ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ РОЗВИВАЮЧОГО СЕРЕДОВИЩА ЗАКЛАДУ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2021.48.199-203Ключові слова:
заклад загальної середньої освіти; розвиваюче освітнє середовище; професійний розвиток.Анотація
В статті обґрунтовано організаційно-педагогічні умови розвитку формування розвиваючого середовища закладу загальної середньої освіти. Мета статті: обґрунтувати організаційно-педагогічні умови формування розвиваючого середовища закладу загальної середньої освіти. Використано наступні методи наукового дослідження: аналіз наукових джерел – з метою з’ясування теоретичних засад розвитку освітнього середовища закладу загальної середньої освіти; абстрагування для виявлення властивостей, ознак, зв'язків компонентів освітнього середовища; систематизація і узагальнення – для формулювання висновків. Визначено, що організаційно-педагогічними умовами формування розвиваючого середовища школи виступає організація внутрішньошкільної системи професійного розвитку педагогічного персоналу; створення в школі організаційних структур, які передбачають партисипативне управління; перехід до матричної моделі управління школою спільне програмування майбутньої інноваційної діяльності через проведення організаційно-діяльнісних ігор та подібних до них заходів (семінарів, педради тощо); організація інноваційної роботи школи з реалізації національно-регіонального компоненту змісту освіти; забезпечення активної і різнобічної взаємодії внутрішнього середовища освітньої установи зі зовнішнім середовищем; використання в управлінні школою моніторингу її розвитку, орієнтованого на спеціально розроблену систему показників, що враховує специфіку освітнього середовища конкретної школи; підтримка управління розвитком школи засобами зовнішнього освітньо-управлінського консалтингу.
Посилання
Список використаної літератури
Баніт О. Професійний розвиток персоналу в системі неперервної освіти дорослих. Науковий вісник Мелітопольського державного педагогічного університету. Серія: Педагогіка. 2015. № 2. С.169−176.
Онаць О.М., Островерхова Н.М., Попович Л. М., Шевцов М. Г. Громадсько-активні школи: управління та механізми розвитку: практичний посібник. Київ: КОНВІ ПРІНТ. 2019. 96 с.
Закон України «Про професійний розвиток працівників». URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/341-20#n35 (дата звернення: 05.03.2021 р.)
Кремень В.Г. Філософія людиноцентризму в освітньому просторі. Київ: ТОВ «Знання» України. 2010. 520 с.
Лозовецька В.Т. Концептуальні засади професійного саморозвитку сучасної особистості. Науковий вісник Інституту професійно-технічної освіти НАПН України. Професійна педагогіка: збірник наукових праць. Вип. 1 (1). 2014. С.33–39.
Малінкіна В.Л. Педагогічні умови формування професійного саморозвитку майбутніх викладачів дизайну. Науковий вісник Національного університету біоресурсів і природокористування України. Серія: Педагогіка, психологія, філософія. 2016. Вип.239. С.177–184.
Мільто Л.О. Теорія і технологія розв’язання педагогічних задач: навчальний посібник. Кіровоград: Імекс–ЛТД. 2013.156 с.
Петровичев В.М. Региональное образование: организация, управление развитием: авторефат диссертации доктора педагогических наук: 13.00.01; Московский госудрственный университет. Москва. 1994. 32 с.
Товканець О.С. Ергономічний підхід в організація діяльності сучасного освітнього закладу. Materiły XIV międzynarodowejnaukowi-praktycznej konferencji «Europejskanauka XXI powieką» (07-15 maja 2018 roku). Volume 5. Pedagogiczne nauki Psychologia i socjologia Muzyka i życie Przemyśl: Nauka i studia. 2018. С.46-50.
Фрицюк В.А. Професійний саморозвиток педагога: діагностичний інструментарій: методичні рекомендації.. Вінниця: ТОВ «Нілан ЛТД». 2016. 92 с.
Ясвин В.А. Образовательная среда: от моделирования к проектированию. Москва: Смысл. 2001. 365 с.
References
Banit, O. (2015). Profesiyniy rozvitok personalu v sistemi neperervnoyi osviti doroslih [Professional development of staff in the system of continuing adult education] Scientific Bulletin of Melitopol State Pedagogical University. Series: Pedagogy, 2, 169−176. [in Ukrainian].
Onats, O.M., Ostroverhova, N.M., Popovich, L.M., & Shevtsov, M.G. (2019). Gromadsko-aktivni shkoli: upravlinnya ta mehanizmi rozvitku [Community active schools: management and mechanisms of development]. KONVI PRINT. [in Ukrainian].
Zakon Ukrayini «Pro profesIyniy rozvitok pratsivnikiv» [Law of Ukraine «On professional development of employees»]. https://zakon.rada.gov.ua/ laws/show/341-20#n35 [in Ukrainian].
Kremen, V.G. (2010). Filosofiya lyudinotsentrizmu v osvitnomu prostorI [Philosophy of anthropocentrism in the educational environment]. Znannya. [in Ukrainian].
Lozovetska, V.T. (2014). Kontseptualni zasady profesiynogo samorozvytku suchasnoyi osobistosti [Conceptual principles of professional self-development of modern personality]. Scientific Bulletin of the Institute of Vocational Education of the National Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine. Series: Professional Pedagogy, 1 (1), 33–39. [in Ukrainian].
Malinkina, V.L. (2016). Pedagogichni umovi formuvannya profesiynogo samorozvitku maybutnih vikladachiv dizaynu [Pedagogical conditions for the formation of professional self-development of future design teachers]. Scientific Bulletin of the National University of Life and Environmental Sciences of Ukraine. Series: Pedagogy, Psychology, Philosophy, 239, 177–184. [in Ukrainian].
Milto, L.O. (2013). Teoriya i tehnologIya rozv’yazannya pedagogichnyh zadach [Theory and technology of solving pedagogical problems]. Imex LTD. [in Ukrainian].
Petrovichev, V.M. (1994). Regionalnoe obrazovanie: organizatsiya, upravlenie razvitiem.[Regional education: organization, management of development] [Extended abstract of unpublished Dorctoral dissertation] Moscow State University. [in Russian].
Tovkanets, O.S. (2018, May 7-15,). Ergonomichniy pidhid v organizatsiya diyalnosti suchasnogo osvitnogo zakladu [Ergonomic approach to the organization of a modern educational institution]. Materials for the 14th international science-practical conference «European science with the eye of the 21st». Volume 5. Pedagogical science. Psychology and sociology. Music and life (pp.46−50). Nauka i studia. [in Ukrainian].
Fritsyuk V. A.(2016) Profesiyniy samorozvitok pedagoga: diagnostichniy instrumentariy [Professional self-development of a teacher] diagnostic tools: methodical recommendations .. Vinnytsia: Nilan LTD. 92 s. [in Ukrainian].
Yasvin, V.A. (2001). Obrazovatelnaya sreda: ot modelirovaniya k proektirovaniyu [Educational environment: from modeling to design.]. Smysl. [in Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).