РОЛЬ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ В ОРГАНІЗАЦІЇ НАУКОВО-ДОСЛІДНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ФАХІВЦІВ З ІНФОРМАЦІЙНОЇ, БІБЛІОТЕЧНОЇ ТА АРХІВНОЇ СПРАВИ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2020.47.199-203Ключові слова:
компетентність, інформаційно-комунікативна компетентність, науково-дослідницька діяльність, фахівці з інформаційної, бібліотечної та архівної справи.Анотація
З метою вдосконалення власних професійно-особистісних якостей та інформаційно-комунікативної компетентності фахівець з інформаційної, бібліотечної та архівної справи повинен володіти високим рівнем знань, умінь і навичок, сучасними інформаційно-комунікаційними технологіями, що зможуть бути ефективно використані у майбутній професійній діяльності. Це пов’язано з активізацією процесів комп’ютеризації та інформатизації та впровадженням новітніх інформаційних технологій для оптимізації діяльності соціально-комунікаційних структур, зокрема бібліотек. Метою наукової роботи є аналіз сутності поняття «інформаційно-комунікативна компетентність» та визначення її ролі в процесі організації науково-дослідницької діяльності фахівців з інформаційної, бібліотечної та архівної справи. Методи дослідження: аналіз і синтез, порівняння та узагальнення, вивчення наукової літератури, періодичних видань в електронній базі Google Scholar. Під «інформаційно-комунікативною компетентністю» автор розуміє інтегративне утворення особистості, що виявляється в умінні сприймати, зберігати, аналізувати й відбирати інформацію за допомогою сучасних засобів інформаційних і комп’ютерних технологій для розв’язання завдань у професійній діяльності і повсякденному житті. Формування інформаційно-комунікативної компетентності фахівців з інформаційної, бібліотечної та архівної справи відбуватиметься ефективніше за умови їхньої активної участі у студентських науково-практичних конференціях; розробки мультимедійних презентацій в якості індивідуально-дослідницьких завдань; підготовки інформаційних повідомлень, курсових і випускних кваліфікаційних робіт.
Посилання
Список використаної літератури
Національна доктрина розвитку освіти України у ХХІ ст. від 17 квітня 2002 року. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/347/2002#Text (дата звернення: 28.09.2020).
Педагогика / под ред. П. И. Пидкасистого. М.: Юрайт, 2013. 511 с.
Онуфрієнко Г., Черневич А. Термін комунікація в поняттєвому вимірі й лінгвістичному контексті. Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Серія: Проблеми української термінології. 2010. № 675. С. 154–160.
Семчук С.І. Теоретико-методичні засади формування інформаційно-комунікативної компетентності майбутніх фахівців дошкільної освіти: дис. д-ра пед. наук: 13.00.04; 13.00.08. Умань, 2017. 497 с.
Бурак М.І. Взаємопов’язане формування у майбутніх викладачів англійської мови професійно орієнтованої компетентності в говорінні та інформаційно-комунікаційної компетентності: дис. канд. пед. наук: 13.00.02. Тернопіль, 2019. 247 с.
Сороквашин С.В. Формування інформаційно-комунікаційної компетентності майбутніх кваліфікованих робітників будівельної галузі у процесі професійної підготовки: дис. канд. пед. наук: 13.00.04. Дніпро, 2018. 353 с.
Зуева А.С. Компетентностный подход в организации научно-исследовательской деятельности студентов профессионально-педагогического вуза: автореф. дис. на соискание ученой степени канд. культурологи: 13.00.08. Екатеринбург, 2014. 27 с.
Захарова О.А. Информационно-коммуникативная компетентность государственных служащих в условиях современных социокультурных изменений: автореф. дис. на соискание ученой степени канд. культурологи: 24.00.01. М., 2007. 24 с.
Пименов О.Г. Информационно-коммуникационная компетентность учащихся с нарушениями зрения: особенности структуры и содержания. URL: http://itdsel.bspu.unibel.by/ru/content/new6/new6/new2/ (дата звернення: 28.09.2020).
Гуралюк А.Г. Інформаційна, комунікаційна та комунікативна компетентності у підвищенні кваліфікації керівника навчального закладу. URL: http://tme.umo.edu.ua/docs/5/11gurdeo.pdf (дата звернення: 28.09.2020).
Мякинькова С.Н. Информационно-коммуникативная компетентность и ее роль в профессионально-творческом развитии студентов. Актуальные проблемы гуманитарных и социально-экономических наук. 2016. № 10. С.40–44.
Бочевар А.Г. Інформаційно-комунікативна компетентність юриста, її сутність та структура. Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К.Д.Ушинського. 2014. № 1–2. С.70–77.
References
Natsionalna doktryna rozvytku osvity Ukrainy u 21 st. vid 17 kvitnia 2002 r. [National doctrine of education development of Ukraine in the XXI century of April 17, 2002]. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/347/2002#Text [in Ukrainian].
Pidkasistyj, P.I. (2013). Pedagogika [Pedagogy]. Yгrajt. [in Russian].
Onufriienko, H., & Chernevych, A. (2010). Termin komunikatsiia v poniattievomu vymiri y linhvistychnomu konteksti [The term communication in the conceptual dimension and linguistic context]. Visnyk Natsionalnoho universytetu «Lvivska politekhnika». Seriia: Problemy ukrainskoi terminolohii, 675, 154–160. [in Ukrainian].
Semchuk, S.I. (2017). Teoretyko-metodychni zasady formuvannia informatsiino-komunikatyvnoi kompetentnosti maibutnikh fakhivtsiv doshkilnoi osvity [Theoretical and methodical bases of formation of information and communicative competence of future specialists of preschool education] (Unpublished doctoral Dissertation) Uman State Pedagogical University named after Pavel Tychyna. [in Ukrainian].
Burak, M.I. (2019). Vzaiemopoviazane formuvannia u maibutnikh vykladachiv anhliiskoi movy profesiino oriientovanoi kompetentnosti v hovorinni ta informatsiino-komunikatsiinoi kompetentnosti [Interconnected formation of professional English-speaking competence in speaking and information-communication competence in future English teachers] (Unpublished Candidate`s Dissertation). Ternopil National Pedagogical University named after Volodymyr Hnatyuk. [in Ukrainian].
Sorokvashyn, S.V. (2018). Formuvannia informatsiino-komunikatsiinoi kompetentnosti maibutnikh kvalifikovanykh robitnykiv budivelnoi haluzi u protsesi profesiinoi pidhotovky [Formation of information and communication competence of future skilled workers in the construction industry in the process of training] (Unpublished Candidate`s Dissertation). Alfred Nobel University. [in Ukrainian].
Zueva, A.S. (2014). Kompetentnostnyj podhod v organizacii nauchno-issledovatel'skoj deyatel'nosti studentov professional'no-pedagogicheskogo vuza [Competence approach in the organization of research activities of students of a professional pedagogical university] (Unpublished Candidate`s Dissertation). Russian State Vocational Pedagogical University. [in Russian].
Zaharova, O.A. (2007). Informacionno-kommunikativnaya kompetentnost' gosudarstvennyh sluzhashchih v usloviyah sovremennyh sociokul'turnyh izmenenij [Information and communication competence of civil servants in the context of modern socio-cultural changes] (Unpublished Candidate`s Dissertation). Russian of Civil Service Academy under the President of the Russian Federation. [in Russian].
Pimenov, O.G. (2011). Informacionno-kommunikacionnaya kompetentnost' uchashchihsya s narusheniyami zreniya: osobennosti struktury i soderzhaniya [Information and communication competence of students with visual impairments: features of structure and content]. http://itdsel.bspu.unibel.by/ru/content/new6/new6/new2/ [in Russian].
Huraliuk, A.H. (2010). Informatsiina, komunikatsiina ta komunikatyvna kompetentnosti u pidvyshchenni kvalifikatsii kerivnyka navchalnoho zakladu [Information, communication and communicative competence in advanced training of educational institution head]. http://tme.umo.edu.ua/docs/5/11gurdeo.pdf [in Ukrainian].
Myakin'kova, S.N. (2016). Informacionno-kommunikativnaya kompetentnost i ee rol' v professional'no-tvorcheskom razvitii studentov [Information and communication competence and its role in the professional and creative development of students]. Aktual'nye problemy gumanitarnyh i social'no-ekonomicheskih nauk, 10, 40–44. [in Russian].
Bochevar, A.H. (2014). Informatsiino-komunikatyvna kompetentnist yurysta, yii sutnist ta struktura [Information and communicative competence of a lawyer, its essence and structure]. Naukovyi visnyk Pivdennoukrainskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni K.D.Ushynskoho, 1–2, 70–77. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
1.Автори передають журналу право першої публікації свого рукопису на умовах ліцензії Creative Commons ("Із зазначенням авторства - Некомерційне використання - Поширення на тих же умовах") 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0) [https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk], котра дозволяє іншим особам вільно використовувати (читати, копіювати і роздруковувати) представлені матеріали, здійснювати пошук та посилатись на опубліковані статті, поширювати їх повний текст з будь-якою законною некомерційною метою (у тому числі, з навчальною або науковою) та обов'язковим посиланням на авторів робіт і первинну публікацію у цьому журналі.
2.Опубліковані оригінальні статті в подальшому не можуть використовуватись користувачами (окрім авторів) з комерційною метою або поширюватись сторонніми організаціями-посередниками на платній основі.