ПЕДАГОГІЧНІ АСПЕКТИ РОЛІ ДИРЕКТОРА ЯК МЕНЕДЖЕРА ТА ЛІДЕРА У ШКІЛЬНОМУ ПІДРОЗДІЛІ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2020.47.92-95Ключові слова:
шкільний підрозділ, адміністрація, вчителі, директор, педагогічний аспект.Анотація
Реструктуризація організації та управління освітою як суб’єкта зі специфічною структурою, що функціонує в соціальному просторі, підтримує свою діяльність у людських ресурсах та зосереджується на задоволенні конкретних цілей через систематизацію комплексу дій, є національним стратегічним вибором щодо переосмислення освітньої системи в сучасних умовах. Мета дослідження полягає у з’ясуванні педагогічних аспектів ролі директора як менеджера та лідера шкільної одиниці у Греції. Навчально-виховний заклад є об’єктом професійної діяльності директора, як менеджера освіти, і виявляє свою сутність у формі соціально-педагогічної системи, яка є: за походженням − реальною; за субстанціональною ознакою − соціальною; за рівнем складності − багатофункціональною; за характером взаємодії з довкіллям − відкритою; за критерієм мінливості − розвиваючою і динамічною; за наявністю мети − цілеспрямованою; за мірою керованості − самокерованою. У відповідності до означених особливостей педагогічний менеджмент сучасного загальноосвітнього закладу постає, як комплекс принципів, методів, організаційних форм та технологічних прийомів управління процесом взаємодії керуючої (хто керує) і керованої (ким чи чим керують) підсистем, спрямований на досягнення його найвищої ефективності. Проаналізовано управління шкільним підрозділом як процесу координації людей та діяльності для досягнення запропонованих спільних цілей, ролі та значення директора, покладених на нього обов'язків та завдань, а також наукових, педагогічних та адміністративних характеристик необхідних для успішного та ефективного здійснення шкільного керівництва з його боку.
Посилання
Список використаної літератури
Buranda D. Human Factor Management. Athens: Self-published, 1984. Р.7−19.
Chioti M.P. Human Relations at School. Athens: SELETE Publishing House, 1981. Р.12−18.
Giroux H.A. Theory and Resistance in Education. A Pedagogy for the Opposition. Mass: Berginand Garvey, 1983. Р.125−129.
Heliou M. Educational and Social Dynamics. Athens: Marchal, 1988. Р.69−71.
Hemphill J.K. What is Leadership? The Canadian Administrator. 1968. Vol.8, 2. P.5−8.
Hersey P., Blanchard K. Management of Organizational Behavior: Utilizing Human Resources. Manhattan: Englewood Clifs, 1977. P.47−53.
Kanellopoulos Ch. Management. Effective Management. 2d ed. Athens: International Publishing, 1990. P.105−123.
Kouloumbaritsi A.X. The Administrative Framework in Primary and Secondary Education. Inspection of Pedagogical Issues. 2010. Vol. 13. P.43−54.
Saitis Ch. Organization and Administration of Education. Theory and action. Athens: Self-published, 1992. P.78−84.
Stoner J.A.F. Leader Management. New Jersey: Press, 1978. P.125−189.
Zachari E. Organization and Administration of Technical and Vocational Education. Athens: Ο.Ε.Δ.Β., 1985. P.453−488.
Zavlanou M. Organizational behavior. Athens: Greek, 1998. P.59−68.
Reference
Buranda, D. (1984). Human Factor Management. Self-published.
Chioti, M.P. (1981). Human Relations at School. SELETE Publishing House.
Giroux, H.A. (1983). Theory and Resistance in Education. A Pedagogy for the Opposition. Berginand Garvey.
Heliou, M. (1988). Educational and Social Dynamics. Marchal.
Hemphill, J.K. (1968). What is Leadership? The Canadian Administrator, 8 (2), 5−8.
Hersey, P., & Blanchard, K. (1977). Management of Organizational Behavior: Utilizing Human Resources. Englewood Clifs.
Kanellopoulos, Ch. (1990). Management. Effective Management. International Publishing.
Kouloumbaritsi, A.X. (2010). The Administrative Framework in Primary and Secondary Education. Inspection of Pedagogical Issues, 13, 43−54.
Saitis, Ch. (1992). Organization and Administration of Education. Theory and action. Self-published.
Stoner, J.A.F. (1978). Leader Management. Press.
Zachari, E. (1985). Organization and Administration of Technical and Vocational Education. Ο.Ε.Δ.Β.
Zavlanou, M. (1998). Organizational behavior. Greek.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).