MOOC: ПЛАТФОРМИ ПРОФЕСІЙНОГО САМОРОЗВИТКУ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2021.48.33-38Ключові слова:
саморозвиток; професійна підготовка; майбутній учитель англійської мови початкової школи; електронна платформа; масові відкриті онлайн курси.Анотація
Процеси цифрової трансформації усіх сфер життєдіяльності в сучасному суспільстві та запровадження екстреного дистанційного навчання в умовах розповсюдження пандемії Covid-19 спричинили появу нових викликів у професійній підготовці майбутніх учителів, одним із яких є формування вмінь навчатися впродовж усього життя та здійснювати професійний саморозвиток. Метою статті є теоретичний аналіз змісту та структури масових відкритих онлайн курсів, що можуть бути використані в професійній підготовці майбутніх учителів англійської мови початкової школи, пов’язаних з удосконаленням їхньої цифрової та методичної компетентності. Для досягнення поставленої мети залучений широкий спектр теоретичних методів дослідження (аналіз, синтез, порівняння, узагальнення тощо). На основі аналізу MOOC платформ, наявних на вітчизняному і міжнародному інтернет ринку освітніх послуг, встановлено, що найбільш популярними серед педагогічних працівників є Coursera, Prometeus, EdEra. З’ясовано, що всі курси на платформах MOOC мають подібну структуру, до якої входять: інтерактивні відео лекції, навчальні ресурси, онлайн тести різних типів, форум для обговорення питань та організації дискусії.
Посилання
Список використаної літератури
Закон України «Про освіту». Відомості Верховної ради України. 2019. №2657-VIII. 2661 – VIII. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19 (дата звернення: 03.04.2021)
Кузьменко Г., Хорольський О. Масові відкриті онлайн курси у контексті трансформації вищої освіти України. Педагогічні науки. 2015. № 63. С. 56–61.
Лучкевич В. Інноваційні технології у професійному розвитку викладачів французької мови в Україні. Молодий вчений. 2020. № 3.2 (79.2). С. 53–56.
Морзе Н.В., Буйницька О.П., Варченко-Троценко Л.О. Створення сучасного електронного курсу в системі MOODLE: навчальний посібник. Кам’янець-Подільський: ПП Буйницький О. А., 2016. 232 с.
Панченко Л. Масові он-лайн відкриті курси для розвитку педагога Нової української школи. Тематичний випуск журналу «Методист». 2018. № 2 (74). С. 59–63.
Порядок підвищення кваліфікації педагогічних та науково-педагогічних працівників: Постанова Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 № 800. URL: http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/KP190800.html (дата звернення: 03.04.2021)
Результати онлайн опитування «Потреби учителів у підвищенні фахового рівня з питань використання цифрових засобів та ІКТ в умовах карантину»: аналітичні матеріали. Інститут інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України, 2020. 25 с.
Рябова З. В., Єльникова Г В. Професійне зростання педагогів в умовах цифрової освіти. Інформаційні технології і засоби навчання. 2020. Випуск 80 (6). С.369–385. DOI: https://doi.org/10.33407/itlt.v80i6.4202
Смолюк А. І. Професійний саморозвиток майбутніх учителів початкової школи в освітньому середовищі педагогічного коледжу: дис. … канд. пед. наук: 13.00.04 / НПУ імені М.П. Драгоманова. Київ, 2018. 240 с.
Arnis S. Coursera Online Course: A Platform for English Teachers’ Meaningful and Vibrant Professional Development. Teflin Journal. 2015. Vol 26(2). Рр. 228–246. DOI: http://dx.doi.org/10.15639/teflinjournal.v26i2/228-246
Jonatan C.-M., Marco K., Karel K., Yves P. Who is taking MOOCs for teachers’ professional development on the use of ICT? A cross-sectional study from Spain, Technology, Pedagogy and Education. 2018. Volume 27 (5). Pp.607–624.
Marchenko O. Functional comparison of open edX and Moodle platforms. Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету. 2015. Вип.1. C.171–178.
McAuley A., Stewart B., Siemens G., Cormier D. Massive open online courses: Digital ways of knowing and learning. The MOOC model for digital practice, 2010. URL: http://www.elearnspace.org/Articles/MOOC_Final.pdf
References
Law of Ukraine «On Education», №2657-VIII, 2661 – VIII. (2019). URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19. [in Ukrainian].
Kuzmenko, H. & Khorolskyi, O. (2015). Masovi vidkryti onlain kursy u konteksti transformatsii vyshchoi osvity Ukrainy [Massive online courses in the context of the higher education transformation in Ukraine]. Pedagogical Sciencies, 63, 56–61. [in Ukrainian].
Luchkevych, V. (2020). Innovatsiini tekhnolohii u profesiinomu rozvytku vykladachiv frantsuzkoi movy v Ukraini [Innovative technologies in the professional development of French language teachers in Ukraine]. Young scientist, 3.2(79.2), 53–56. [in Ukrainian].
Morze, N. V., Buinytska, O. P., & Varchenko-Trotsenko, L. O. (2016). Stvorennya suchasnoho elektronnoho kursu v systemi MOODLE: navchalnyi posibnyk [Creation of a modern electronic course in the MOODLE system: textbook]. Buynytskyy. [in Ukrainian].
Panchenko, L. (2018). Masovi on-lain vidkryti kursy dlia rozvytku pedahoha Novoi ukrainskoi shkoly [Mass online open courses for teacher development of the New Ukrainian School]. Thematic issue of the journal «Methodist», 2 (74), 59–63. [in Ukrainian].
Procedure for professional development of pedagogical and scientific-pedagogical workers: Resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine of August 21, 2019 №800. URL: http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/KP190800.html [in Ukrainian].
The results of the online survey «Teachers’ needs to improve the professional level of the use of digital tools and ICT in quarantine»: analytical materials. (2020). Institute of Information Technologies and Teaching Aids of the National Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine. URL: https://visnyk.naps.gov.ua/index.php/journal/article/download/50/79/ [in Ukrainian].
Riabova, Z. V., & Yelnikova, H. V. (2020). Profesiine zrostannia pedahohiv v umovakh tsyfrovoi osvity [Professional growth of teachers in the conditions of digital education]. Information technologies and learning tools, 80(6), 369–385. DOI: https://doi.org/10.33407/itlt.v80i6.4202 [in Ukrainian].
Smoliuk, A. I. (2018). Profesiinyi samorozvytok maibutnikh uchyteliv pochatkovoi shkoly v osvitnomu seredovyshchi pedahohichnoho koledzhu [Professional self-development of future primary school teachers in the educational environment of the pedagogical college) [Unpublished Candidate dissertation]. National Pedagogical Dragomanov University. [in Ukrainian].
Arnis, S. (2015). Coursera Online Course: A Platform for English Teachers’ Meaningful and Vibrant Professional Development. Teflin Journal, 26(2), 228–246. DOI: http://dx.doi.org/10.15639/teflinjournal.v26i2/228-246
Jonatan, C.-M., Marco, K., Karel, K., & Yves, P. (2018). Who is taking MOOCs for teachers’ professional development on the use of ICT? A cross-sectional study from Spain, Technology, Pedagogy and Education, 27(5), 607–624. DOI: 10.1080/1475939X.2018.1528997
Marchenko O. (2015). Functional comparison of open edX and Moodle platforms. Open educational e-environment of modern university, 1, 171–178.
McAuley, A., Stewart, B., Siemens, G., & Cormier, D. (2010). Massive open online courses: Digital ways of knowing and learning. The MOOC model for digital practice. URL: http://www.elearnspace.org/Articles/MOOC_Final.pdf
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).