ПЕРЕДУМОВИ СТАНОВЛЕННЯ І РОЗВИТКУ МЕТОДИКИ НАВЧАННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ НА БУКОВИНІ (КІНЕЦЬ ХІХ – ПОЧАТОК ХХ СТ.)

Автор(и)

  • Oksana Tumak кандидат педагогічних наук, асистент, кафедра іноземних мов для гуманітарних факультетів, Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича, м.Чернівці, Україна https://orcid.org/0000-0002-0244-6220

DOI:

https://doi.org/10.24144/2524-0609.2019.45.209-212

Ключові слова:

методика навчання англійської мови, Буковина, передумова, метод.

Анотація

Анотація. Актуальність дослідження регіональних особливостей розвитку методики навчання англійської мови на Буковині (кінець XIX – початок XX ст.) зумовлена сучасними вимогами суспільства до професійної компетентності учителів/викладачів англійської мови, потребою оновлення процесу підготовки студентів, магістрантів, аспірантів шляхом поглиблення знань з історії методики навчання англійської мови за допомогою конкретно-історичного матеріалу. Метою статті є висвітлення передумов розвитку методики навчання англійської мови на Буковині в зазначений відрізок часу. В процесі пошуку використано підходи, принципи і методи чотирьох рівнів: філософського, загальнонаукового, конкретно-наукового і технологічного. Встановлено, що досліджуваний період характеризується наявністю позитивних змін у суспільно-політичному і освітньому житті буковинського краю, що стало наслідком впливу історико-соціальних та освітньо-організаційних чинників. Розвитку методики навчання англійської мови на Буковині сприяло прийняття відповідних законів, які лібералізували освітню і соціальну політику в краї, а також поступ суміжних із методикою наук: порівняльного мовознавства та асоціативної психології, лінгвістичної теорії младограматиків, експериментальної психології, порівняльної психології, гештальтпсихології.

Посилання

References

Botushanskyi, V.M. (2017). Narysy z istorii osvity na Bukovyni (XIXpochatok XX st.) [Essays on the history of education in Bukovyna (XIX – early XX century)]. Chernivtsi: Tekhnodruk. [in Ukrainian].

Botushanskyi, V.M., Dobrzhanskyi, O.V., &Makar, Yu.I. (1998). Bukovyna. Istorychnyi narys. [Bukovyna. A Historical essay]. Chernivtsi: Zelena Bukovyna. [in Ukrainian].

Hez, N.Y., & Frolova, H.M. (2008). Istoryia zarubezhnoi metodiki prepodavaniia inostrannykh yazykov [History of foreign languages teaching methods]. Moscow: Akademia. [in Russian].

Zakon dlia Hertsohstva Bukoviny otnosytelno realnykh shkol. [The law of Duchy Bukovyna concerning public schools] (1869). Dnevnyk Zakonov i rasporiazhenii dlia hertsohstva Bukoviny (pp. 67–74). Chernivtsi [in Russian].

Kobylianska, L.I. (1998). Stanovlennia i rozvytok ukrayinskykh narodnykh shkil na Bukovyni (70-ti rr. XVIII – pochatok XX st.). [Formation and development of the Ukrainian public schools in Bukovyna (the 70s of the XVIII – early XX cent.)] (Unpublished Candidate`s Dissertation). Vasyl Stefanyk Precarpathian National University, Ivano-Frankivsk. [in Ukrainian].

Labinska, B.I. (2013). Istorychni narysy z metodyky navchannya inozemnykh mov na zakhidnoukrayins'kykh zemlyakh (druha polovyna XIX – persha polovyna XX st.) [Historical sketches on the methodology of teaching foreign languages in the Western Ukrainian lands (the second half of the XIX – the first half of the XX century)]. Kyiv: KNLU. [in Ukrainian].

Penishkevych, O.I. (2002). Rozvytok ukrayinskoho shkilnytstva na Bukovyni (XVIII – pochatok XX st.) [The development of the Ukrainian education in Bukovyna (XVIII – early XX century)], Chernivtsi: Ruta. [in Ukrainian].

Petriuk, I.M. (1998). Stanovlennia i rozvytok zahalnoyi serednoyi osvity na Bukovyni (kinets ХVІІІ – pochatok XX st.) (Extended Abstract of Candidate Dissertation). Vasyl Stefanyk Precarpathian National University, Ivano-Frankivsk. [in Ukrainian].

Neuten Jahresbericht der gr.-or. (1872). Ober-Realschule in Czernowitz. Veröffentlicht von Dr. Wenzel Korn. Czernowitz: Druck von Rudolf Eckhardt. [in German].

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-06-24

Як цитувати

Tumak, O. (2019). ПЕРЕДУМОВИ СТАНОВЛЕННЯ І РОЗВИТКУ МЕТОДИКИ НАВЧАННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ НА БУКОВИНІ (КІНЕЦЬ ХІХ – ПОЧАТОК ХХ СТ.). Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота», (2(45), 209–212. https://doi.org/10.24144/2524-0609.2019.45.209-212

Номер

Розділ

Статті