ПЕРЕВАГИ НАВЧАННЯ З ВИКОРИСТАННЯМ МЕТОДУ ГЕНЕРАЦІЇ (ПРИГАДУВАННЯ) МАТЕРIАЛУ

Автор(и)

  • Enike Yakob Докторська школа математичних та комп’ютерних наук, Дебреценський університет, м.Дебрецен http://orcid.org/0000-0002-9514-655X

DOI:

https://doi.org/10.24144/2524-0609.2020.47.218-225

Ключові слова:

пам’ять, пригадування, забування в процесі навчання математики, вплив методу навчання-пригадування.

Анотація

Метою статті є розробити, науково обґрунтувати та експериментально перевірити технологію застосування методу генерації (пригадування) (тестування) в порівнянні з традиційними методами вивчення математики. Для визначення ефективності процесів навчання та учіння застосовувалися наступні засоби та методи дослідження: спостереження, тестові листи-завдання, тести із відкладанням, статистичні та математичні методи дослідження, описовий аналіз порівняння-співставлення результатів. Нами здійснено порівняння ефективності навчального процесу з математики методами генерації (тестування) та традиційними методами повторення. Проведено експеримент в навчальному закладі повної загальної середньої освіти з угорською мовою навчання на Закарпатті щодо можливості інтеграції методу генерації в повсякденну практику навчального процесу та щодо її результативності. Навчальний експеримент проводився у рамках навчальних годин з контентом, що відповідає навчальному плану. Ідентичний навчальний матеріал був опрацьований в двох паралельних класах. В експериментальній групі застосовувався метод генерації (пригадування), в контрольній групі навчання проводилося за традиційними методами.

Біографія автора

Enike Yakob, Докторська школа математичних та комп’ютерних наук, Дебреценський університет, м.Дебрецен

аспірантка

Посилання

Список використаної літератури

Wheeler M.A., Roediger H.L. Disparate effects of repeated testing: Reconciling Ballard’s (1913) and Bartlett’s (1932) results. Psychological Science. 1992. №3. 240–245.

Vásárhelyi É., Bernáth L. Örömteli és eredményes matematikatanulás. Rátz László Vándorgyűlés, Győr. URL: https://slideplayer.hu/slide/15218758 (дата звернення 10.08.2020).

Ebbinghaus H. Über das Gedächtnis. Untersuchungen zur experimentellen Psychologie. Leipzig: Duncker & Humbolt, 1985. 185 s.

Abbott E.E. On the analysis of the factors of recall in thelearning process. Psychological Monographs. 1909. 11. Р.159–177.

Gates A.I. Recitation as a factor in memorizing. New York: The Science press, 1917. 104 p.

Tulving E. Memory and consciousness. Canadian Psychology. 1985. № 26(1). С.1-12.

Loftus E. Eyewitness Testimony. Cambridge, MA: Harvard University Press, 1979. 270 p.

Roediger H.L., Karpicke J.D. The power of testing memory: Basic research and implications for educational practice. Perspectives on Psychological Science. 2006. №1. Р.181–210.

Roediger H.L., Karpicke J.D. Test-enhanced learning: Taking memory tests improves long-term retention. Psychological Science. 2006. №17. Р.249–255.

Kang S.H.K., McDermott K.B., Roediger, H.L. Test format and corrective feedback modify the effect of testing on long–term retention. European Journal of Cognitive Psychology. 2007. №19. Р.528–558.

Keresztes A., Kaiser D., Kovács G., Racsmány M. Testing promotes long-term learning via stabilizing activation patterns in a large network of brain areas. Cerebral Cortex. 2014. №24. Р.3025–3035.

Smith M.A., Karpicke J.D. Retrieval practice with short-answer, multiplechoice, and hybrid tests. Memory. 2014. №22(7). Р.784–802.

Butler A.C., Karpicke J.D., Roediger H.L. The effect of type and timing of feedback on learning from multiple-choice tests. Journal of Experimental Psychology: Applied. 2007. №13. Р.273–281.

van Eersel G.G, Verkoeijen P.P.J.L., Povilenaite M., Rikers R. The Testing Effect and Far Transfer: The Role of Exposure to Key Information. Front. Psychol. 2016. doi: 10.3389/fpsyg.2016.01977

Rowland C.A. The effect of testing versus restudy on retention: A meta-analytic review of the testing effect. Psychological Bulletin. 2014. №140(6). Р.1432–1463.

Adesope O.O., Trevisan D.A., Sundararajan N. Rethinking the use of tests: A meta-analysis of practice testing. Review of Educational Research. 2017. №87(3). Р.659–701.

Zaromb F.M., Roediger H.L. The testing effect in free recall is associated with enhanced organizational processes. Memory&Cognition. 2010. № 38. Р.995–1008.

Carpenter S.K., Pashler H. Testing beyond words: Using tests to enhance visuospatial map learning. Psychonomic Bulletin & Review. 2007. №14. Р. 474–478.

Kromann C.B., Jensen M.L., Ringsted C. The effect of testing on skills learning. Medical Education. 2009. №43(1). Р.21–27.

Dunlosky J., Rawson K.A., Marsh E.J., Nathan M.J. Willingham D.T. Improving Students’ Learning With Effective Learning Techniques: Promising Directions From Cognitive and Educational Psychology. Association for Psychological Science. 2013. № 14 (1). Р.4–58.

Racsmány M. A csodálatos teszt, avagy miért az emlékezeti előhívás a leghatékonyabb tanulási mechanizmus? Mindennapi Pszichológia. 2014. № 3. Р.52−55.

References

Wheeler, M.A., & Roediger, H.L. (1992). Disparate effects of repeated testing: Reconciling Ballard’s (1913) and Bartlett’s (1932) results. Psychological Science, 3, 240–245.

Vásárhelyi, É., Bernáth L. (2018). Joyful and efficient math learning. Rátz László Assembly, Győr. https://slideplayer.hu/slide/15218758/ [in Hungarian].

Ebbinghaus, H. (1985). Über das Gedächtnis. Untersuchungen zur experimentellen Psychologie. Duncker & Humbolt. [in German].

Abbott, E.E. (1909). On the analysis of the factors of recall in thelearning process. Psychological Monographs, 11, 159–177.

Gates, A.I. (1917). Recitation as a factor in memorizing. The Science press.

Tulving, E. (1985). Memory and consciousness. Canadian Psychology, 26 (1), 1-12.

Loftus, E (1979). Eyewitness Testimony. Harvard University Press.

Roediger, H.L., & Karpicke, J.D. (2006a). The power of testing memory: Basic research and implications for educational practice. Perspectives on Psychological Science, 1, 181–210.

Roediger, H.L., & Karpicke, J.D. (2006b). Test-enhanced learning: Taking memory tests improves long-term retention. Psychological Science, 17, 249–255.

Kang, S.H.K., McDermott, K.B., & Roediger, H.L. (2007). Test format and corrective feedback modify the effect of testing on long–term retention. European Journal of Cognitive Psychology, 19, 528–558.

Keresztes, A., Kaiser, D., Kovács, G., & Racsmány, M. (2014). Testing promotes long-term learning via stabilizing activation patterns in a large network of brain areas. Cerebral Cortex, 24, 3025–3035.

Smith, M.A., & Karpicke, J.D. (2014). Retrieval practice with short-answer, multiplechoice, and hybrid tests. Memory, 22 (7), 784–802.

Butler, A.C., Karpicke, J.D., Roediger, H.L. (2007). The effect of type and timing of feedback on learning from multiple-choice tests. Journal of Experimental Psychology: Applied, 13, 273–281.

van Eersel G.G, Verkoeijen P.P.J.L., Povilenaite, M., & Rikers, R. (2016) The Testing Effect and Far Transfer: The Role of Exposure to Key Information. Front. Psychol. doi: 10.3389/fpsyg.2016.01977.

Rowland, C.A. (2014). The effect of testing versus restudy on retention: A meta-analytic review of the testing effect. Psychological Bulletin, 140 (6), 1432–1463.

Adesope, O.O., Trevisan, D.A., & Sundararajan, N. (2017). Rethinking the use of tests: A meta-analysis of practice testing. Review of Educational Research, 87 (3), 659–701.

Zaromb, F.M., & Roediger, H.L. (2010). The testing effect in free recall is associated with enhanced organizational processes. Memory&Cognition, 38, 995–1008.

Carpenter, S.K., Pashler, H. (2007). Testing beyond words: Using tests to enhance visuospatial map learning. Psychonomic Bulletin & Review, 14, 474–478.

Kromann, C.B., Jensen, M.L., & Ringsted, C. (2009). The effect of testing on skills learning. Medical Education, 43 (1), 21–27.

Dunlosky, J., Rawson, K.A., Marsh, E.J., Nathan, M.J., & Willingham D.T. (2013). Improving Students’ Learning With Effective Learning Techniques: Promising Directions From Cognitive and Educational Psychology. Association for Psychological Science, 14 (1), 4–58.

Racsmány, M. (2014). A csodálatos teszt, avagy miért az emlékezeti előhívás a leghatékonyabb tanulási mechanizmus? [The wonderful test or why is mnemonic retrieval is the most effective learning mechanism?]. Mindennapi Pszichológia, 3, 52−55. [in Hungarian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-11-17

Номер

Розділ

Статті