ОРГАНІЗАЦІЯ І МЕТОДИКА ПРОВЕДЕННЯ ДОСЛІДНО-ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНОЇ РОБОТИ З ПІДГОТОВКИ ВЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ В ПЕДАГОГІЧНИХ КОЛЕДЖАХ ДО ІНТЕГРОВАНОГО НАВЧАННЯ УЧНІВ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2021.48.325-328Ключові слова:
готовність; критерій; показник; діагностика; експеримент; дослідження.Анотація
У статті розкрито особливості організації і методики проведення дослідно-експериментальної роботи з підготовки вчителів початкової освіти в педагогічних коледжах до інтегрованого навчання учнів. Мета статті полягає в описі загальної методики проведення педагогічного експерименту та представленні узагальнених результатів дослідно-експериментальної роботи. Досягнення мети передбачало використання таких методів: емпіричних – спостереження, анкетування, тестування, бесіди, метод експертної оцінки для з’ясування стану готовності майбутніх вчителів початкової освіти до інтегрованого навчання учнів; педагогічний експеримент для перевірки ефективності реалізації педагогічних умов та моделі досліджуваного процесу. Діагностика готовності майбутніх вчителів початкової освіти до інтегрованого навчання учнів передбачала проведення дослідно-експериментального дослідження за кількома етапами: констатувального, формувального, контрольного. Застосування комплексу методів та методик діагностування дозволило з’ясувати вихідний рівень готовності майбутніх учителів початкової освіти до інтегрованого навчання учнів; підтвердити ефективність впровадження розробленої моделі та педагогічних умов підготовки вчителів початкової освіти в педагогічних коледжах до інтегрованого навчання учнів. Отримані результати педагогічного експерименту дали можливість розробити методичні рекомендації для викладачів педагогічних коледжів щодо впровадження педагогічних умов та моделі підготовки майбутніх учителів початкової освіти в педагогічних коледжах до інтегрованого навчання учнів.
Посилання
Список використаної літератури
Професійний стандарт за професіями «Вчитель початкових класів закладу загальної середньої освіти», «Вчитель закладу загальної середньої освіти», «Вчитель з початкової освіти (з дипломом молодшого спеціаліста)» URL: https://www.me.gov.ua/Documents/Detail?lang=uk-UA&id=22469103-4e36-4d41-b1bf-288338b3c7fa&title=RestrProfesiinikhStandartiv.
Підласий І. Практична педагогіка або три технології : інтерактивний підручник для педагогів ринкової системи освіти. К.: Видавничий Дім «Слово», 2004. 616 с.
Важинський С., Щербак Т. Методика та організація наукових досліджень : навч. посіб. Суми: СумДПУ імені А.С.Макаренка, 2016. 260 с.
Томчук М. Методологічні засади дослідження та формування психологічної готовності до діяльності. Психологія і суспільство. 2010. № 4. С. 41–46.
References
Profesiinyi standart za profesiiamy «Vchytel pochatkovykh klasiv zakladu zahalnoi serednoi osvity», «Vchytel zakladu zahalnoi serednoi osvity», «Vchytel z pochatkovoi osvity (z dyplomom molodshoho spetsialista)» [Professional standard for the professions «Primary school teacher of general secondary education», «General secondary school teacher», «Primary education teacher (with a diploma of a junior specialist)»]. https://www.me.gov.ua/Documents/Detail?lang=uk-UA&id=22469103-4e36-4d41-b1bf-288338b3c7fa&title=RestrProfesiinikhStandartiv [in Ukrainian].
Podlasy, I. (2004). Praktychna pedahohika abo try tekhnolohii : interaktyvnyi pidruchnyk dlia pedahohiv rynkovoi systemy osvity [Practical pedagogy or three technologies: an interactive textbook for teachers of the market education system]. Slovo. [in Ukrainian].
Vazhynsky, S., & Shcherbak, T. (2016). Мetodyka ta orhanizatsiia naukovykh doslidzhen [Methods and organization of scientific]. A.S.Makarenko Sumy State Pedagogical University. [in Ukrainian].
Tomchuk, M. (2010). Metodolohichni zasady doslidzhennia ta formuvannia psykholohichnoi hotovnosti do diialnosti [Methodological bases of research and formation of psychological readiness for activity] Psykholohiia i suspilstvo, 4, 41–46 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
1.Автори передають журналу право першої публікації свого рукопису на умовах ліцензії Creative Commons ("Із зазначенням авторства - Некомерційне використання - Поширення на тих же умовах") 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0) [https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk], котра дозволяє іншим особам вільно використовувати (читати, копіювати і роздруковувати) представлені матеріали, здійснювати пошук та посилатись на опубліковані статті, поширювати їх повний текст з будь-якою законною некомерційною метою (у тому числі, з навчальною або науковою) та обов'язковим посиланням на авторів робіт і первинну публікацію у цьому журналі.
2.Опубліковані оригінальні статті в подальшому не можуть використовуватись користувачами (окрім авторів) з комерційною метою або поширюватись сторонніми організаціями-посередниками на платній основі.