ПОНЯТІЙНИЙ АПАРАТ АНАЛІЗУ ФОРМУВАННЯ СИСТЕМИ СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ З ДІТЬМИ-АУТИСТАМИ

Автор(и)

  • Liliia Yablunovska аспірант, кафедра соціальної філософії та управління, Запорізький національний університет, м. Запоріжжя, Україна https://orcid.org/0000-0003-2397-7052

DOI:

https://doi.org/10.24144/2524-0609.2019.45.247-252

Ключові слова:

соціальна робота, криза, діти-аутисти, аутизм, система, соціальна система.

Анотація

Анотація. У статті актуалізується проблема істотних розходжень між дослідниками, відносно розуміння базових понять соціальної роботи, що є досить важливим у пошуку напрямків формування системи соціальної роботи з дітьми-аутистами. Саме тому, автор ставить за мету проаналізувати зміст понять «соціальна робота», «діти-аутисти», «система соціальної роботи», «формування системи соціальної роботи». Використання методів порівняння, аналізу, синтезу та узагальнення здійснено для виокремлення та уточнення понятійної бази дослідження, її значення та обґрунтування у дослідженні формування системи соціальної роботи з дітьми-аутистами. Результати дослідження понятійного аналізу формування системи соціальної роботи з дітьми-аутистами дають можливість визначити перспективні напрямки наших подальших досліджень тих закономірних системоутворюючих зв’язків, що забезпечують становлення і розвиток системної соціальної роботи з дітьми-аутистами та їх соціальним оточенням. Насамперед, йдеться про взаємозв’язок мікро-, мезо- і макрорівнів соціального середовища дитини-аутиста. Аналіз шляхів відтворення зазначеного взаємозв’язку на різних етапах формування системи соціальної роботи з дітьми-аутистами створює перспективу подальших досліджень автора.

Посилання

References

Busel,V.T. (2005). Velykyy tlumachnyy slovnyk suchasnoyi ukrayins’koyi movy [The great dictionary of the modern Ukrainian language]. Kyiv: Irpin’: Perun. [in Ukrainian].

Holostova, E.I., & Sorvina, A.S. (Ed.). (2001). Social’naya rabota: teoriya i praktika [Social work: theory and practice]. Moskow: INFRA-M. [in Russian].

Kaps’ka, A.Y. (2001). Sotsial’na robota: deyaki aspekty roboty z dit’my ta moloddyu [Social work: some aspects of work with children and youth]. Kyiv: UDTsSSM. [in Ukrainian].

Kolupayeva, A.A. (2010). Putivnyk dlya bat’kiv ditey z osoblyvymy osvitnimy potrebamy [Guide for parents of children with special educational needs]. Kyiv: Litopys – XX. [in Ukrainian].

Kotlyarov, V.M. (1999). Anatomyya kryzysov [Anatomy of a crisis]. Moskow: Nauka. [in Russian].

Kovalenko, I.I. (2004). Vstup do systemnoho analizu [Introduction to system analysis]. Mykolayiv: MDHU im. Petra Mohyly. [in Ukrainian].

Koval’, L.H, Zvereva, I.D., & Khlebik, S.R. (1997). Sotsial’na pedahohika [Social pedagogy]. Kyyiv: IZMN. [in Ukrainian].

Lukashevych, M.P., Myhovych, I.I., & Pinchuk, I.M. (2001). Sotsial’na robota v Ukrayini: teoretyko-metodychni zasady [Social work in Ukraine: theoretical and methodical basis]. Kyiv: MAUP. [in Ukrainian].

Nevleva, Y.M., & Solov’eva, L.V. (2005). Teoryya sotsyal’noy raboty [Theory of social work]. Belhorod: Kooperatyvnoe obrazovanye. [in Russian].

Ozhegov, S.I., & Shvedova, N.Yu. (1998). Tolkovyiy slovar russkogo yazyika: 80000 slov i frazeologicheskih vyirazheniy. [Explanatory dictionary of the Russian language: 80000 words and phraseological expressions]. Moscow: Azbukovnik. [in Russian].

Panov, A.M. (1997). Rossiyskaya entsiklopediya social’noy raboty. T.2. [Russian encyclopedia of social work. Volume 2]. Moscow: Institut socialnoy raboty. [in Russian].

Pavlenok, P.D. (2006). Osnovyi sotsialnoy rabotyi [Foundations of social work]. Moscow: INFRA-M. [in Russian].

Romm, T.A., & Romm, M.V. (2018). Socialnaya rabota za rubezhom [Social work abroad]. Moscow: Yurayt. [in Russian].

Shipicina, L.M. (2001). Detskiy autizm [Infantile autism]. Moscow: Didaktika Plyus. [in Russian].

Voytko, V.I (1982). Psykholohichnyy slovnyk [Psychological dictionary]. Kyiv: Vyshcha shkola. [in Ukrainian].

Zakon Ukrayiny «Pro sotsial’nu robotu z sim’yamy, dit’my ta moloddyu» vid 21.06.2001. (2001). Vidomosti Verkhovnoyi Rady Ukrayiny, 42. [in Ukrainian].

Zvyeryeva, I.D., Kozubovs’ka, I.V., Keretsman, V.Yu., Pichkar, O.P. (2000). Sotsial’na robota z dit’my i moloddyu (teoretyko-metodolohichni aspekty) [Social work with children and youth (theoretical-methodological principles)]. Uzhhorod: UzhNU. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-06-24

Як цитувати

Yablunovska, L. (2019). ПОНЯТІЙНИЙ АПАРАТ АНАЛІЗУ ФОРМУВАННЯ СИСТЕМИ СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ З ДІТЬМИ-АУТИСТАМИ. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота», (2(45), 247–252. https://doi.org/10.24144/2524-0609.2019.45.247-252

Номер

Розділ

Статті