ПІДГОТОВКА ПОЛІКУЛЬТУРНОГО ВЧИТЕЛЯ ДО НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОЇ РОБОТИ З ДІТЬМИ-МІГРАНТАМИ В США

Автор(и)

  • Dalia Marija Stančienė Науковий центр досліджень у сфері охорони здоров’я та інновацій, Клайпедський університет, м.Клайпеда
  • Iryna Kozubovska кафедра загальної педагогіки та педагогіки вищої школиб ДВНЗ «Ужгородський національний університет», м.Ужгород http://orcid.org/0000-0002-5562-0472
  • Zorjana Myhalyna кафедра загальної педагогіки та педагогіки вищої школи, ДВНЗ «Ужгородський національний університет», м.Ужгород http://orcid.org/0000-0001-8003-9260

DOI:

https://doi.org/10.24144/2524-0609.2020.47.186-190

Ключові слова:

полікультурна освіта, полікультурний учитель, професійна підготовка, діти-мігранти, США.

Анотація

В статті розглядаються проблеми полікультурної підготовки вчителя для роботи з дітьми-мігрантами. Підкреслюється, що проблема навчання і виховання дітей-мігрантів сьогодні є дуже важливою для багатьох країн світу. Оскільки саме в США нагромаджено значний позитивний досвід роботи з дітьми-мігрантами і підготовки педагогічних кадрів для цієї роботи, метою дослідження є виявлення особливостей підготовки полікультурного вчителя в США, здатного забезпечити навчально-виховну роботу з дітьми-мігрантами. Використані переважно теоретичні методи дослідження: аналіз наукових джерел для здійснення систематизації і узагальнення інформації; визначення базових положень; уточнення сучасного стану дослідження проблеми, можливостей її вирішення. У процесі дослідження розкрито мету, завдання, функції полікультурної освіти педагогічних кадрів в США, проаналізовано окремі програми підготовки. Наголошується на важливості використання прогресивних ідей американського досвіду у вітчизняному освітньому просторі.

Біографії авторів

Dalia Marija Stančienė, Науковий центр досліджень у сфері охорони здоров’я та інновацій, Клайпедський університет, м.Клайпеда

доктор гуманітарних наук, професор

Iryna Kozubovska, кафедра загальної педагогіки та педагогіки вищої школиб ДВНЗ «Ужгородський національний університет», м.Ужгород

доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри загальної педагогіки та педагогіки вищої школи

Zorjana Myhalyna, кафедра загальної педагогіки та педагогіки вищої школи, ДВНЗ «Ужгородський національний університет», м.Ужгород

аспірантка

Посилання

Список використаної літератури

Banks J.A., Banks C.A. Multicultural education. Issues and Perspectives. New York: MacMillan, 2003. 173 р.

Parker W.С. Education for Democracy: Contexts, Curricula, Assessments. The Ohio State Univ.: Inf. Age Publ. Inc., 2002. 242 p.

Jacoby T. Reinventing the melting pot: The new immigrants and what it means to be American. New York: Basic Books, 2004. 456 p.

Gay G., Howard T. Multicultural teacher education for the 21st century. Teacher Educator. 2000. № 36 (l). РP.l−16.

Ballinger C. Teaching Other People’s Children: Literacy and Learning in a Bilingual Classroom. New York: Teachers College Press, 2000. 137 p.

Larke P., Wiseman D., Bradley C. The minority mentorship project: Changing attitudes of preservice teachers for diverse classrooms. Action in Teacher Education. l992. № 12(3). PР.5−l 1.

Bartosh O. Intercultural competence as a part of professional qualities. Logos. 2020. Issue 104. PP. 148−155. https://doi.org/10.24101/logos.2020.59

Committee on multicultural education. Educators’ preparation for cultural and linguistic diversity: A call to action. URL: http://aacte.org/pdf/Programs/Multicultural/culturallinguistic.pdf (дата звернення 03.09.2020)

Smith B.O., Stanley W.O., Shores J.H. Fundamentals of curriculum development. NY: World Book, 1997. 309 p.

Evans E., Torrey C., Newton S. Multicultural education requirements in teacher certification. Multicultural Education. 1997. № 4 (3). РP.9−11.

Bennet C.I., Cole D., Thompson J.N. Preparing teachers of color at a predominantly White university: A case study of Project TEAM. Teaching and Teacher Education.2000. No 16. PР.445−464.

Elijah R. Untold stories: Implications for understanding minority pre-service teachers’ experiences. Racism and racial inequality: Implications for teacher education. Washington, DC: American Association of Colleges for Teacher Education, 2001. 348 p.

References

Banks, J.A., & Banks, C.A. (2003). Multicultural education. Issues and Perspectives. MacMillan.

Parker, W.С. (2002). Education for Democracy: Contexts, Curricula, Assessments. Inf. Age Publ.

Jacoby, T. (2004). Reinventing the melting pot: The new immigrants and what it means to be American. Basic Books.

Gay, G., & Howard, T. (2000). Multicultural teacher education for the 21st century. Teacher Educator, 36 (l), l−16.

Ballinger, C. (2000). Teaching Other People’s Children: Literacy and Learning in a Bilingual Classroom. Teachers College Press.

Larke, P., Wiseman, D., & Bradley, C. (1992). The minority mentorship project: Changing attitudes of preservice teachers for diverse classrooms. Action in Teacher Education, 12 (3), 5−l1.

Bartosh, O. (2020). Intercultural competence as a part of professional qualities. Logos, 104, 148−155. https://doi.org/10.24101/logos.2020.59

Committee on multicultural education. Educators’ preparation for cultural and linguistic diversity: A call to action. http://aacte.org/pdf/Programs/Multicultural/culturallinguistic.pdf

Smith, B.O., Stanley, W.O., & Shores J.H. (1997). Fundamentals of curriculum development. World Book.

Evans, E., Torrey, C., & Newton, S. (1997). Multicultural education requirements in teacher certification. Multicultural Education, 4 (3), 9−11.

Bennet, C.I., Cole, D., & Thompson, J.N. (2000). Preparing teachers of color at a predominantly White university: A case study of Project TEAM. Teaching and Teacher Education, 16, 445−464.

Elijah, R. (2001). Untold stories: Implications for understanding minority pre-service teachers’ experiences. Racism and racial inequality: Implications for teacher education. American Association of Colleges for Teacher Education.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-11-17

Номер

Розділ

Статті