ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ПРОЕКТУВАННЯ ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА ГІМНАЗІЇ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2019.45.205-208Ключові слова:
освітнє середовище гімназії, процес проектування, психолого-педагогічні особливості.Анотація
Анотація. Стаття присвячена проблемі проектування освітнього середовища гімназії в цілому та питанням визначення психолого-педагогічних особливостей цього процесу зокрема. У статті висвітлено актуальність проблеми, зумовленої необхідністю розробки науково-методичного забезпечення процесу реформування загальної середньої освіти, яке дозволить досягти належної якості базової середньої освіти в гімназіях через створення в них ефективного діючого освітнього середовища. Метою статті є акцентування на потенційних аспектах та чинниках, які стосуються психолого педагогічних особливостей організації освітнього процесу учнів і є впливовими в процесі проектування освітнього середовища гімназії з метою підвищення якості базової освіти. Методами дослідження є аналіз, синтез та узагальнення психолого-педагогічних особливостей процесу проектування освітнього середовища гімназії. Результатом є узагальнення та систематизація психолого-педагогічних особливостей в освітньому процесі, які мають потенційний вплив на ефективність процесу проектування освітнього середовища гімназії. Організаційно-педагогічні основи проектування освітнього середовища у статті розглядаються як визначення, структурна організація та раціональне використання педагогічних форм, засобів, методів, технологій і матеріально-технічних умов, функціональних структур, спрямованих на задоволення вимог обов’язкових освітніх результатів учнів і запитів і потреб суб’єктів освітнього середовища. У статті робиться акцент на тому, що значну роль в процесі проектування освітнього середовища гімназії, як освітнього закладу, що забезпечує набуття учнями базового рівня загальної середньої освіти, відіграє врахування психолого-педагогічних особливостей освітнього процесу.
Посилання
References
Lypova, L. (2012). Motyvatsiia navchalno-piznavalnoi diialnosti uchniv [Motivation of educational and cognitive activity of pupils]. Dovidnyk klasnoho kerivnyka, 2, 43−49. [in Ukrainian].
Lukianova, M.F. (2013). Motyvatsiia navchalno-piznavalnoi diialnosti uchniv zasobamy IKT [Motivation of educational and cognitive activity of students by means of ICT]. Kompiuter u shkoli ta simi, 6, 28−31. [in Ukrainian].
Trubacheva, S.E. (2012). Dyferentsiiovanyi pidkhid do formuvannia zahalnonavchalnykh kompetentnostei uchniv osnovnoi shkoly [Differentiated Approach to the Formation of General Educational Competences of Primary School Students]. In Kyzenko, V.I., Vaskivska, H.O., & Bondar, S.P. et al. Dydaktychni zasady dyferentsiatsii navchannia v osnovnii shkoli [Didactic principles of differentiation of study at the primary school] (pp.115-142). Kyiv Pedahohichna dumka. [in Ukrainian].
Trubacheva, S.E. (2015). Shkilnyi pidruchnyk u kompetentnisno zoriientovanomu osvitnomu seredovyshchi [School textbook in a competently oriented educational environment]. Problemy suchasnoho pidruchnyka, 15, Part 2, 300–307. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
1.Автори передають журналу право першої публікації свого рукопису на умовах ліцензії Creative Commons ("Із зазначенням авторства - Некомерційне використання - Поширення на тих же умовах") 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0) [https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk], котра дозволяє іншим особам вільно використовувати (читати, копіювати і роздруковувати) представлені матеріали, здійснювати пошук та посилатись на опубліковані статті, поширювати їх повний текст з будь-якою законною некомерційною метою (у тому числі, з навчальною або науковою) та обов'язковим посиланням на авторів робіт і первинну публікацію у цьому журналі.
2.Опубліковані оригінальні статті в подальшому не можуть використовуватись користувачами (окрім авторів) з комерційною метою або поширюватись сторонніми організаціями-посередниками на платній основі.