.php-URL_ID=15244&URL_DO=DO_TOPIC&URL_SECTION=201.html (last accessed: 12.04.2019). [in English].
The Constitution of the People's Republic of China (with change) (2018, march). Retrieved from http://www.npc.gov.cn/wxzl/wxzl/2000-12/05/content_4712.htm (last accessed: 12.04.2019). [in Chinese].
The Higher Education Law of the People's Republic of China (1998, august). Retrieved from http://old.moe.gov.cn//publicfiles/business/htmlfiles/moe/moe_619/200407/1311.html (last accessed: 12.04.2019). [in Chinese].
The Instructions about the further strengthening and improvement of the propaganda and ideological work of colleges and universities in the new situation (2015, January). Retrieved from https://baike.baidu.com/item/关于进一步加强和改进新形势下高校宣传思想 工作的意见?fr=aladdin (last accessed: 12.04.2019). [in Chinese].
Vseobaıa deklaratsııa prav cheloveka (1948, dekabr) [The Universal Declaration of Human Rights (1948, december)] (prınıata Generalnoı Assambleeı OON). [adopted by the General Assembly as Resolution]. Retrieved from http://www.un.org/ru/documents/decl_conv/declarations/declhr.shtml. (last accessed: 12.04.2019). [in Russian].
Vseobaıa deklaratsııa IýNESKO o kýltýrnom raznoobrazıı (2001, noıabr) [The UNESCO Universal Declaration on Cultural Diversity (2001, november)] (prınıata Generalnoı konferentsıeı Organızatsıı Obedınennyh Natsıı po voprosam obrazovanııa, naýkı ı kýltýry). [adopted by the General Conference of the United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization]. Retrieved from https://www.un.org/ru/documents/decl_conv/declarations/cultural_diversity.shtml (last accessed: 12.04.2019). [in Russian].
Wu, Q. (1996). Lin Tianyu. New international policy. Beixian Education, 62, 52−60. [In Chinese].
Zhang, M. (2009). Reflections on the reform of multicultural education. Pedagogical journa, 6, 321−340. [in Chinese].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).