КРИТЕРІЇ І РІВНІ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ДО РОБОТИ З БАТЬКАМИ УЧНІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2020.47.191-194Ключові слова:
майбутній вчитель початкової школи, готовність до роботи з батьками, взаємодія з батьками.Анотація
В статті обґрунтовано критерії (мотиваційний, теоретичний і практичний) і рівні (високий, середній, початковий, нульовий) готовності майбутнього вчителя початкової школи до роботи з батьками, до організації взаємодії з батьками учнів як стосовно впровадження різних форм соціально-педагогічної допомоги родині, так щодо корекції у процесі педагогічної освіти батьків. У процесі дослідження здійснено аналіз наукової літератури для визначення науково-теоретичного підґрунтя готовності майбутнього вчителя до роботи з батьками, проведено теоретичне узагальнення, систематизація − для обґрунтування соціально-педагогічних засад роботи з батьками учнів молодшого шкільного віку. На основі визначених рівнів та проведеного аналізу кількісно-якісних результатів експерименту зроблено висновок про необхідність активізації роботи з майбутніми вчителями початкової школи щодо поглиблення теоретичних знань відносно роботи з батьками, особливостей застосування сучасних методів і форм освітньої діяльності у початковій школі.
Посилання
Список використаної літератури
Гущина Т.Ю. Формирование готовности будущего учителя к взаимодействию с неполной семьей школьника: дисс. ... канд. пед. наук : 13.00.01 Белгород. 1997. 261 с.
Дубасенюк О.А. Професійна педагогічна освіта: методологія, теорія, практика : монографія. Т. 1. Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2015. 400 с.
Красюк Л.В. Формування основ професіоналізму майбутніх учителів початкових класів у процесі моделювання педагогічних ситуацій: дис. канд. пед. наук: 13.00.04. Переяслав-Хмельницький, 2008. 209 с.
Національна стратегія розвитку освіти в Україні на період до 2021 року. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/344/2013#Text
Паук І.В., Товканець Г.В. Готовність майбутнього вчителя до педагогічної взаємодії з батьками як педагогічна проблема. Освіта і формування конкурентоспроможності фахівців в умовах євроінтеграції : збірник тез доповідей за матеріалами ІІІ Міжнародної науково-практичної конференції (24-25 жовтня 2019 року, м.Мукачево). Мукачево: МДУ, 2019. С.366−367.
Сухомлинський В. Батьківська педагогіка. К.: Радянська школа. Т.5. 1979. С. 410-414.
Хомич Л.О. Система психолого-педагогічної підготовки вчителя початкових класів: автореф. дис. ... д-ра пед. наук: 13.00.04. Київ. 1999. 38 c.
References
Gushhina, T. Yu. (1997). Formirovanie gotovnosti budushhego uchitelya k vzaimodejstviyu s nepolnoj sem`ej shkol`nika [Formation of the readiness of the future teacher to interact with the incomplete family of the student Formation of the readiness of the future teacher to interact with the incomplete family of the student] (Unpublished candidate dissertation). Belgorod University. [in Russian].
Dubaseniuk, O.A. (2015). Profesiina pedahohichna osvita: metodolohiia, teoriia, praktyka [Professional pedagogical education: methodology, theory, practice]. Zhytomyr State University named after I.Franko. [in Ukrainian].
Krasiuk, L.V. (2008). Formuvannia osnov profesionalizmu maibutnikh uchyteliv pochatkovykh klasiv u protsesi modeliuvannia pedahohichnykh sytuatsii [Formation of the foundations of professionalism of future primary school teachers in the process of modeling pedagogical situations] (Unpublished candidate dissertation). Institute of Higher Education of APS of Ukraine. [in Ukrainian].
Natsionalna stratehiia rozvytku osvity v Ukraini na period do 2021 roku [National strategy for the development of education in Ukraine until 2021.]. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/344/2013#Text
Pauk, I.V., Tovkanets, H.V. (2019). Hotovnist maibutnoho vchytelia do pedahohichnoi vzaiemodii z batkamy yak pedahohichna problema. [Readiness of the future teacher for pedagogical interaction with parents as a pedagogical problem]. Proceedings of 3d International scientific-practical conference “Osvita i formuvannia konkurentospromozhnosti fakhivtsiv v umovakh yevrointehratsii” (24-25 october 2019, Mukachevo), pp. 366-367. Mukachevo State University. [in Ukrainian].
Sukhomlynskyi, V. (1979). Batkivska pedahohika [Parental pedagogy]. Vol. 5. Radianska shkola. . [in Ukrainian].
Khomych, L.O. (1999). Systema psykholoho-pedahohichnoi pidhotovky vchytelia pochatkovykh klasiv [The system of psychological and pedagogical training of primary school teachers The system of psychological and pedagogical training of primary school teachers] (Unpublished doctoral dissertation). M.Drahomanov National Pedagogical University. . [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).