ПЕРЕВАГИ НАВЧАННЯ З ВИКОРИСТАННЯМ МЕТОДУ ГЕНЕРАЦІЇ (ПРИГАДУВАННЯ) МАТЕРIАЛУ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2020.47.218-225Ключові слова:
пам’ять, пригадування, забування в процесі навчання математики, вплив методу навчання-пригадування.Анотація
Метою статті є розробити, науково обґрунтувати та експериментально перевірити технологію застосування методу генерації (пригадування) (тестування) в порівнянні з традиційними методами вивчення математики. Для визначення ефективності процесів навчання та учіння застосовувалися наступні засоби та методи дослідження: спостереження, тестові листи-завдання, тести із відкладанням, статистичні та математичні методи дослідження, описовий аналіз порівняння-співставлення результатів. Нами здійснено порівняння ефективності навчального процесу з математики методами генерації (тестування) та традиційними методами повторення. Проведено експеримент в навчальному закладі повної загальної середньої освіти з угорською мовою навчання на Закарпатті щодо можливості інтеграції методу генерації в повсякденну практику навчального процесу та щодо її результативності. Навчальний експеримент проводився у рамках навчальних годин з контентом, що відповідає навчальному плану. Ідентичний навчальний матеріал був опрацьований в двох паралельних класах. В експериментальній групі застосовувався метод генерації (пригадування), в контрольній групі навчання проводилося за традиційними методами.
Посилання
Список використаної літератури
Wheeler M.A., Roediger H.L. Disparate effects of repeated testing: Reconciling Ballard’s (1913) and Bartlett’s (1932) results. Psychological Science. 1992. №3. 240–245.
Vásárhelyi É., Bernáth L. Örömteli és eredményes matematikatanulás. Rátz László Vándorgyűlés, Győr. URL: https://slideplayer.hu/slide/15218758 (дата звернення 10.08.2020).
Ebbinghaus H. Über das Gedächtnis. Untersuchungen zur experimentellen Psychologie. Leipzig: Duncker & Humbolt, 1985. 185 s.
Abbott E.E. On the analysis of the factors of recall in thelearning process. Psychological Monographs. 1909. 11. Р.159–177.
Gates A.I. Recitation as a factor in memorizing. New York: The Science press, 1917. 104 p.
Tulving E. Memory and consciousness. Canadian Psychology. 1985. № 26(1). С.1-12.
Loftus E. Eyewitness Testimony. Cambridge, MA: Harvard University Press, 1979. 270 p.
Roediger H.L., Karpicke J.D. The power of testing memory: Basic research and implications for educational practice. Perspectives on Psychological Science. 2006. №1. Р.181–210.
Roediger H.L., Karpicke J.D. Test-enhanced learning: Taking memory tests improves long-term retention. Psychological Science. 2006. №17. Р.249–255.
Kang S.H.K., McDermott K.B., Roediger, H.L. Test format and corrective feedback modify the effect of testing on long–term retention. European Journal of Cognitive Psychology. 2007. №19. Р.528–558.
Keresztes A., Kaiser D., Kovács G., Racsmány M. Testing promotes long-term learning via stabilizing activation patterns in a large network of brain areas. Cerebral Cortex. 2014. №24. Р.3025–3035.
Smith M.A., Karpicke J.D. Retrieval practice with short-answer, multiplechoice, and hybrid tests. Memory. 2014. №22(7). Р.784–802.
Butler A.C., Karpicke J.D., Roediger H.L. The effect of type and timing of feedback on learning from multiple-choice tests. Journal of Experimental Psychology: Applied. 2007. №13. Р.273–281.
van Eersel G.G, Verkoeijen P.P.J.L., Povilenaite M., Rikers R. The Testing Effect and Far Transfer: The Role of Exposure to Key Information. Front. Psychol. 2016. doi: 10.3389/fpsyg.2016.01977
Rowland C.A. The effect of testing versus restudy on retention: A meta-analytic review of the testing effect. Psychological Bulletin. 2014. №140(6). Р.1432–1463.
Adesope O.O., Trevisan D.A., Sundararajan N. Rethinking the use of tests: A meta-analysis of practice testing. Review of Educational Research. 2017. №87(3). Р.659–701.
Zaromb F.M., Roediger H.L. The testing effect in free recall is associated with enhanced organizational processes. Memory&Cognition. 2010. № 38. Р.995–1008.
Carpenter S.K., Pashler H. Testing beyond words: Using tests to enhance visuospatial map learning. Psychonomic Bulletin & Review. 2007. №14. Р. 474–478.
Kromann C.B., Jensen M.L., Ringsted C. The effect of testing on skills learning. Medical Education. 2009. №43(1). Р.21–27.
Dunlosky J., Rawson K.A., Marsh E.J., Nathan M.J. Willingham D.T. Improving Students’ Learning With Effective Learning Techniques: Promising Directions From Cognitive and Educational Psychology. Association for Psychological Science. 2013. № 14 (1). Р.4–58.
Racsmány M. A csodálatos teszt, avagy miért az emlékezeti előhívás a leghatékonyabb tanulási mechanizmus? Mindennapi Pszichológia. 2014. № 3. Р.52−55.
References
Wheeler, M.A., & Roediger, H.L. (1992). Disparate effects of repeated testing: Reconciling Ballard’s (1913) and Bartlett’s (1932) results. Psychological Science, 3, 240–245.
Vásárhelyi, É., Bernáth L. (2018). Joyful and efficient math learning. Rátz László Assembly, Győr. https://slideplayer.hu/slide/15218758/ [in Hungarian].
Ebbinghaus, H. (1985). Über das Gedächtnis. Untersuchungen zur experimentellen Psychologie. Duncker & Humbolt. [in German].
Abbott, E.E. (1909). On the analysis of the factors of recall in thelearning process. Psychological Monographs, 11, 159–177.
Gates, A.I. (1917). Recitation as a factor in memorizing. The Science press.
Tulving, E. (1985). Memory and consciousness. Canadian Psychology, 26 (1), 1-12.
Loftus, E (1979). Eyewitness Testimony. Harvard University Press.
Roediger, H.L., & Karpicke, J.D. (2006a). The power of testing memory: Basic research and implications for educational practice. Perspectives on Psychological Science, 1, 181–210.
Roediger, H.L., & Karpicke, J.D. (2006b). Test-enhanced learning: Taking memory tests improves long-term retention. Psychological Science, 17, 249–255.
Kang, S.H.K., McDermott, K.B., & Roediger, H.L. (2007). Test format and corrective feedback modify the effect of testing on long–term retention. European Journal of Cognitive Psychology, 19, 528–558.
Keresztes, A., Kaiser, D., Kovács, G., & Racsmány, M. (2014). Testing promotes long-term learning via stabilizing activation patterns in a large network of brain areas. Cerebral Cortex, 24, 3025–3035.
Smith, M.A., & Karpicke, J.D. (2014). Retrieval practice with short-answer, multiplechoice, and hybrid tests. Memory, 22 (7), 784–802.
Butler, A.C., Karpicke, J.D., Roediger, H.L. (2007). The effect of type and timing of feedback on learning from multiple-choice tests. Journal of Experimental Psychology: Applied, 13, 273–281.
van Eersel G.G, Verkoeijen P.P.J.L., Povilenaite, M., & Rikers, R. (2016) The Testing Effect and Far Transfer: The Role of Exposure to Key Information. Front. Psychol. doi: 10.3389/fpsyg.2016.01977.
Rowland, C.A. (2014). The effect of testing versus restudy on retention: A meta-analytic review of the testing effect. Psychological Bulletin, 140 (6), 1432–1463.
Adesope, O.O., Trevisan, D.A., & Sundararajan, N. (2017). Rethinking the use of tests: A meta-analysis of practice testing. Review of Educational Research, 87 (3), 659–701.
Zaromb, F.M., & Roediger, H.L. (2010). The testing effect in free recall is associated with enhanced organizational processes. Memory&Cognition, 38, 995–1008.
Carpenter, S.K., Pashler, H. (2007). Testing beyond words: Using tests to enhance visuospatial map learning. Psychonomic Bulletin & Review, 14, 474–478.
Kromann, C.B., Jensen, M.L., & Ringsted, C. (2009). The effect of testing on skills learning. Medical Education, 43 (1), 21–27.
Dunlosky, J., Rawson, K.A., Marsh, E.J., Nathan, M.J., & Willingham D.T. (2013). Improving Students’ Learning With Effective Learning Techniques: Promising Directions From Cognitive and Educational Psychology. Association for Psychological Science, 14 (1), 4–58.
Racsmány, M. (2014). A csodálatos teszt, avagy miért az emlékezeti előhívás a leghatékonyabb tanulási mechanizmus? [The wonderful test or why is mnemonic retrieval is the most effective learning mechanism?]. Mindennapi Pszichológia, 3, 52−55. [in Hungarian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
1.Автори передають журналу право першої публікації свого рукопису на умовах ліцензії Creative Commons ("Із зазначенням авторства - Некомерційне використання - Поширення на тих же умовах") 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0) [https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk], котра дозволяє іншим особам вільно використовувати (читати, копіювати і роздруковувати) представлені матеріали, здійснювати пошук та посилатись на опубліковані статті, поширювати їх повний текст з будь-якою законною некомерційною метою (у тому числі, з навчальною або науковою) та обов'язковим посиланням на авторів робіт і первинну публікацію у цьому журналі.
2.Опубліковані оригінальні статті в подальшому не можуть використовуватись користувачами (окрім авторів) з комерційною метою або поширюватись сторонніми організаціями-посередниками на платній основі.