ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ РОЗВИТКУ ОРГАНІЗАЦІЙНОЇ КУЛЬТУРИ СТУДЕНТСЬКОЇ СПІЛЬНОТИ КОЛЕДЖУ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2021.48.245-249Ключові слова:
студентська спільнота; організаційна культура; коледж.Анотація
Актуальність дослідження визначається тим, що розвиток і вдосконалення досвіду духовного буття і духовного дорослішання студентів особливо актуально в період їх професійно-особистісного становлення, коли вони готові акумулювати досвід людського буття і освоювати світ у вигляді знань, цінностей і смислів. Мета статті: обґрунтувати педагогічні умови розвитку організаційної культури студентської спільноти коледжу в полікультурному середовищі. Для реалізації поставлених завдань застосовано методи наукового дослідження: аналіз документальних і наукових джерел – з метою визначення компонентів організаційної культури студентської спільноти та виокремлення властивостей, які характеризують студентську спільноту як «колективний суб’єкт»; систематизацію і групування інформаційного матеріалу – для виявлення особливостей полікультурного освітнього середовища коледжу; узагальнення – для формулювання висновків. Визначено, що організаційна культура студентської спільноти визначається як субкультура організаційної культури коледжу в цілому, що є системою матеріальних і духовних цінностей, припущень, переконань, очікувань, норм і зразків поведінки, які поділяють і підтримують більшість студентів, а також визначають їх дії та взаємодії в межах та поза громадою, в повсякденній діяльності та майбутній кар’єрі. Наголошено, що особливим є формування організаційної культури студентської спільноти коледжу, який здійснює освітню діяльність в умовах полікультурності. Виявлено умови, які впливають на духовне збагачення студента та організаційну культуру студентської спільноти: психолого-педагогічні і полікультурні.
Посилання
Список використаної літератури
Бровко К.А. Освітнє середовище університету як чинник формування корпоративної культури студентської молоді. Інженерні та освітні технології. 2017. № 3 (19). С.90−96
Вачков И.В. Полисубъектный подход к педагогическому взаимодействию. Вопросы психологии. 2007. №3. С.16–29.
Занковский А.Н. Организационная психология. Москва: Флинта; МПСИ, 2000. 246 с.
Кодекс корпоративної культури. Машинобудівний фаховий коледж СумДУ. URL: https://mk.sumdu.edu.ua/?page_id=397 (дата звернення: 11.03.2021 р.)
Колесников А.В. Корпоративная культура. Москва: Юрайт, 2019. 167 с.
Лучанінова О.П. Духовна культура студентів вищих навчальних закладів в умовах соціально-гуманітарної кризи. Вісник Дніпропетровського університету імені Альфреда Нобеля. Серія : Педагогіка і психологія. 2015. № 2. С.15–20.
Молл Е.Г. Менеджмент: организационное поведение. Москва: Финансы и статистика, 1999.160 с.
Педагогика профессионального образования: учебное пособие для студ.высш. учеб. заведений / под ред. В.А.Сластенина. 3-е изд., стер. Москва.: Издательский центр «Академия», 2007. 368 с.
Рябченко В. Особистість студента і заклад вищої освіти в суспільному та глобальному контекстах: концептуальні проблеми взаємодії та розвитку. Матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції «Особистість студента і соціокультурне середовище університету в суспільному контексті» (2 червня 2017 р., м. Київ). Київ: Інститут вищої освіти Національної академії педагогічних наук, 2017. C.59−65.
Товканець Г.В. Корпоративна культура вищого навчального закладу та її роль у формуванні професійної компетентності майбутніх економістів у Чехії. Збірник наукових праць Хмельницького інституту соціальних технологій Університету «Україна». 2011. № 4. С.170 –174.
Філіпчук Г. Національно-культурний контекст освітньої політики. Педагогіка і психологія професійної освіти. 2013. № 1. С.9–24.
Шейн Э.Х. Организационная культура и лидерство. Перев. с англ.; Под ред. В.А.Спивака. Спб.: Питер, 2002. 336 с.
Ferenc Rákóczi II Transcarpathian Hungarian Collage of Higher Education URL: https://kmf.uz.ua/uk/ (дата звернення: 11.03.2021 р.).
References
Brovko, K.A. (2017). Osvitnie seredovyshche universytetu yak chynnyk formuvannia korporatyvnoi kultury studentskoi molodi [The educational environment of the university as a factor in shaping the corporate culture of student youth]. Inzhenerni ta osvitni tekhnolohii, 3 (19), 90−96. [in Ukrainian].
Vachkov, I.V. (2007). Polisub’ektnyiy podhod k pedagogicheskomu vzaimodeystviyu [Polysubject approach to pedagogical interaction]. Psychological issues, 3, 16−29. [in Russian].
Zankovsky, A.N. (2000). Organizatsionnaya psihologiya [Organizational psychology]. MPSI. [in Russian].
Kodeks korporatyvnoi kultury. Mashynobudivnyi fakhovyi koledzh SumDU [Code of Corporate Culture. Mechanical Engineering College of SumDU]. URL: https://mk.sumdu.edu.ua/?page_id=397 [in Ukrainian].
Kolesnikov, A.V. (2019). Korporativnaya kultura [Corporate culture]. Yurayt. [in Russian].
Luchaninova, O.P. (2015). Dukhovna kultura studentiv vyshchykh navchalnykh zakladiv v umovakh sotsialno-humanitarnoi kryzy [Spiritual culture of students of higher educational institutions in the conditions of social and humanitarian crisis]. Bulletin of Alfred Nobel University of Dnepropetrovsk. Series: Pedagogy and psychology, 2, 15–20. [in Ukrainian].
Mall, E.G. (1999). Menedzhment: organizatsionnoe povedenie [Management: organizational behavior]. Finance and Statistics. [in Russian].
Slastenin, V.A. (2007). Pedagogika professionalnogo obrazovaniya [Pedagogy of vocational education]. Akademiya. [in Russian].
Ryabchenko, V. (2017). Osobystist studenta i zaklad vyshchoi osvity v suspilnomu ta hlobalnomu kontekstakh: kontseptualni problemy vzaiemodii ta rozvytku [Student identity and institution of higher education in social and global contexts: conceptual problems of interaction and development] Proceedings of the All-Ukrainian scientific-practical conference − Student identity and socio-cultural environment of the university in a social context (pp.59−65). Institute of Higher Education of the National Academy of Pedagogical Sciences. [in Ukrainian].
Tovkanets, G.V. (2011). Korporatyvna kultura vyshchoho navchalnoho zakladu ta yii rol u formuvanni profesiinoi kompetentnosti maibutnikh ekonomistiv u Chekhii [Corporate culture of higher education and its role in the formation of professional competence of future economists in the Czech Republic]. Collection of scientific works of the Khmelnytsky Institute of Social Technologies of the University «Ukraine», 4, 170 –174. [in Ukrainian].
Filipchuk, G. (2013). Natsionalno-kulturnyi kontekst osvitnoi polityky [National and cultural context of educational policy]. Pedagogy and psychology of vocational education, 1, 9–24. [in Ukrainian].
Shane, E.H. (2002). Organizatsionnaya kultura i liderstvo [Organizational culture and leadership]. Piter. [in Russian].
Ferenc Rákóczi II Transcarpathian Hungarian Collage of Higher Education URL: https://kmf.uz.ua/uk/.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
1.Автори передають журналу право першої публікації свого рукопису на умовах ліцензії Creative Commons ("Із зазначенням авторства - Некомерційне використання - Поширення на тих же умовах") 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0) [https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk], котра дозволяє іншим особам вільно використовувати (читати, копіювати і роздруковувати) представлені матеріали, здійснювати пошук та посилатись на опубліковані статті, поширювати їх повний текст з будь-якою законною некомерційною метою (у тому числі, з навчальною або науковою) та обов'язковим посиланням на авторів робіт і первинну публікацію у цьому журналі.
2.Опубліковані оригінальні статті в подальшому не можуть використовуватись користувачами (окрім авторів) з комерційною метою або поширюватись сторонніми організаціями-посередниками на платній основі.