ВИМОГИ ЩОДО ДІЯЛЬНОСТІ ВЧИТЕЛЯ В СУЧАСНИХ УМОВАХ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2022.50.31-34Ключові слова:
привабливість професії вчителя, статус вчителя, роль вчителя.Анотація
Метою нашої статті є аналіз привабливості професії вчителя. У теоретичній частині роботи ми розглянули статус людини в загальному контексті, а саме вроджений та набутий статус. Далі ми зосередилися на ролях вчителя, які виконуються в рамках професійної практики. Ми вказуємо на сучасну кризу професії вчителя. В емпіричній частині нами представлено дослідження Інституту освітньої політики Міністерства освіти, науки, досліджень і спорту Словацької Республіки щодо привабливості професії вчителя. З наведеного вище дослідження наведемо відповіді респондентів на запитання: Чому Ви вирішили стати вчителем? А чому ви вирішили не стати вчителем? У дискусії ми представимо як позитивний погляд на привабливість вчителя, так і негативні сторони професії вчителя.
Посилання
Список використаної літератури
Černotová M. a kol. Uplatnenie absolventov učiteľstva v praxi a ich reflexia pregraduálnej prípravy. Prešov: Prešovská univerzita, 2006, 205 s. ISBN80-8068-317-4.
Kosová B. a kol. Profesijná praktická príprava budúcich učiteľov. Banská Bystrica: Belianum, 2015. 226 s. ISBN 978-80-557-0860-7.
Nemcová J. Profesia učiteľa predpimárneho vzdelávania z pohľadu budúcich učiteľov, In: Jaslovská B., Tóblová E. Zborník príspevkov k medzinárodnej vedecko-odbornej konferencii, Súčasnosť A Perspektívy Pregraduálnej Prípravy Učiteľov Aká Je A Aká By Mohla Byť Príprava Budúcich Učiteľov, Univerzita Komenského v Bratislave, 2019, (s.91–103). ISBN: 978-80-223-4847-8.
Ondek P. Postavenie učiteľa na Slovensku. [cit.2022-26-01]. URL: https://www.ozpsav.sk/sk/Aktuality/udalosti-oznamy/Postavenie-ucitela-na-Slovensku.alej (дата звернення: 15.02.2022)
Ondrejkovič P. Rola edukátora v súčasnej spoločnosti. Roly edukátora v meniacej sa spoločnosti − teoreticko-metodický seminár. Bratislava. s.13–24.
Perignáthová M. Atraktivita učiteľského povolania, Inštitút vzdelávacej politiky, Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu SR, Október 2019. [cit. 2022-26-01]. URL: https://www.minedu.sk/data/att/15376.pdf (дата звернення: 15.02.2022)
Ručková G., Varečková Ľ. Psychologická príprava učiteľov odborných predmetov a rola učiteľa v kontexte povolania ako predpoklad pre zvládanie záťaže vo svojej profesii. Medzinárodný Vedecký Časopis Mladá Veda. 2017. № 7 (5). s.87−103. ISSN 1339-3189
References
Černotová, M. Et al. (2006). Uplatnenie absolventov učiteľstva v praxi a ich reflexia pregraduálnej prípravy [Application of teacher graduates in practice and their reflection on undergraduate training]. Prešovská Univerzita [in Slovakian].
Kosová, B. Et al. (2015). Profesijná praktická príprava budúcich učiteľov [Professional training of future teachers]. Belianum [in Slovakian].
Nemcová, J. (2019). Profesia učiteľa predpimárneho vzdelávania z pohľadu budúcich učiteľov [The profession of pre-primary education from the perspective of future teachers]. Proceedings of the International scientific conference − Súčasnosť A Perspektívy Pregraduálnej Prípravy Učiteľov Aká Je A Aká By Mohla Byť Príprava Budúcich Učiteľov (pp.91−103). Univerzita Komenského v Bratislave. [in Slovakian].
Ondek, P. Postavenie učiteľa na Slovensku [The position of the teacher in Slovakia]. [cit. 2022-26-01]. URL: https://www.ozpsav.sk/sk/Aktuality/udalosti-oznamy/Postavenie-ucitela-na-Slovensku.alej [in Slovakian].
Ondrejkovič, P. Rola edukátora v súčasnej spoločnosti [The role of the educator in contemporary society]. Roly edukátora v meniacej sa spoločnosti-teoreticko-metodický seminár (pp.13−14). [in Slovakian].
Perignáthová, M. Atraktivita učiteľského povolania [Attractiveness of the teaching profession]. Inštitút vzdelávacej politiky. Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu SR, Október 2019. [cit. 2022-26-01]. URL: https://www.minedu.sk/data/att/15376.pdf [in Slovakian].
Ručková, G., & Varečková, Ľ. (2017). Psychologická príprava učiteľov odborných predmetov a rola učiteľa v kontexte povolania ako predpoklad pre zvládanie záťaže vo svojej profesii [Psychological training of teachers of vocational subjects and the role of the teacher in the context of the profession as a prerequisite for coping with the burden in their profession]. Medzinárodný Vedecký Časopis Mladá Veda, 7 (5), 87−103) [in Slovakian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).