ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ДО ПРОЕКТУВАННЯ ЦИФРОВИХ ДИДАКТИЧНИХ ВІЗУАЛЬНИХ ЗАСОБІВ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2019.45.9-14Ключові слова:
візуалізація, підготовка майбутніх учителів, цифрові дидактичні візуальні засоби, проектування цифрових дидактичних візуальних засобів.Анотація
Анотація. Візуалізація навчального матеріалу є однією з визнаних стратегій успішної діяльності сучасного вчителя, реалізація якої потребує від нього здатності самостійно створювати педагогічно ефективні цифрові дидактичні візуальні засоби. Складність таких засобів як об’єктів проектування зумовлює необхідність уведення в систему освітньої професійної підготовки майбутніх учителів навчального курсу, що забезпечує набуття ними комплексу різнопланових знань і вмінь, потрібних для створення таких засобів. Метою статті є розкриття змісту, структури, особливостей реалізації курсу «Проектування цифрових дидактичних візуальних засобів» для майбутніх учителів. У статті використано такі методи дослідження: аналіз наукової, психолого-педагогічної, навчально-методичної та спеціальної літератури, інформаційних джерел з проблеми дослідження; синтез та узагальнення теоретичних положень, розкритих у науковій та навчально-методичній літературі; узагальнення власного педагогічного досвіду підготовки майбутніх учителів до створення візуального контенту, а також практичного досвіду такої діяльності. У статті розглянуто питання підготовки майбутніх вчителів до створення якісних цифрових дидактичних візуальних засобів. Обґрунтовано актуальність упровадження курсу «Проектування цифрових синтез та узагальнення теоретичних положень дидактичних візуальних засобів» у процес професійної підготовки майбутніх учителів. Визначено місце даного курсу в системі зазначеної підготовки, його мету, завдання, структуру. Схарактеризовано особливості реалізації курсу. Наведено короткий опис змістових ліній чотирьох модулів курсу: «Теоретичні засади використання візуалізації», «Основи дизайну візуальних об’єктів», «Сучасні інструменти створення дидактичного візуального засобу», «Технології візуалізації в освітній практиці».
Посилання
References
Pedagogical Constitution of Europe. Retrieved from: www.arpue.npu.edu.ua/en/journal-european-pedagogical-studio/pedagogical-constitution-of-europe/142-pedahohichna-konstytutsiia-yevropy-1 (last accessed: 15.04.2019). [in English].
Bilousova, L.I. & Zhytienova, N.V. (2014). Didakticheskie aspekty ispol'zovanija tehnologij vizualizacii v uchebnom processe obshheobrazovatel'noj shkoly [Didactic aspects of the use of technologies of visualization in the educational process of secondary school]. Informacijni texnologiyi i zasoby navchannya, 2 (40), Retrieved from: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1017 (last accessed: 15.04.2019). [in Russian].
Bilousova, L.I. & Zhytienova, N.V. (2018). Onlajnovi instrumenty vizualizaciyi u diyalnosti suchasnogo pedagoga [Online tools of visualization in the work of the modern teacher]. Scientific Journal «ScienceRise: Pedagogical Education», 7(27), 8−15. Retrieved from: http://journals.uran.ua/sr_edu/article/view/151557 (last accessed: 15.04.2019) [in Ukrainian].
Bilousova, L.I. & Zhytienova, N.V. (2017). Funkcional`nyj pidxid do vykorystannya texnologij vizualizaciyi u navchal`nomu procesi [Functional approach to the use of visualization technologies in the learning process.]. Informacijni texnologiyi i zasoby navchannya, 57(1), 38-49 Retrieved from: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1525 (last accessed: 15.04.2019). [in Ukrainian].
Zhytienova, N.V. (2013). Sutnist` vizualizaciyi v navchal`nomu procesi [Essence of visualization in the educational process]. Zbirny`k naukovy`x pracz` Kam'yanecz-Podil`s`kogo nacional`nogo universy`tetu imeni Ivana Ogiyenka Seriya pedagogichna, 19, 18−21. Retrieved from: http://nbuv.gov.ua/UJRN/znpkp_ped_2013_19_8 (last accessed: 15.04.2019). [in Ukrainian].
Zhytienova, N.V. (2016) Texnologiyi vizualizaciyi v suchasny`x osvitnix trendax [Technologies of visualization in modern educational trends]. Zbirnyk naukovyx pracz` «Vidkryte osvitnye e-seredovyshhe suchasnogo universytetu», 2016. Vol 2. Retrieved from: http://openedu.kubg.edu.ua/journal/index.php/openedu/article/view/43/83#.V_YunluLTcc (last accessed: 15.04.2019). [in Ukrainian].
Zhytienova, N.V. (2017) Pryncypy vizualizaciyi yak osnova dydaktychnogo dyzajnu [Principles of visualization as a basis for didactic design]. Scientific Journal «ScienceRise: Pedagogical Education», 3(11), 11−14. Retrieved from: http://journals.uran.ua/sr_edu/article/view/97072 (last accessed: 15.04.2019). [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).