ПРОФЕСІЙНА ПІДГОТОВКА ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ ЗАСОБАМИ ДИЗАЙНУ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2020.46.49-53Ключові слова:
дизайн, графічний дизайн, професійна освіта, підготовка здобувачів вищої освіти, дизайн-проєкт.Анотація
У статті проаналізовано актуальність дослідження, визначено , що концептуальні ідеї сучасної стратегії реформування освіти в Україні відображено в основних нормативно-правових документах. Автором виявлено, що реалізація стратегічних завдань до професійної підготовки здобувачів вищої освіти засобами дизайну вимагає нових підходів щодо переходу кількісних показників її рівня в якісні документи. Метою статті є проаналізувати педагогічну теорію та практику професійної підготовки здобувачів вищої освіти засобами дизайну, розкрити її специфіку шляхом упровадження компетентнісного підходу в освітню діяльність як умови інтеграції української освіти в Європейський освітній простір. Методи дослідження: теоретичні (аналіз, синтез, узагальнення, моделювання, проектування, класифікація, методи екстраполяції та прогностики); емпіричні (он-лайн інтерв’ювання, анкетування, тестування, бесіда, методи математичної статистики). Результати дослідження: на сьогодні здобувачі вищої освіти у процесі фахової підготовки засобами графічного дизайну володіють професійною універсальністю, широким спектром художніх засобів та проєктних методів. Узагальнення результатів експериментального дослідження з використанням методів статистичної обробки та порівняльного аналізу дало змогу простежити динаміку кількісних та якісних змін в основних структурних компонентах, зокрема у показниках взаємодії складових компонентів графічного дизайну у професійній підготовці здобувачів вищої освіти. Це дозволило виявити позитивну динаміку. Результати порівняння показників свідчать про наявність вираженої зміни виявлених співвідношень у контрольних та експериментальних групах.
Посилання
Список використаної літератури
Kolesnyk N., Kubrak S., Yavorska T., Vitvytska S. Information and Media Literacy and «Cloud» Technologies in Training of Higher Education Applicants: the Sustainable Development Paradigm. Universal Journal of Educational Research. Vol. 8. No 6. 2020. PP. 2668–2677. DOI: 10.13189/ujer.2020.080651
Куленко М.Я. Основи графічного дизайну: Підручник. К.: Кондор, 2006. 492 с.
Симоненко, С. М. Природа та механізми візуального мислення з позицій стратегіально-семантичного підходу. Наука і освіта: наук.-практ. журнал. Одеса: Астропринт. 2010. Спецвипуск «Когнітивні процеси та творчість». С. 84−91.
Цзя Яочен Особливості професійної підготовки майбутніх дизайнерів у вищих навчальних закладах. Журнал «Науковий огляд». № 10 (31), 2016. URL: https://naukajournal.org/index.php/naukajournal/article/view/1020 (дата звернення 03.09.2020)
References
Kolesnyk, N., Kubrak, S., Yavorska, T., & Vitvytska, S. (2020). Information and Media Literacy and «Cloud» Technologies in Training of Higher Education Applicants: the Sustainable Development Paradigm. Universal Journal of Educational Research, 8 (6), 2668–2677. DOI: 10.13189/ujer.2020.080651
Kulenko, M.Ya. (2006). Osnovy hrafichnoho dyzaynu [Fundamentals of graphic design]. Kondor. [in Ukrainian].
Symonenko, S.M. (2010). Pryroda ta mekhanizmy vizualʹnoho myslennya z pozytsiy stratehialʹno-semantychnoho pidkhodu [Nature and mechanisms of visual thinking from the standpoint of strategic-semantic approach]. Science and Education: Astroprynt, Special edition «Cognitive processes and creativity», 84−91. [in Ukrainian].
Czya Yaochen. (2016). Osoblyvosti profesiynoyi pidhotovky maybutnikh dyzayneriv u vyshchykh navchalʹnykh zakladakh [Peculiarities of vocational training of future designers in higher education institutions]. Scientific Review, 10 (31). https://naukajournal.org/index.php/naukajournal/article/view/1020 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
1.Автори передають журналу право першої публікації свого рукопису на умовах ліцензії Creative Commons ("Із зазначенням авторства - Некомерційне використання - Поширення на тих же умовах") 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0) [https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk], котра дозволяє іншим особам вільно використовувати (читати, копіювати і роздруковувати) представлені матеріали, здійснювати пошук та посилатись на опубліковані статті, поширювати їх повний текст з будь-якою законною некомерційною метою (у тому числі, з навчальною або науковою) та обов'язковим посиланням на авторів робіт і первинну публікацію у цьому журналі.
2.Опубліковані оригінальні статті в подальшому не можуть використовуватись користувачами (окрім авторів) з комерційною метою або поширюватись сторонніми організаціями-посередниками на платній основі.