ЯКІСТЬ ОСВІТНІХ ПОСЛУГ З ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ: ВИЗНАЧЕННЯ ПОНЯТТЯ З ПОЗИЦІЙ ДІЯЛЬНІСНО-ФУНКЦІОНАЛЬНОГО ПІДХОДУ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2020.47.171-175Ключові слова:
освітня послуга, підвищення кваліфікації, професійні компетентності, якість освітніх послуг.Анотація
Поняття «освітня послуга з підвищення кваліфікації» не має чіткого наукового й нормативного визначення, що ускладнює процедуру оцінювання якості таких освітніх послуг. У статті на основі комплексного погляду на природу освітньої послуги та з використанням методів порівняння, аналізу, синтезу й узагальнення визначається зміст зазначеного поняття та характеризуються основні параметри для оцінювання якості послуги з підвищення кваліфікації. Вказується, що з позицій діяльнісно-функціонального підходу освітня послуга з підвищення кваліфікації педагогічного працівника є визначеною законодавством, освітньою програмою та/або договором, діяльністю уповноваженого представника виконавця з надання нематеріального блага, яке має визначену вартість, за замовленням отримувача (фізичної особи, юридичної особи) для задоволення професійних потреб, визначених планом підвищення кваліфікації закладу чи потреб конкретного замовника, що формалізовані в очікуваних результатах навчання. Освітня послуга ґрунтується на інваріантних вимогах державної освітньої політики та варіативності вибору тематики, спрямованої на розвиток професійних компетентностей, згідно з узгодженими педрадою результатами самоаналізу педагогічного працівника.
Посилання
Список використаної літератури
Протасова Н. Г. Послуга освітня / Енциклопедія освіти. Акад. пед. наук України; відп. ред. В. Г. Кремень. К., 2009. С.698.
Михайліченко М. Громадянське суспільство як споживач університетських освітніх послуг. Нова парадигма. 2017. Вип. 131. С. 33–45.
Осадчий І. Про освітню послугу, освітнє середовище та партнерство у сфері загальної середньої освіти. URL: http://education-ua.org/ru/articles/1314-pro-osvitnyu-poslugu-osvitne-seredovishche-ta-partnerstvo-u-sferi-zagalnoji-serednoji-osviti (дата звернення: 05.10.20).
Smagina T. Educational Product as a Result of Individual Trajectory of Educational Process. American Journal of Fundamental, Applied & Experimental Research. NY, 2018. № 3 (10). P. 65–69.
Деревянко Б. В. Щодо визначення понять «надання освітніх послуг» та «надання послуг у сфері освіти». Вісник Запорізького юридичного інституту Дніпропетровського державного університету внутрішніх справ. 2011. № 4 (57). С. 92–109.
Деревянко Б. В. Правове регулювання надання послуг з підвищення кваліфікації та надання освіти дистанційно. Юридична Україна. 2012. № 8 С. 83–89.
References
Protasova, N. H. (2009). Posluha osvitnia [Educational service]. In Kremeny, V.G. (Ed.). Entsyklopediya osvity [Entsyklopediia osvity] (p.698). Yurinkom Inter [in Ukrainian].
Mykhailichenko, M. (2017). Hromadianske suspilstvo yak spozhyvach universytetskykh osvitnikh posluh [Civil society as a consumer of university educational services]. Nova paradyhma, 131, 33–45. [in Ukrainian].
Osadchyi, I. (2019, February 12). Pro osvitniu posluhu, osvitnie seredovyshche ta partnerstvo u sferi zahalnoi serednoi osvity [On educational service, educational environment and partnership in general secondary education]. http://education-ua.org/ru/articles/1314-pro-osvitnyu-poslugu-osvitne-seredovishche-ta-partnerstvo-u-sferi-zagalnoji-serednoji-osviti. [in Ukrainian].
Smagina, T. (2018). Educational Product as a Result of Individual Trajectory of Educational Process. American Journal of Fundamental, Applied & Experimental Research, 3(10), 65–69.
Derevianko, B.V. (2011). Shchodo vyznachennia poniat «nadannia osvitnikh posluh» ta «nadannia posluh u sferi osvity» [On definition of «provision of educational services» and «provision of services in the field of education»]. Visnyk Zaporizkoho yurydychnoho instytutu Dnipropetrovskoho derzhavnoho universytetu vnutrishnikh sprav, 4 (57), 92–109. [in Ukrainian].
Derevianko, B.V. (2012). Pravove rehuliuvannia nadannia posluh z pidvyshchennia kvalifikatsii ta nadannia osvity dystantsiino [Legal regulation of the provision of advanced training and education services remotely]. Yurydychna Ukraina, 8, 83–89. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
1.Автори передають журналу право першої публікації свого рукопису на умовах ліцензії Creative Commons ("Із зазначенням авторства - Некомерційне використання - Поширення на тих же умовах") 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0) [https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk], котра дозволяє іншим особам вільно використовувати (читати, копіювати і роздруковувати) представлені матеріали, здійснювати пошук та посилатись на опубліковані статті, поширювати їх повний текст з будь-якою законною некомерційною метою (у тому числі, з навчальною або науковою) та обов'язковим посиланням на авторів робіт і первинну публікацію у цьому журналі.
2.Опубліковані оригінальні статті в подальшому не можуть використовуватись користувачами (окрім авторів) з комерційною метою або поширюватись сторонніми організаціями-посередниками на платній основі.