ПЕДАГОГІЧНІ АСПЕКТИ РОЛІ ДИРЕКТОРА ЯК МЕНЕДЖЕРА ТА ЛІДЕРА У ШКІЛЬНОМУ ПІДРОЗДІЛІ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2020.47.92-95Ключові слова:
шкільний підрозділ, адміністрація, вчителі, директор, педагогічний аспект.Анотація
Реструктуризація організації та управління освітою як суб’єкта зі специфічною структурою, що функціонує в соціальному просторі, підтримує свою діяльність у людських ресурсах та зосереджується на задоволенні конкретних цілей через систематизацію комплексу дій, є національним стратегічним вибором щодо переосмислення освітньої системи в сучасних умовах. Мета дослідження полягає у з’ясуванні педагогічних аспектів ролі директора як менеджера та лідера шкільної одиниці у Греції. Навчально-виховний заклад є об’єктом професійної діяльності директора, як менеджера освіти, і виявляє свою сутність у формі соціально-педагогічної системи, яка є: за походженням − реальною; за субстанціональною ознакою − соціальною; за рівнем складності − багатофункціональною; за характером взаємодії з довкіллям − відкритою; за критерієм мінливості − розвиваючою і динамічною; за наявністю мети − цілеспрямованою; за мірою керованості − самокерованою. У відповідності до означених особливостей педагогічний менеджмент сучасного загальноосвітнього закладу постає, як комплекс принципів, методів, організаційних форм та технологічних прийомів управління процесом взаємодії керуючої (хто керує) і керованої (ким чи чим керують) підсистем, спрямований на досягнення його найвищої ефективності. Проаналізовано управління шкільним підрозділом як процесу координації людей та діяльності для досягнення запропонованих спільних цілей, ролі та значення директора, покладених на нього обов'язків та завдань, а також наукових, педагогічних та адміністративних характеристик необхідних для успішного та ефективного здійснення шкільного керівництва з його боку.
Посилання
Список використаної літератури
Buranda D. Human Factor Management. Athens: Self-published, 1984. Р.7−19.
Chioti M.P. Human Relations at School. Athens: SELETE Publishing House, 1981. Р.12−18.
Giroux H.A. Theory and Resistance in Education. A Pedagogy for the Opposition. Mass: Berginand Garvey, 1983. Р.125−129.
Heliou M. Educational and Social Dynamics. Athens: Marchal, 1988. Р.69−71.
Hemphill J.K. What is Leadership? The Canadian Administrator. 1968. Vol.8, 2. P.5−8.
Hersey P., Blanchard K. Management of Organizational Behavior: Utilizing Human Resources. Manhattan: Englewood Clifs, 1977. P.47−53.
Kanellopoulos Ch. Management. Effective Management. 2d ed. Athens: International Publishing, 1990. P.105−123.
Kouloumbaritsi A.X. The Administrative Framework in Primary and Secondary Education. Inspection of Pedagogical Issues. 2010. Vol. 13. P.43−54.
Saitis Ch. Organization and Administration of Education. Theory and action. Athens: Self-published, 1992. P.78−84.
Stoner J.A.F. Leader Management. New Jersey: Press, 1978. P.125−189.
Zachari E. Organization and Administration of Technical and Vocational Education. Athens: Ο.Ε.Δ.Β., 1985. P.453−488.
Zavlanou M. Organizational behavior. Athens: Greek, 1998. P.59−68.
Reference
Buranda, D. (1984). Human Factor Management. Self-published.
Chioti, M.P. (1981). Human Relations at School. SELETE Publishing House.
Giroux, H.A. (1983). Theory and Resistance in Education. A Pedagogy for the Opposition. Berginand Garvey.
Heliou, M. (1988). Educational and Social Dynamics. Marchal.
Hemphill, J.K. (1968). What is Leadership? The Canadian Administrator, 8 (2), 5−8.
Hersey, P., & Blanchard, K. (1977). Management of Organizational Behavior: Utilizing Human Resources. Englewood Clifs.
Kanellopoulos, Ch. (1990). Management. Effective Management. International Publishing.
Kouloumbaritsi, A.X. (2010). The Administrative Framework in Primary and Secondary Education. Inspection of Pedagogical Issues, 13, 43−54.
Saitis, Ch. (1992). Organization and Administration of Education. Theory and action. Self-published.
Stoner, J.A.F. (1978). Leader Management. Press.
Zachari, E. (1985). Organization and Administration of Technical and Vocational Education. Ο.Ε.Δ.Β.
Zavlanou, M. (1998). Organizational behavior. Greek.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
1.Автори передають журналу право першої публікації свого рукопису на умовах ліцензії Creative Commons ("Із зазначенням авторства - Некомерційне використання - Поширення на тих же умовах") 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0) [https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk], котра дозволяє іншим особам вільно використовувати (читати, копіювати і роздруковувати) представлені матеріали, здійснювати пошук та посилатись на опубліковані статті, поширювати їх повний текст з будь-якою законною некомерційною метою (у тому числі, з навчальною або науковою) та обов'язковим посиланням на авторів робіт і первинну публікацію у цьому журналі.
2.Опубліковані оригінальні статті в подальшому не можуть використовуватись користувачами (окрім авторів) з комерційною метою або поширюватись сторонніми організаціями-посередниками на платній основі.