ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ВИКОРИСТАННЯ МУЛЬТИПЛІКАЦІЙНИХ ФІЛЬМІВ У ВИХОВАННІ ТА НАВЧАННІ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2021.48.83-87Ключові слова:
педагогічні умови; діти дошкільного віку; мультиплікаційні фільми; принципи; критерії.Анотація
Актуальність дослідження зумовлюється важливістю періоду дошкільного дитинства у вихованні і навчанні дитини та створенні умов і передумов для гармонійного, повноцінного її розвитку. Безпосередній контакт дитини із електронними засобами інформації визначає вплив інформаційно-екранної культури на виховання та навчання дошкільника. Метою статті є аналіз впливу мультиплікаційних фільмів на розвиток особистості дитини та виокремлення педагогічних умов використання мультиплікаційних фільмів для виховання та навчання дітей дошкільного віку. Методи дослідження: теоретичні (аналіз літератури з проблем дослідження), емпіричні (анкетування, бесіди, педагогічні спостереження, створення спеціальних діагностичних ситуацій). З’ясовано, що мультиплікаційні фільми виконують неабияку виховну, пізнавальну, розвивальну та навчальну функції. Визначено основні педагогічні умови використання мультиплікаційних фільмів у вихованні та навчанні дітей дошкільного віку. Запропоновано систему тематичного планування перегляду мультиплікаційних фільмів для дітей дошкільного віку, яка передбачає три етапи роботи: підготовчий, переглядовий, рефлексивний. Експериментально обґрунтовано доцільність використання мультиплікаційних фільмів як засобу виховання та навчання дітей дошкільного віку.
Посилання
Список використаної літератури
Асенин С.В. Волшебник и экрана. Эстетические проблемы современной мультипликации: учеб.пос. Москва: Искусство, 1974. 288 с.
Силко Р.М. Мульт-терапія як технологія виховання дітей. Активна мульт-терапія. Вісник ЧНПУ. Сер. Педагогічні науки. 2014. №120. С.188–190.
Колонтаєвська С.В. Особливості використання дитячої мультиплікації як засіб виховання основ культури поведінки старших дошкільників. Проблеми освіти: збірник наукових праць ВДНУ «Інститут модернізації змісту освіти». 2019. Вип.91. С.241−245.
Абраменкова В, Богатырева А. Дети и телевизионный экран. Восп. шк. 2006. № 6. С.28−31.
Кушнір В.М. Моральне виховання старших дошкільників засобами мультфільмів. Проблеми освіти: збірник наукових праць ВДНУ «Інститут модернізації змісту освіти». 2018. Вип. 88. С.7–8.
Слюсаренко Н., Мороз Н. Телебачення як засіб формування моральної особистості. Молодь і ринок. 2005. № 3. С.74−78.
References
Asenyn, S.V. (1974). Volshebnik i ekrana. Esteticheskiye problemy sovremennoy mul'tiplikatsii [Magician and screen. Aesthetic problems of modern animation]. Iskusstvo. [in Russian].
Sylko, R.M. (2014). Mult-terapiia yak tekhnolohiia vykhovannia ditei. Aktyvna mult-terapiia [Multi-therapy as a technology of raising children. Active multi-therapy]. Visnyk ChNPU. Seria: Pedahohichni nauky, 120, 188–190. [in Ukrainian].
Kolontaievska, S.V. (2019). Osoblyvosti vykorystannia dytiachoi multyplikatsii yak zasib vykhovannia osnov kultury povedinky starshykh doshkilnykiv [Features of the use of children's animation as a means of educating the basics of the culture of behavior of older preschoolers]. Problemy osvity: zbirnyk naukovykh prats VDNU «Instytut modernizatsii zmistu osvity», 91, 241−245. [in Ukrainian].
Abramenkova, V., & Bogatyreva, A. (2006). Deti i televizionnyy ekran [Children and TV screen]. Vosp. shk., 6, 28−31. [in Russian].
Kushnir, V.M. (2018). Moralne vykhovannia starshykh doshkilnykiv zasobamy multfilmiv [Moral education of senior preschoolers by means of cartoons]. Problemy osvity: zbirnyk naukovykh prats VDNU «Instytut modernizatsii zmistu osvity», 88, 7–8. [in Ukrainian].
Sliusarenko, N., & Moroz, N. (2005). Telebachennia yak zasib formuvannia moralnoi osobystosti [Television as a means of forming a moral personality]. Molod i rynok, 3, 74−78. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).