ПЕДАГОГІЧНІ АСПЕКТИ РОЛІ ДИРЕКТОРА ЯК МЕНЕДЖЕРА ТА ЛІДЕРА У ШКІЛЬНОМУ ПІДРОЗДІЛІ

Автор(и)

  • Olga Lema кафедра англійської філології та методики навчання англійської мови, Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, м.Тернопіль, м.Кардітса http://orcid.org/0000-0003-4453-8008
  • Mariana Sokol кафедра романо-германської філології, Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, м.Тернопіль http://orcid.org/0000-0003-3876-026X
  • Galyna Rozlutska кафедра загальної педагогіки та педагогіки вищої школи, ДВНЗ «Ужгородський національний університет», м. Ужгород http://orcid.org/0000-0001-9062-5466

DOI:

https://doi.org/10.24144/2524-0609.2020.47.92-95

Ключові слова:

шкільний підрозділ, адміністрація, вчителі, директор, педагогічний аспект.

Анотація

Реструктуризація організації та управління освітою як суб’єкта зі специфічною структурою, що функціонує в соціальному просторі, підтримує свою діяльність у людських ресурсах та зосереджується на задоволенні конкретних цілей через систематизацію комплексу дій, є національним стратегічним вибором щодо переосмислення освітньої системи в сучасних умовах. Мета дослідження полягає у з’ясуванні педагогічних аспектів ролі директора як менеджера та лідера шкільної одиниці у Греції. Навчально-виховний заклад є об’єктом професійної діяльності директора, як менеджера освіти, і виявляє свою сутність у формі соціально-педагогічної системи, яка є: за походженням − реальною; за субстанціональною ознакою − соціальною; за рівнем складності − багатофункціональною; за характером взаємодії з довкіллям − відкритою; за критерієм мінливості − розвиваючою і динамічною; за наявністю мети − цілеспрямованою; за мірою керованості − самокерованою. У відповідності до означених особливостей педагогічний менеджмент сучасного загальноосвітнього закладу постає, як комплекс принципів, методів, організаційних форм та технологічних прийомів управління процесом взаємодії керуючої (хто керує) і керованої (ким чи чим керують) підсистем, спрямований на досягнення його найвищої ефективності. Проаналізовано управління шкільним підрозділом як процесу координації людей та діяльності для досягнення запропонованих спільних цілей, ролі та значення директора, покладених на нього обов'язків та завдань, а також наукових, педагогічних та адміністративних характеристик необхідних для успішного та ефективного здійснення шкільного керівництва з його боку.

Біографії авторів

Olga Lema, кафедра англійської філології та методики навчання англійської мови, Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, м.Тернопіль, м.Кардітса

аспірантка

Mariana Sokol, кафедра романо-германської філології, Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, м.Тернопіль

доктор педагогічних наук, професор

Galyna Rozlutska, кафедра загальної педагогіки та педагогіки вищої школи, ДВНЗ «Ужгородський національний університет», м. Ужгород

доктор педагогічних наук, доцент

Посилання

Список використаної літератури

Buranda D. Human Factor Management. Athens: Self-published, 1984. Р.7−19.

Chioti M.P. Human Relations at School. Athens: SELETE Publishing House, 1981. Р.12−18.

Giroux H.A. Theory and Resistance in Education. A Pedagogy for the Opposition. Mass: Berginand Garvey, 1983. Р.125−129.

Heliou M. Educational and Social Dynamics. Athens: Marchal, 1988. Р.69−71.

Hemphill J.K. What is Leadership? The Canadian Administrator. 1968. Vol.8, 2. P.5−8.

Hersey P., Blanchard K. Management of Organizational Behavior: Utilizing Human Resources. Manhattan: Englewood Clifs, 1977. P.47−53.

Kanellopoulos Ch. Management. Effective Management. 2d ed. Athens: International Publishing, 1990. P.105−123.

Kouloumbaritsi A.X. The Administrative Framework in Primary and Secondary Education. Inspection of Pedagogical Issues. 2010. Vol. 13. P.43−54.

Saitis Ch. Organization and Administration of Education. Theory and action. Athens: Self-published, 1992. P.78−84.

Stoner J.A.F. Leader Management. New Jersey: Press, 1978. P.125−189.

Zachari E. Organization and Administration of Technical and Vocational Education. Athens: Ο.Ε.Δ.Β., 1985. P.453−488.

Zavlanou M. Organizational behavior. Athens: Greek, 1998. P.59−68.

Reference

Buranda, D. (1984). Human Factor Management. Self-published.

Chioti, M.P. (1981). Human Relations at School. SELETE Publishing House.

Giroux, H.A. (1983). Theory and Resistance in Education. A Pedagogy for the Opposition. Berginand Garvey.

Heliou, M. (1988). Educational and Social Dynamics. Marchal.

Hemphill, J.K. (1968). What is Leadership? The Canadian Administrator, 8 (2), 5−8.

Hersey, P., & Blanchard, K. (1977). Management of Organizational Behavior: Utilizing Human Resources. Englewood Clifs.

Kanellopoulos, Ch. (1990). Management. Effective Management. International Publishing.

Kouloumbaritsi, A.X. (2010). The Administrative Framework in Primary and Secondary Education. Inspection of Pedagogical Issues, 13, 43−54.

Saitis, Ch. (1992). Organization and Administration of Education. Theory and action. Self-published.

Stoner, J.A.F. (1978). Leader Management. Press.

Zachari, E. (1985). Organization and Administration of Technical and Vocational Education. Ο.Ε.Δ.Β.

Zavlanou, M. (1998). Organizational behavior. Greek.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-11-17

Номер

Розділ

Статті