ПОВТОРНЕ КОМП’ЮТЕРНО ОРІЄНТОВАНЕ ТЕСТУВАННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ НАВЧАННЯ СТУДЕНТІВ ТА АСПІРАНТІВ В MOODLE
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2021.48.391-395Ключові слова:
Moodle; комп’ютерно орієнтоване тестування; повторне тестування; студенти бакалаврату; студенти магістратури; аспіранти.Анотація
Актуальність проблеми зумовлена необхідністю пошуку нових можливостей комп’ютерно орієнтованого тестування (computer-based testing), особливо в теперішніх умовах пандемії COVID-19, коли більшість закладів вищої освіти працює в умовах дистанційного навчання. Метою статті є дослідження впливу повторного тестування на успішність студентів та аспірантів на прикладі вивчення деяких педагогічних дисциплін в умовах класичного університету. Методи дослідження: теоретичні – з метою висвітлення особливостей комп’ютерно орієнтованого тестування студентів у вищій школі, формулювання висновків проведеного дослідження тощо (порівняння, узагальнення та ін.); емпіричні – для розробки тестів і виявлення показників вихідного та повторного тестування (електронне опитування, педагогічне спостереження); математичні – для обробки отриманих результатів з використанням IBM SPSS Statistics 23. Результати дослідження: згідно онлайн опитування 1211 респондентів у 2020 р., більшість навчальних дисциплін у Moodle під час карантину вивчають майже 67% студентів бакалаврату, 70% магістрантів і 83% аспірантів університету. Коефіцієнти внутрішньої узгодженості (альфа Кронбаха) розроблених тестів дорівнюють 0,80-0,94. Повторне тестування сприяє покращенню успішності студентів та аспірантів, оскільки зростає середня оцінка порівняно з вихідним тестуванням в межах 2%-16% для різних навчальних дисциплін.
Посилання
Список використаної літератури
Кучаковська Г.А., Бодненко Д.М, Прошкін В.В. Організація контролю та аналізу успішності студентів закладів вищої освіти засобами соціальних сервісів. Інформаційні технології і засоби навчання. 2019. № 5(73). С. 135-148.
Староста В.І. Тестування як предмет педагогічних досліджень. Міжнародний науковий вісник: збірник наукових праць. Ужгород: ДВНЗ «УжНУ», 2014. № 2 (9). С. 81-89.
Конструювання тестів. Курс лекцій: навч. посіб. / Упорядники-автори Л. О. Кухар, В. П. Сергієнко. Луцьк, 2010. 182 с.
Кадемія М. Ю., Шахіна І. Ю. Інформаційно-комунікаційні технології в навчальному процесі: Навч. посібник. Вінниця, ТОВ «Планер». 2011. 220 с.
Ebrahimi M.R., Toroujeni S.M.H., Shahbazi V. Score Equivalence, Gender Difference, and Testing Mode Preference in a Comparative Study between Computer-Based Testing and Paper-Based Testing. International journal of emerging technologies in learning. 2019. № 7 (17). РР. 128−143.
Сипайло С.В. Текущий контроль знаний студентов с помощью системы электронного тестирования MyTestX. Высшее техническое образование. 2014. № 8 (172). С. 145-146.
Bocij P., Greasley A. Can computer-based testing achieve quality and efficiency in assessment? International Journal of Educational Telecommunications. 1995. No 1 (1). https://www.learntechlib.org/primary/p/88018/. (дата звернення: 17.03.2021)
Levant B., Zückert W., Paolo A. Post-exam feedback with question rationales improves re-test performance of medical students on a multiple-choice exam. Adv in Health Sci. Educ. 2018. № 23, Julyю РР. 995-1003.
Royal K.D., Henderson A.G. & Hedgpeth M.W. Post-Exam Reviews: A Consideration of Costs and Unintended Consequences. Med. Sci. Educ. 2015. № 25. June. РР. 327−329. https://doi.org/10.1007/s40670-015-0140-8. (дата звернення: 17.03.2021)
Detroyer E., Dobbels F., Debonnaire D., Irving K., Teodorczuk A., Fick D.M., Joosten E., Milisen K. The effect of an interactive delirium e-learning tool on healthcare workers’ delirium recognition, knowledge and strain in caring for delirious patients: a pilot pre-test/post-test study. BMC Med. Educ. 2016. № 7 (16), January. https://doi.org/10.1186/s12909-016-0537-0 (дата звернення: 17.03.2021)
Butler A.C. Multiple-Choice Testing in Education: Are the Best Practices for Assessment Also Good for Learning? Journal of Applied Research in Memory and Cognition. 2018. № 3 (7). September. РР. 323-331. https://doi.org/10.1016/j.jarmac.2018.07.002.
Береза І.С. Впровадження технології комп’ютерного тестування для оцінювання знань студентів ВНЗ. Педагогіка вищої та середньої школи: збірник наукових праць. Кривий Ріг: ВЦ КДПУ; Айс Принт, 2017. № 1 (50). С. 3−12.
Булах І.Є., Мруга М.Р. Створюємо якісний тест: навч. посіб. К.: Майстер-клас, 2006. 160 с.
Триус Ю.В., Герасименко І.В., Франчук В.М. Система електронного навчання ВНЗ на базі MOODLE: Методичний посібник. За ред. Ю. В. Триуса. Черкаси: ЧДТУ, 2012. 220 c.
Староста В.І. Використання комп’ютерно орієнтованих засобів дистанційного навчання у вищій школі (в умовах карантину 2020 р. в Україні). Неперервна освіта нового сторіччя: досягнення та перспективи: Матеріали VI Міжн. наук.-практ. конф. (м. Запоріжжя, 12-18.05.2020). Ел. збірник наук. праць Запорізького обл. ін-ту післядипломної пед. освіти. Запоріжжя, 2020. №3(40). https://drive.google.com/file/d/1DtVaVZ0aZIEBa8f9l8MV2-w0igAkGs_2/view (дата звернення: 17.03.2021)
References
Kuchakovska, H.A., Bodnenko, D.M, & Proshkin, V.V. (2019). Orhanizatsiia kontroliu ta analizu uspishnosti studentiv zakladiv vyshchoi osvity zasobamy sotsialnykh servisiv [Organization of control and analyzis of students’ achievements in higher educational institutions by means of social services]. Information technology and learning tools, 5 (73), 135−148 [in Ukrainian].
Starosta, V.I. (2014). Testuvannia yak predmet pedahohichnykh doslidzhen [Testing as a subject of pedagogical research]. International Scientific Bulletin: a collection of scientific papers, 2 (9), 81-89 [in Ukrainian].
Kukhar, L.O., & Sergiyenko, V.P. (2010). Konstruyuvannya testiv [Test design]. Lutsk.[in Ukrainian].
Kademiya, M.Yu., & Shaxina, I.Yu. (2011). Informatsiino-komunikatsiini tekhnolohii v navchalnomu protsesi [Information and communication technologies in the educational process]. Planer. [in Ukrainian].
Ebrahimi, M.R., Toroujeni, S.M.H., & Shahbazi, V. (2019). Score Equivalence, Gender Difference, and Testing Mode Preference in a Comparative Study between Computer-Based Testing and Paper-Based Testing. International journal of emerging technologies in learning, 7 (17), 128-143. https://online-journals.org/index.php/i-jet/article/view/10175.
Sipaylo, S.V. (2014). Tekuschiy kontrol znaniy studentov s pomoschyu sistemyi elektronnogo testirovaniya [Current control of students’ knowledge with the help of the electronic testing system MyTestX]. Higher technical education, 8 (172). 145−146. [in Russian].
Bocij, P. & Greasley, A. (1995). Can computer-based testing achieve quality and efficiency in assessment? International Journal of Educational Telecommunications, 1 (1). https://www.learntechlib.org/primary/p/88018/.
Levant, B., Zückert, W. & Paolo, A. (2018). Post-exam feedback with question rationales improves re-test performance of medical students on a multiple-choice exam. Adv. in Health Sci. Educ., July, 23, 995−1003. https://doi.org/10.1007/s10459-018-9844-z.
Royal, K.D., Henderson, A.G. & Hedgpeth, M.W. (2015). Post-Exam Reviews: A Consideration of Costs and Unintended Consequences. Med. Sci. Educ., June, 25, 327−329. https://doi.org/10.1007/s40670-015-0140-8.
Detroyer, E., Dobbels, F., Debonnaire, D., Irving K., Teodorczuk A., Fick D.M., Joosten E. & Milisen K. (2016). The effect of an interactive delirium e-learning tool on healthcare workers’ delirium recognition, knowledge and strain in caring for delirious patients: a pilot pre-test/post-test study. BMC Med. Educ., January, 17 (16). https://doi.org/10.1186/s12909-016-0537-0.
Butler, A.C. (2018). Multiple-Choice Testing in Education: Are the Best Practices for Assessment Also Good for Learning? Journal of Applied Research in Memory and Cognition, September, 3 (7), 323−331. https://doi.org/10.1016/j.jarmac.2018.07.002.
Berezaб I.S. (2017). Vprovadzhennia tekhnolohii kompiuternoho testuvannia dlia otsiniuvannia znan studentiv VNZ [Introduction of computer testing technology for assessing the knowledge of university students]. Pedagogy of higher and secondary school: a collection of scientific works, 1 (50). 3−12. [in Ukrainian].
Bulakh, I.Ye., & Mruha, M.R. (2006). Stvoriuiemo yakisnyi test [Create a qualitytest]. Majster-klas. [in Ukrainian].
Tryus, Yu.V., Herasymenko, I.V., & Franchuk, V.M. (2012). Systema elektronnoho navchannia VNZ na bazi MOODLE. [Electronic learning system based on MOODLE]. ChDTU, [in Ukrainian].
Starosta, V.I. (2020). Vykorystannia kompiuterno oriientovanykh zasobiv dystantsiinoho navchannia u vyshchii shkoli (v umovakh karantynu 2020 r. v Ukraini) [Use of computer-oriented distance learning tools in higher education (in the conditions of quarantine in 2020 in Ukraine)]. El. collection of scientific works of Zaporizhzhya Oblast Insitute of Postgraduate Education, 3 (40). https://drive.google.com/file/d/1DtVaVZ0aZIEBa8f9l8MV2-w0igAkGs_2/view [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
1.Автори передають журналу право першої публікації свого рукопису на умовах ліцензії Creative Commons ("Із зазначенням авторства - Некомерційне використання - Поширення на тих же умовах") 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0) [https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk], котра дозволяє іншим особам вільно використовувати (читати, копіювати і роздруковувати) представлені матеріали, здійснювати пошук та посилатись на опубліковані статті, поширювати їх повний текст з будь-якою законною некомерційною метою (у тому числі, з навчальною або науковою) та обов'язковим посиланням на авторів робіт і первинну публікацію у цьому журналі.
2.Опубліковані оригінальні статті в подальшому не можуть використовуватись користувачами (окрім авторів) з комерційною метою або поширюватись сторонніми організаціями-посередниками на платній основі.