ПІДГОТОВКА ФАХІВЦІВ ДО РОБОТИ З МОЛОДДЮ: ІСТОРИЧНИЙ АСПЕКТ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2020.47.61-66Ключові слова:
соціальна робота, соціальна педагогіка, молодіжна робота, молодіжний працівник, підготовка молодіжних працівників, курси підготовки фахівців, які працюють з молоддю, освітні програми спеціальності «Соціальна робота».Анотація
Суспільству потрібні компетентні, ініціативні, сміливі, підприємливі та моральні здорові молоді люди, здатні приймати рішення самостійно, нести за них відповідальність. Сучасна молодь потребує кваліфікованої допомоги і підтримки, яку можуть надати високопрофесійні фахівці, здатні актуалізувати власні ресурси молодих людей, тому виникає необхідність якісної професійної підготовки фахівців з роботи з молоддю. Мета статті: теоретично обґрунтувати історичний аспект становлення підготовки фахівців до роботи з молоддю. У дослідженні використовувались такі методи як аналіз, порівняння та узагальнення наукових джерел із досліджуваної проблеми, вивчення історичного аспекту розвитку молодіжної роботи. У досліджені розкрито історичний аспект підготовки фахівців до роботи з молоддю; виокремлено етапи становлення та розвитку підготовки фахівців з роботи з молоддю (1918 – 2020 рр.); обґрунтовано особливості підготовки таких фахівців на кожному виокремленому етапі; визначено проблеми і протиріччя розвитку підготовки фахівців для роботи з молоддю, соціальне та політичне становлення молоді в Україні.
Посилання
Список використаної літератури
Бовченков Н.М. Воспитание педагогической культуры комсомольского работника (в деятельности комсомольских школ). Автореф. дис. канд. пед. наук. М .: ВКШ при ЦК ВЛКСМ, 1988. 19 с.
Зыкова К. С. Становление и развитие системы подготовки пионерских вожатых. 1922−1941 гг. Автореф. дис. канд. пед. наук. Томск, 1974. 16 с.
Ильинский И.М. Молодежь и молодежная политика. Философия. История. Теория. М.: Голос, 2001. 696 с.
Иванов В.Т., Лисин Б.К. Кадры и актив ВЛКСМ: Вопросы формирования и воспитания. М.: Молодая гвардия, 1980. 159 с.
Кравченко О.О. Гендерні аспекти лідерства майбутніх соціальних працівників в умовах ЗВО. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету. 2020. Вип. 1. С.95–104.
Лісовець О.В. Теорія і методика роботи з дитячими та молодіжними організаціями України: навч. посіб. Київ: Академія, 2011. 256 с.
Поліщук В.А. Теорія і методика професійної підготовки соціальних педагогів в умовах неперервної освіти: монографія. Тернопіль, ТНПУ, 2006. 424 с.
Про громадські об’єднання: Закон України від 22.03.2012 р. №4572-VI. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/4572-17 (дата звернення 20.09.2020).
Про молодіжні та дитячі громадські організації: Закон України від 01.01.2016 р. № 835 – VIII. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/281-14. (дата звернення 16.09.2020)
Про об’єднання громадян Закон України: від 16.06.1992 р. 2460-XII. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2460-12. (дата звернення 20.09.2020).
Про сприяння соціальному становленню та розвитку молоді в Україні Закон України від 04.11.2018 р. – 2581 – VIII. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2998-12. (дата звернення 20.09.2020).
Слозанська Г. Зарубіжний досвід організації процесу професійної підготовки майбутінх соціальних працівників. Неперервна професійна освіта: теорія і практика. 2017. Вип. 1-2. С.138–144.
References
Bovchenkov, N. M. (1988). Vospitaniye pedagogicheskoy kul'tury komsomol'skogo rabotnika (v deyatel'nosti komsomol'skikh shkol) [Educating pedagogical culture of the Komsomol worker (in the activity of кomsomol schools)] (Extended abstract of candidate dissertation). Vysshaya komsomolskaya shkola. [in Russian].
Zykova, K.S. (1974). Stanovleniye i razvitiye sistemy podgotovki pionerskikh vozhatykh. 1922 – 1941 gg. [ Formation and development of the system of training pioneer counselors. 1922 – 1941] (Extended abstract of candidate dissertation). Tomsk University. [in Russian].
Il'inskiy, I.M. (2001). Molodezh i molodezhnaya politika. Filosofiya. Istoriya. Teoriya. [Youth and youth policy. Philosophy. History. Theory]. Holos [in Russian].
Ivanov, V.T., & Lisin, B.K. (1980). Kadry i aktiv VLKSM: Voprosy formirovaniya i vospitaniya [Personnel and assets of the Komsomol: issues of formation and education]. Molodaya Gvardiia. [in Russian].
Kravchenko, O.O. (2020). Henderni aspekty liderstva maibutnikh sotsialnykh pratsivnykiv v umovakh ZVO [Gender aspects of leadership of future social workers in the conditions of higher education institutions]. Zbirnyk naukovykh prats Umanskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu, 1, 95−104. [in Ukrainian].
Lisovets, O.V. (2011). Teoriia i metodyka roboty z dytiachymy ta molodizhnymy orhanizatsiiamy Ukrainy [Theory and methods of work with children and youth organizations of Ukraine]. Akademiia. [in Ukrainian].
Polishchuk, V. A. (2006). Teoriia i metodyka profesiinoi pidhotovky sotsialnykh pedahohiv v umovakh neperervnoi osvity [Theory and methods of professional training of social teachers in continuing education]. Publishing House of TNPU. [in Ukrainian].
Pro hromadski ob’iednannia: Zakon Ukrainy vid 22.03.2012 r. №4572-VI [On public associations: Law of Ukraine of March 22, 2012 №4572-VI]. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/4572-17
Pro molodizhni ta dytiachi hromadski orhanizatsii: Zakon Ukrainy vid 01.01.2016 r. № 835 – VIII [On youth and children's public organizations: Law of Ukraine of 01.01.2016 № 835 − VIII]. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/281-14.
Pro ob’iednannia hromadian Zakon Ukrainy: vid 16.06.1992 r. 2460-XII [On the Association of Citizens Law of Ukraine: dated 16.06.1992 2460-XII]. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2460-12.
Pro spryiannia sotsialnomu stanovlenniu ta rozvytku molodi v Ukraini Zakon Ukrainy vid 04.11.2018 r. – 2581 – VIII. [On the promotion of social formation and development of youth in Ukraine Law of Ukraine of 04.11.2018 - 2581 - VIII]. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2998-12.
Slozanska, H. (2017). Zarubizhnyi dosvid orhanizatsii protsesu profesiinoi pidhotovky maibutinkh sotsialnykh pratsivnykiv [Foreign experience in organizing the process of professional training of future social workers]. Neperervna profesiina osvita: teoriia i praktyka, 1-2, 138−144. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
1.Автори передають журналу право першої публікації свого рукопису на умовах ліцензії Creative Commons ("Із зазначенням авторства - Некомерційне використання - Поширення на тих же умовах") 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0) [https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk], котра дозволяє іншим особам вільно використовувати (читати, копіювати і роздруковувати) представлені матеріали, здійснювати пошук та посилатись на опубліковані статті, поширювати їх повний текст з будь-якою законною некомерційною метою (у тому числі, з навчальною або науковою) та обов'язковим посиланням на авторів робіт і первинну публікацію у цьому журналі.
2.Опубліковані оригінальні статті в подальшому не можуть використовуватись користувачами (окрім авторів) з комерційною метою або поширюватись сторонніми організаціями-посередниками на платній основі.