РЕСУРСНІСТЬ ПРОФЕСІЙНОГО ЗРОСТАННЯ ВИКЛАДАЧІВ ДИСЦИПЛІН СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2020.47.156-160Ключові слова:
професійна діяльність викладачів дисциплін соціальної роботи, професійне зростання викладачів, ресурси і ресурсозабезпеченість, залучення до інноваційної діяльності.Анотація
Сучасна соціальна робота як практико орієнтована і соціально значуща діяльність сприяє створенню оптимальних умов для розширення можливостей професійного розвитку викладачів дисциплін соціальної роботи. Особливу роль для залучення викладачів до інноваційної діяльності відводиться змістовому та процесуальному наповненню їх професійної діяльності. Основу для такого наповнення було отримано завдяки організації певних умов для набуття й вивчення інноваційного досвіду в освіті та практичній соціальній роботі. З’ясовано, що залучення викладачів до інноваційної діяльності виступає дієвим інструментом реалізації науково-методичного забезпечення процесу підготовки соціальних працівників. За таких умов усвідомлюється потреба застосування інноваційних освітніх технологій, реалізація якої спрямовується на пошук нових практичних форм й методів удосконалення професіоналізму викладачів соціальної роботи та розширення перспектив залученості студентів до розкриття їх потенційних можливостей у освітньому процесі. Мета дослідження: схарактеризувати основні ресурси професійного зростання викладачів дисциплін соціальної роботи. Загальні методи дослідження передбачають застосування аналізу визначених джерел засобів й можливостей удосконалення професійної діяльності викладачів дисциплін соціальної роботи. Результати дослідження: сформоване уявлення про джерела засобів й розширення ресурсного забезпечення професійного зростання викладачів дисциплін соціальної роботи, представлення диференціації основних видів ресурсів професійного зростання викладачів соціальної роботи в умовах залучення до інноваційної діяльності.
Посилання
Список використаної літератури
Jiying Han, Hongbiao Yin, Junju Wang, Jing Zhang. Job demands and resources as antecedents of university teachers’ exhaustion, engagement and job satisfaction. Educational Psychology. 2019. Vol.40, Issue 3. РР.318−335. DOI: 10.1080/01443410.2019.1674249
Bakker A. B., Demerouti, E. Job demands-resources theory. In P.Y.Chen & C.L.Cooper (Eds.). Work and wellbeing: a complete reference guide. Chichester: John Wiley & Sons, 2014. Vol. III. PP37–64.
Bakker A. B., Demerouti E., Ten Brummelhuis L. L. Work Engagement, performance, and active learning: The role of conscientiousness. Journal of Vocational Behavior. 2012. № 80. PP. 555–564.
Bakker A.B., Demerouti E., Sanz-Vergel A. I. Burnout and work engagement: The JD–R approach. Annual Review of Organizational Psychology and Organizational Behavior. 2014. Number 1. РP. 389–411. DOI: 10.1146/annurev-orgpsych-031413-091235.
Petrou P., Bakker A. B., Bezemer K. Creativity under task conflict: The role of proactively increasing job resources. Journal of Occupational and Organizational Psychology. 2019. № 92. PP.305–329.
Petrou P., Demerouti E., Schaufeli W.B. Crafting the change: The role of employee job crafting behaviors for successful organizational change. Journal of Management. 2016. № 44. PP.1766–1792. https://doi.org/10.1177/01492063156249
Demerouti E. Design your own job through job crafting. European Psychologist. 2014. № 19 (4). PP.237–247. DOI: 10.1027/1016-9040/a000188
Фильченкова И. Ф. Технологии вовлечения в инновационную деятельность: технология консалтинга. European Social Science Journal. 2016. Выпуск 2(12). С.247–254.
Kahu E.R. Framing student engagement in higher education. Studies in Higher Education. 2013. № 38 (5). PP.758–773. DOI: 10.1080/03075079.2011.598505
Сейко Н., Андрійчук Н. Якісні та кількісні методи дослідження в курсі «Методологія наукових досліджень» для майбутніх соціальних працівників. Нові технології навчання: збірник наукових праць. ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти», Київ, 2020. Випуск 94. С.299–305.
Савельчук І. Б. Ресурсне забезпечення інноваційного освітнього середовища підготовки соціальних працівників. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: Педагогіка. Соціальна робота. 2019. Випуск 2(45). С.154−158. DOI: 10.24144/2524-0609.2019.44.154–158.
Савельчук І. Б. Підготовка соціальних працівників в інноваційному освітньому середовищі університету: Монографія. Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І.Франка. 2019.
Serdyukov P. Innovation in education: what works, what doesn’t, and what to do about it? Journal of Research in innovative Teaching & Learning. 2017. Vol. 10, Issue 1. PP. 4–33. URL: https // doi. org/10.1108/JRIT-10-2016-0007
References
Jiying Han, Hongbiao Yin, Junju Wang & Jing Zhang. (2019). Job demands and resources as antecedents of university teachers’ exhaustion, engagement and job satisfaction. Educational Psychology, 40 (3), 318−335. DOI: 10.1080/01443410.2019.1674249
Bakker A. B., Demerouti, E. (2014). Job demands-resources theory. In P.Y.Chen & C.L.Cooper (Eds.). Work and wellbeing: a complete reference guide (pp.37−64). John Wiley & Sons.
Bakker, A.B., Demerouti, E. & Ten Brummelhuis, L.L. (2012). Work Engagement, performance, and active learning: The role of conscientiousness. Journal of Vocational Behavior, 80, 555−564.
Bakker, A.B., Demerouti, E., & Sanz-Vergel, A.I. (2014). Burnout and work engagement: The JD–R approach. Annual Review of Organizational Psychology and Organizational Behavior, 1, 389–411. doi: 10.1146/annurev-orgpsych-031413-091235.
Petrou, P., Bakker, A.B., & Bezemer, K. (2019). Creativity under task conflict: The role of proactively increasing job resources. Journal of Occupational and Organizational Psychology, 92, 305–329.
Petrou, P., Demerouti, E., & Schaufeli, W.B. (2016). Crafting the change: The role of employee job crafting behaviors for successful organizational change. Journal of Management, 44, 1766–1792. https://doi.org/10.1177/01492063156249
Demerouti, E. (2014). Design your own job through job crafting. European Psychologist, 19 (4), 237−247. DOI: 10.1027/1016-9040/a000188
Filchenkova, I.F. (2016). Tehnologii vovlecheniya v innovacionnuyu deyatelnost: tehnologiya konsaltinga. [Technology Involvement in Innovation: Consulting Technology]. European Social Science Journal, 2 (12), 247−254. [in Russian].
Kahu, E.R. (2013). Framing student engagement in higher education, Studies in Higher Education, 38 (5), 758−773, DOI: 10.1080/03075079.2011.598505
Sejko, N., & Andrijchuk, N. (2020). Yakisni ta kil`kisni metody` doslidzhennya v kursi «Metodologiya naukovy`x doslidzhen`» dlya majbutnix social`ny`x pracivny`kiv [Qualitative and quantitative researches in the course of «Methodology of scientific researches» for future social workers]. New learning technologies, 94, 299−305. [in Ukrainian].
Savel`chuk, I.B. (2019a). Resursne zabezpechennya innovacijnogo osvitn`ogo seredovy`shha pidgotovky` social`ny`x pracivny`kiv [Resource providing of innovative educational environment of preparation of social workers]. Scientific Bulletin of Uzhhorod University. Series: Pedagogy. Social work, 2(45), 154−158. DOI: 10.24144/2524-0609.2019.44.154-158. [in Ukrainian].
Savel`chuk, I.B. (2019b). Pidgotovka social`ny`x pracivny`kiv v innovacijnomu osvitn`omu seredovy`shhi universy`tetu [Training of social workers in the innovative educational environment of the university]. Publishing House of Zhytomyr Ivan Franko State University. [in Ukrainian].
Serdyukov, P. (2017). Innovation in education: what works, what doesn’t, and what to do about it? Journal of Research in innovative Teaching & Learning, 10(1).4−33. URL: https // doi. org/10.1108/JRIT-10-2016-0007
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).