ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ВИКОРИСТАННЯ МУЛЬТИПЛІКАЦІЙНИХ ФІЛЬМІВ У ВИХОВАННІ ТА НАВЧАННІ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2021.48.83-87Ключові слова:
педагогічні умови; діти дошкільного віку; мультиплікаційні фільми; принципи; критерії.Анотація
Актуальність дослідження зумовлюється важливістю періоду дошкільного дитинства у вихованні і навчанні дитини та створенні умов і передумов для гармонійного, повноцінного її розвитку. Безпосередній контакт дитини із електронними засобами інформації визначає вплив інформаційно-екранної культури на виховання та навчання дошкільника. Метою статті є аналіз впливу мультиплікаційних фільмів на розвиток особистості дитини та виокремлення педагогічних умов використання мультиплікаційних фільмів для виховання та навчання дітей дошкільного віку. Методи дослідження: теоретичні (аналіз літератури з проблем дослідження), емпіричні (анкетування, бесіди, педагогічні спостереження, створення спеціальних діагностичних ситуацій). З’ясовано, що мультиплікаційні фільми виконують неабияку виховну, пізнавальну, розвивальну та навчальну функції. Визначено основні педагогічні умови використання мультиплікаційних фільмів у вихованні та навчанні дітей дошкільного віку. Запропоновано систему тематичного планування перегляду мультиплікаційних фільмів для дітей дошкільного віку, яка передбачає три етапи роботи: підготовчий, переглядовий, рефлексивний. Експериментально обґрунтовано доцільність використання мультиплікаційних фільмів як засобу виховання та навчання дітей дошкільного віку.
Посилання
Список використаної літератури
Асенин С.В. Волшебник и экрана. Эстетические проблемы современной мультипликации: учеб.пос. Москва: Искусство, 1974. 288 с.
Силко Р.М. Мульт-терапія як технологія виховання дітей. Активна мульт-терапія. Вісник ЧНПУ. Сер. Педагогічні науки. 2014. №120. С.188–190.
Колонтаєвська С.В. Особливості використання дитячої мультиплікації як засіб виховання основ культури поведінки старших дошкільників. Проблеми освіти: збірник наукових праць ВДНУ «Інститут модернізації змісту освіти». 2019. Вип.91. С.241−245.
Абраменкова В, Богатырева А. Дети и телевизионный экран. Восп. шк. 2006. № 6. С.28−31.
Кушнір В.М. Моральне виховання старших дошкільників засобами мультфільмів. Проблеми освіти: збірник наукових праць ВДНУ «Інститут модернізації змісту освіти». 2018. Вип. 88. С.7–8.
Слюсаренко Н., Мороз Н. Телебачення як засіб формування моральної особистості. Молодь і ринок. 2005. № 3. С.74−78.
References
Asenyn, S.V. (1974). Volshebnik i ekrana. Esteticheskiye problemy sovremennoy mul'tiplikatsii [Magician and screen. Aesthetic problems of modern animation]. Iskusstvo. [in Russian].
Sylko, R.M. (2014). Mult-terapiia yak tekhnolohiia vykhovannia ditei. Aktyvna mult-terapiia [Multi-therapy as a technology of raising children. Active multi-therapy]. Visnyk ChNPU. Seria: Pedahohichni nauky, 120, 188–190. [in Ukrainian].
Kolontaievska, S.V. (2019). Osoblyvosti vykorystannia dytiachoi multyplikatsii yak zasib vykhovannia osnov kultury povedinky starshykh doshkilnykiv [Features of the use of children's animation as a means of educating the basics of the culture of behavior of older preschoolers]. Problemy osvity: zbirnyk naukovykh prats VDNU «Instytut modernizatsii zmistu osvity», 91, 241−245. [in Ukrainian].
Abramenkova, V., & Bogatyreva, A. (2006). Deti i televizionnyy ekran [Children and TV screen]. Vosp. shk., 6, 28−31. [in Russian].
Kushnir, V.M. (2018). Moralne vykhovannia starshykh doshkilnykiv zasobamy multfilmiv [Moral education of senior preschoolers by means of cartoons]. Problemy osvity: zbirnyk naukovykh prats VDNU «Instytut modernizatsii zmistu osvity», 88, 7–8. [in Ukrainian].
Sliusarenko, N., & Moroz, N. (2005). Telebachennia yak zasib formuvannia moralnoi osobystosti [Television as a means of forming a moral personality]. Molod i rynok, 3, 74−78. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
1.Автори передають журналу право першої публікації свого рукопису на умовах ліцензії Creative Commons ("Із зазначенням авторства - Некомерційне використання - Поширення на тих же умовах") 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0) [https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk], котра дозволяє іншим особам вільно використовувати (читати, копіювати і роздруковувати) представлені матеріали, здійснювати пошук та посилатись на опубліковані статті, поширювати їх повний текст з будь-якою законною некомерційною метою (у тому числі, з навчальною або науковою) та обов'язковим посиланням на авторів робіт і первинну публікацію у цьому журналі.
2.Опубліковані оригінальні статті в подальшому не можуть використовуватись користувачами (окрім авторів) з комерційною метою або поширюватись сторонніми організаціями-посередниками на платній основі.