ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ У ФОРМУВАННІ ІНСТРУМЕНТАЛЬНО-ВИКОНАВСЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МУЗИКИ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2019.45.70−74Ключові слова:
інформатизація, дистанційне навчання, інструментально-виконавська компетентність, учитель музики, фортепіано.Анотація
Анотація. Мистецька освіта переживає період інтенсивної модернізації та інформатизації. Дослідження феномена дистанційного навчання на сучасному етапі розвитку музичної освіти є метою пропонованої статті. Дослідження здійснювалося загальнонауковими методами: аналізу, синтезу, абстракції, системності, узагальнення. Обґрунтовано думку про те, що використання інформаційно-комунікаційних технологій у музичному навчанні сприяє його перетворенню на високохудожній і високотехнологічний процес. Активне використання дистанційних курсів під час формування інструментально-виконавської компетентності студентів дозволяє підвищити ефективність цього процесу завдяки специфічним методам: залученню засобів ІКТ, художнім проектам, електронному тестуванню. Під час здійсненого дослідження доведено, що використання дистанційного курсу в інструментально-виконавській підготовці майбутніх учителів музики фактично є прикладом моделі змішаного навчання, у якому викладачеві відводиться роль тьютора. Наголошується, що позитивним результатом є більш гнучке навчання, яке дозволяє враховувати індивідуальні освітні потреби студентів, індивідуальний темп освоєння ними навчального матеріалу.
Посилання
References
Arends, R. I. (2012). Learning to Teach (9th ed.). New York, Mc-GrawHill.
Chao-Fernandez, R., Román-Garcíab, S. & Chao-Fernandeza, A. (2017). Analysis of the use of ICT through music interactive games as educational strategy. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 237, 576–580.
Chaikovska, O., Aleksandrova, H. (2013). Multymediini tekhnolohii yak chynnyk formuvannia innovatsiinoho navchalnoho seredovyshcha na urokakh muzyky [Multimedia technologies as a factor in the formation of an innovative learning environment at music lessons]. Native School, 3, 66–69. [in Ukrainian].
Havrilova, L. (2017). Spestyfika rozroblennia dystantsiinykh kursiv z muzychno-istorychnykh dystsyplin [Specifics of the development of distance courses for musicalhistorical disciplines]. Information technologies and learning tools, 58, 2, 26–37. [in Ukrainian].
Savage, J. (2004). Reconstructing music education through ICT. Research in Education, 78, 65–77.
Savage, J. (2010). Teaching Music with ICT. Retrieved from https://e-space.mmu.ac.uk/595883/2/teaching_music_with_ICT.pdf (last accessed: 08.04.2019)
Simonson, M., Smaldino, S., Albright, M. & Zvacek, S. (2003). Teaching and learning at a distance: foundations of distance education, (2nd ed.). Upper Saddle River, NJ: Merrill Prentice Hall.
Yuan Li, Powell, S. (2013). MOOCs and Open Education: Implications for Higher Education [online]. Retrieved from: http://publications.cetis.ac.uk/2013/667. (last accessed: 09.04.2019)
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).