ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ ПРОФЕСІЙНОГО НАВЧАННЯ ДИЗАЙНЕРІВ У ЄВРОПЕЙСЬКІЙ ВИЩІЙ ШКОЛІ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2021.48.162-165Ключові слова:
освітня програма; дизайн одягу; європейські вищі навчальні заклади; компоненти освітньої програми.Анотація
В умовах постійного зростання інформаційних потоків, швидкого розвитку техніки і технологій, глобалізації та європейської інтеграції ключове місце займає освіта, яка гостро ставить питання про порівняння та взаємозв’язок освітніх систем, що розвиваються у різних країнах. Тому в даному дослідженні за мету поставлений аналіз освітніх програм вітчизняної, англійської та фінської шкіл в галузі дизайну одягу провідних європейських вищих навчальних закладів. Для проведення дослідження використано наступні методи наукового пізнання: теоретичний аналіз і синтез педагогічних явищ, вивчення і узагальнення педагогічного досвіду, порівняльний аналіз, діяльнісний підхід. Визначено основні компоненти формування професійної освіченості випускника: професійна майстерність, професійна культура; творчий, колективний та гуманістичний характери професійної діяльності. Встановлено, що вітчизняний рівень професійної освіти в галузі дизайну одягу майже нічим не поступається вищим навчальним закладам розвинутих країн світу. Окреслено переваги та визначено питання, не висвітлені у вітчизняній освітній програмі.
Посилання
Список використаної літератури
Дубасенюк О.А., Вознюк О.В. Концептуальні підходи до професійно-педагогічної підготовки сучасного педагога. Житомир: ЖДУ ім.І.Франка, 2011. 114 с.
Внукова О.М. Методологічні засади професійної освіти: навчальний посібник для студентів напрямів підготовки 6.010104 Професійна освіта (Технологія виробів легкої промисловості), 6.010104 Професійна освіта (Дизайн). Київ: КНУТД, 2015. 198 c.
Лук’янова Л.Б., Товканець Г.В., Сотська Г.І., Тринус О.В. Соціально-педагогічні аспекти діяльності віртуальних університетів у європейському освітньому просторі. Інформаційні технології і засоби навчання. 2019. Том 72. № 4. С.14-25.
Ничкало Н.Г. Розвиток професійної освіти в умовах глобалізаційних та інтеграційних процесів: монографія. Київ: НПУ імені М.П.Драгоманова, 2014. 125 с.
Профіль освітньо-професійної програми зі спеціальності 022 Дизайн. URL: https://knutd.edu.ua/ekts/opfd/opfd-bdo/ (дата звернення: 02.12.2020)
Фурса О. О. Тенденції розвитку дизайн-освіти в Україні (друга половина ХХ – початок ХХІ століття): автореферат дисертації на здобуття наукового ступеня доктора педагогічних наук: 13.00.01. Житомир, 2014. 43 с.
Into. For Aalto students. URL: https://into.aalto.fi/display/enbadesign/General+studies+2020-2022 (дата звернення: 10.11.2020 р.)
University of the Arts London, London College of Fashion. URL: https://www.arts.ac.uk/colleges/london-college-of-fashion (дата звернення: 31.03.2021)
References
Dubaseniuk, O.A., & Vozniuk, O.V. (2011). Kontseptualni pidkhody do profesiino-pedahohichnoi pidhotovky suchasnoho pedahoha [Conceptual approaches to professional-pedagogical training of a modern teacher]. ZhDU im.I.Franka. [in Ukrainian].
Vnukova, O.M. (2015). Metodolohichni zasady profesiinoi osvity (Tekhnolohiia vyrobiv lehkoi promyslovosti), 6.010104 Profesiina osvita (Dyzain). [Methodological principles of professional education (Technology of light industry products), 6.010104 Vocational education (Design)]. KNUTD. [in Ukrainian].
Lukianova, L.B., Tovkanets, H.V., Sotska, H.I., & Trynus, O.V. (2019). Sotsialno-pedahohichni aspekty diialnosti virtualnykh universytetiv u yevropeiskomu osvitnomu prostori [Socio-pedagogical aspects of virtual universities in the European educational утмшкщтьуте]. Informatsiini tekhnolohii i zasoby navchannia, 72 (4), 14-25. [in Ukrainian].
Nychkalo, N.H. (2014). Rozvytok profesiinoi osvity v umovakh hlobalizatsiinykh ta intehratsiinykh protsesiv [Development of vocational education in globalization and integration processes context]. NPU im.M.P.Drahomanova. [in Ukrainian].
Profil osvitno-profesiinoi prohramy zi spetsialnosti 022 Dyzain. [Profile of the educational-professional program in the specialty 022 Design]. https://knutd.edu.ua/ekts/opfd/opfd-bdo. [in Ukrainian].
Fursa, O.O. (2014). Tendentsii rozvytku dyzain-osvity v Ukraini (druha polovyna XX – pochatok XXI stolittia) [Trends in the development of design education in Ukraine (second half of XX − beginning of XXI century)] [Extended abstract of Doctoral dissertation]. I.Franko Zhytomyr State University [in Ukrainian].
Into. For Aalto students. https://into.aalto.fi/display/enbadesign/ General+studies+2020-2022.
University of the Arts London, London College of Fashion. https://www.arts.ac.uk/colleges/london-college-of-fashion.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).