ОСОБЛИВОСТІ НАУКОВО-ДОСЛІДНИЦЬКОЇ РОБОТИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ СФЕРИ ГОСТИННОСТІ В ПРОЦЕСІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2021.48.333-337Ключові слова:
професійна підготовка; фахівці сфери гостинності; дослідницький підхід; науково-дослідницька робота студентів.Анотація
Організація науково-дослідницької роботи майбутніх фахівців сфери гостинності є однією з актуальних проблем у теорії і методиці професійної освіти, оскільки сучасний професіонал повинен володіти основами дослідницької діяльності та способами виконання наукових досліджень. Методологічною основою зазначеної практики є дослідницький підхід, який визначає шляхи, форми і методи науково-дослідницької роботи студентів у вищій школі. Метою статті є дослідження особливостей науково-дослідницької роботи майбутніх фахівців сфери гостинності у процесі професійної підготовки. Методи дослідження: аналіз і синтез психолого-педагогічної літератури – застосовувалися для з’ясування специфіки науково-дослідницької підготовки фахівців сфери гостинності; узагальнення – для формулювання авторських висновків. Встановлено, що науково-дослідницька робота студентів – це особливий вид інтелектуально-творчої праці студентів, який виникає в результаті функціонування індивідуальних механізмів пошукової активності і передбачає самостійне дослідження, спрямоване на теоретичне й експериментальне вивчення явищ і процесів, обґрунтування фактів, виявлення закономірностей за допомогою методів наукового пізнання.
Посилання
Список використаної літератури
Повідайчик О.С. Теорія і практика підготовки майбутніх соціальних працівників до науково-дослідницької діяльності: дис. … докт. пед. наук: 13.00.04 / Тернопільський національний педагогічний університет імені В. Гнатюка. Тернопіль, 2019. 580 с.
Попик М.М. Формування дослідницьких умінь майбутніх фахівців готельно-ресторанного бізнесу. Сучасні методи організації освітнього процесу для студентів економічних спеціальностей в Україні та країнах ЄС (Стальова Воля, Польща, 31 липня-10 вересня 2020 р). Stalowa Wola: Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Stalowej Woli. 2020. С.33–36.
Райхман Є. Науково-дослідна робота майбутніх магістрів педагогічної освіти як педагогічний феномен. Вісник Дніпропетровського університету ім. А. Нобеля. Серія «Педагогіка і психологія. Педагогічні науки. 2015. №1(9). С.164–170.
Голуб Т.П. Інтеракція змісту науково-дослідницької роботи студентів і якості вищої технічної освіти. Наука і освіта. 2011. №6. С.51–54.
Прошкін В. Основні підходи до визначення поняття «науково-дослідна робота студентів». Наукова скарбниця освіти Донеччини. 2009. №2(5). С.114–117.
Ягенська Г.В. Співпраця вчителя і учнів у процесі науково-дослідницької роботи як шлях до саморозвитку особистості: матеріали наук.-метод. посіб. Орієнтація на особистість. 2006. С.342–343.
Зимняя И.А. Ключевые компетентности как результативно-целевая основа компетентностного подхода в образовании. Москва: Исследовательский центр проблем качества подготовки специалистов, 2004. 42 с.
References
Povidaichyk, O.S. (2019). Teoriia i praktyka pidhotovky maibutnikh sotsialnykh pratsivnykiv do naukovo-doslidnytskoi diialnosti [Theory and practice of training future social workers for research] [Unpublished Doctoral dissertation]. V.Hnatiuk Ternopil National Pedagogical University. [in Ukrainian].
Popyk, M.M. (2020, July 31). Formuvannia doslidnytskykh umin maibutnikh fakhivtsiv hotelno-restorannoho biznesu [Formation of research skills of future specialists of hotel and restaurant business]. Proceeding of International conference − Modern methods of organizing the educational process for students of economic specialties in Ukraine and EU countries (р.33–36). Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Stalowej Woli. [in Ukrainian].
Raikhman, Ye. (2015). Naukovo-doslidna robota maibutnikh mahistriv pedahohichnoi osvity yak pedahohichnyi fenomen [Research work of future masters of pedagogical education as a pedagogical phenomenon]. Bulletin of Dnipropetrovsk University A. Nobel. Series «Pedagogy and Psychology. Pedagogical sciences», 1(9), 164–170. [in Ukrainian].
Golub, T.P. (2011). Interaktsiia zmistu naukovo-doslidnytskoi roboty studentiv i yakosti vyshchoi tekhnichnoi osvity [Interaction of the content of scientific research work of students and the quality of higher technical education.]. Science and Education, 6, 51–54 [in Ukrainian].
Proshkin, V. (2009). Osnovni pidkhody do vyznachennia poniattia «naukovo-doslidna robota studentiv» [Basic approaches to the definition of the concept of «research work students»]. Naukova skarbnytsia osvity Donechchyny, 2(5), 114-117. [in Ukrainian].
Iahenska, H.V. (2006). Spivpratsia vchytelia i uchniv u protsesi naukovo-doslidnytskoi roboty yak shliakh do samorozvytku osobystosti [Cooperation of teachers and students in the process of research work as a way to personal self-development]. Мaterials of scientific-methodical manual «Orientation on the person» (pp.342−343). [in Ukrainian].
Zimnyaya, I.A. (2004). Klyuchevye kompetentnosti kak rezultativno-celevaya osnova kompetentnostnogo podhoda v obrazovanii [Key Competencies as an Effective and Target Basis of a Competence-based Approach in Education]. Moscow: Research Center of Problems of the Quality of Training [in Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).