ПОНЯТІЙНИЙ АПАРАТ АНАЛІЗУ ФОРМУВАННЯ СИСТЕМИ СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ З ДІТЬМИ-АУТИСТАМИ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2019.45.247-252Ключові слова:
соціальна робота, криза, діти-аутисти, аутизм, система, соціальна система.Анотація
Анотація. У статті актуалізується проблема істотних розходжень між дослідниками, відносно розуміння базових понять соціальної роботи, що є досить важливим у пошуку напрямків формування системи соціальної роботи з дітьми-аутистами. Саме тому, автор ставить за мету проаналізувати зміст понять «соціальна робота», «діти-аутисти», «система соціальної роботи», «формування системи соціальної роботи». Використання методів порівняння, аналізу, синтезу та узагальнення здійснено для виокремлення та уточнення понятійної бази дослідження, її значення та обґрунтування у дослідженні формування системи соціальної роботи з дітьми-аутистами. Результати дослідження понятійного аналізу формування системи соціальної роботи з дітьми-аутистами дають можливість визначити перспективні напрямки наших подальших досліджень тих закономірних системоутворюючих зв’язків, що забезпечують становлення і розвиток системної соціальної роботи з дітьми-аутистами та їх соціальним оточенням. Насамперед, йдеться про взаємозв’язок мікро-, мезо- і макрорівнів соціального середовища дитини-аутиста. Аналіз шляхів відтворення зазначеного взаємозв’язку на різних етапах формування системи соціальної роботи з дітьми-аутистами створює перспективу подальших досліджень автора.
Посилання
References
Busel,V.T. (2005). Velykyy tlumachnyy slovnyk suchasnoyi ukrayins’koyi movy [The great dictionary of the modern Ukrainian language]. Kyiv: Irpin’: Perun. [in Ukrainian].
Holostova, E.I., & Sorvina, A.S. (Ed.). (2001). Social’naya rabota: teoriya i praktika [Social work: theory and practice]. Moskow: INFRA-M. [in Russian].
Kaps’ka, A.Y. (2001). Sotsial’na robota: deyaki aspekty roboty z dit’my ta moloddyu [Social work: some aspects of work with children and youth]. Kyiv: UDTsSSM. [in Ukrainian].
Kolupayeva, A.A. (2010). Putivnyk dlya bat’kiv ditey z osoblyvymy osvitnimy potrebamy [Guide for parents of children with special educational needs]. Kyiv: Litopys – XX. [in Ukrainian].
Kotlyarov, V.M. (1999). Anatomyya kryzysov [Anatomy of a crisis]. Moskow: Nauka. [in Russian].
Kovalenko, I.I. (2004). Vstup do systemnoho analizu [Introduction to system analysis]. Mykolayiv: MDHU im. Petra Mohyly. [in Ukrainian].
Koval’, L.H, Zvereva, I.D., & Khlebik, S.R. (1997). Sotsial’na pedahohika [Social pedagogy]. Kyyiv: IZMN. [in Ukrainian].
Lukashevych, M.P., Myhovych, I.I., & Pinchuk, I.M. (2001). Sotsial’na robota v Ukrayini: teoretyko-metodychni zasady [Social work in Ukraine: theoretical and methodical basis]. Kyiv: MAUP. [in Ukrainian].
Nevleva, Y.M., & Solov’eva, L.V. (2005). Teoryya sotsyal’noy raboty [Theory of social work]. Belhorod: Kooperatyvnoe obrazovanye. [in Russian].
Ozhegov, S.I., & Shvedova, N.Yu. (1998). Tolkovyiy slovar russkogo yazyika: 80000 slov i frazeologicheskih vyirazheniy. [Explanatory dictionary of the Russian language: 80000 words and phraseological expressions]. Moscow: Azbukovnik. [in Russian].
Panov, A.M. (1997). Rossiyskaya entsiklopediya social’noy raboty. T.2. [Russian encyclopedia of social work. Volume 2]. Moscow: Institut socialnoy raboty. [in Russian].
Pavlenok, P.D. (2006). Osnovyi sotsialnoy rabotyi [Foundations of social work]. Moscow: INFRA-M. [in Russian].
Romm, T.A., & Romm, M.V. (2018). Socialnaya rabota za rubezhom [Social work abroad]. Moscow: Yurayt. [in Russian].
Shipicina, L.M. (2001). Detskiy autizm [Infantile autism]. Moscow: Didaktika Plyus. [in Russian].
Voytko, V.I (1982). Psykholohichnyy slovnyk [Psychological dictionary]. Kyiv: Vyshcha shkola. [in Ukrainian].
Zakon Ukrayiny «Pro sotsial’nu robotu z sim’yamy, dit’my ta moloddyu» vid 21.06.2001. (2001). Vidomosti Verkhovnoyi Rady Ukrayiny, 42. [in Ukrainian].
Zvyeryeva, I.D., Kozubovs’ka, I.V., Keretsman, V.Yu., Pichkar, O.P. (2000). Sotsial’na robota z dit’my i moloddyu (teoretyko-metodolohichni aspekty) [Social work with children and youth (theoretical-methodological principles)]. Uzhhorod: UzhNU. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).