АСПЕКТИ ФОРМУВАННЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ СВІДОМОСТІ ВИКЛАДАЧІВ ВИЩОЇ ШКОЛИ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2022.50.40-43Ключові слова:
педагогічна свідомість, особистість, студенти, психологічні особливості, професійна підготовкаАнотація
Актуальність дослідження полягає у визначенні ролі особистості викладача у забезпеченні якісної професійної підготовки студентів закладів вищої освіти. Проблема визначення ролі особистості викладача у забезпеченні якості професійної підготовки студентів закладів вищої освіти досить актуальна: по-перше, викладач вищої школи має важливу місію – становлення підростаючого покоління нації, по-друге, цього вимагають нові соціально-економічні умови розвитку нашої країни; по-третє, існує пряма залежність між психологічною готовністю до педагогічної діяльності та рівнем розвитку педагогічної свідомості викладачів вищих шкіл. Метою дослідження є теоретичне обґрунтування технологічної моделі організаційно-методичної системи формування педагогічної свідомості викладачів вищої школи. Для досягнення мети були використані методи дослідження: теоретичні та емпіричні. У процесі дослідження обґрунтована технологічна модель організаційно-методичної системи формування педагогічної свідомості викладачів вищої школи. Ця система подається як цілісне утворення, що містить в собі мету, завдання, принципи, функціонально-діяльнісні складові системи та цілісний взаємозвʼязок компонентів: змістово-діяльнісного, мотиваційно-ціннісного, оціночно-рефлексивного, які визначають особистість кожного викладача вищої школи та забезпечують ефективність та оптимальність формування та розвитку його педагогічної свідомості.
Посилання
Список використаної літератури
Бурченкова Л.Ш. Опыт теоретического анализа проблемы самореализации с целью создания авторской модели. Молодой ученый. 2015. №20. С.515−519.
Каплінський В.В. Методика викладання у вищій школі: навчальний посібник. Вінниця: ТОВ «Ніланд ЛТД», 2015. 224 с.
Маралов В.Г. Основы самопознания и саморазвития: Учеб. пособие для студ. сред. пед. учеб. заведений. Москва: Академия, 2004. 256 с.
Нечаев Н.Н. Профессиональное сознание как центральная проблема психологии и педагогики высшей школы. Москва: Знание, 1988. С.3–37.
Педагогіка вищої школи підручник / В.П.Головенкін; КПІ ім. Ігоря Сікорського. 2-ге вид., переробл. і доповн. Електронні текстові дані (1 файл: 3,6 Мбайт). Київ: КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2019. 290 с.
References
Burchenkova, L.Sh. (2015). Opyt teoreticheskogo analiza problemy samorealizatsii s tselʼyu sozdaniya avtorskoy modeli [Experience of theoretical analysis of the problem of self-realization in order to create an authorʼs model]. Molodoy uchenyy, 20, 515−519. [in Russian].
Kaplinsʹkyy, V.V. (2015). Metodyka vykladannya u vyshchiy shkoli: [Methods of teaching in high school]. Niland LTD. [in Ukrainian].
Maralov, V.G. (2004). Osnovy samopoznaniya i samorazvitiya [Fundamentals of self-knowledge and self-development]. Akademiya. [in Russian].
Nechayev, N.N. (1988). Professionalʼnoye soznaniye kak tsentralʼnaya problema psikhologii i pedagogiki vysshey shkoly [Professional consciousness as the central problem of psychology and pedagogy of higher education]. Znaniye. [in Russian].
Holovenkin, V.P. (2019) Pedahohika vyshchoyi shkoly [Pedagogy of higher school]. KPI im. Ihorya Sikorsʹkoho. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
1.Автори передають журналу право першої публікації свого рукопису на умовах ліцензії Creative Commons ("Із зазначенням авторства - Некомерційне використання - Поширення на тих же умовах") 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0) [https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk], котра дозволяє іншим особам вільно використовувати (читати, копіювати і роздруковувати) представлені матеріали, здійснювати пошук та посилатись на опубліковані статті, поширювати їх повний текст з будь-якою законною некомерційною метою (у тому числі, з навчальною або науковою) та обов'язковим посиланням на авторів робіт і первинну публікацію у цьому журналі.
2.Опубліковані оригінальні статті в подальшому не можуть використовуватись користувачами (окрім авторів) з комерційною метою або поширюватись сторонніми організаціями-посередниками на платній основі.