ФОРМУВАННЯ ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ В УЧНІВ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2022.50.48-51Ключові слова:
здоров’я, здоров’язбережувальні компетентності, здоровий спосіб життя, молодший шкільний вік, учні.Анотація
Актуальність проблеми полягає в тому, що здоров’я населення країни – найвища національна цінність, і відродження нації має розпочатися саме зі здоров’я, насамперед − дітей. Сучасні школярі – це основний потенціал населення, здоров’я якого є показником процвітання країни, тому вивчення здоров’я дітей дуже важливе в наш час, оскільки проблеми зі здоров’ям молодших школярів потребують нових підходів. Метою статті є визначення компетентності школярів у питаннях здоров’язбереження у молодшому шкільному віці. У дослідженні ми використовували наступні методи: систематизації та аналізу науково-педагогічної літератури з проблеми дослідження, пошуково-бібліографічний; інтерпретаційно-аналітичний; теоретичний та експериментальний для формулювання висновків дослідження. Результат дослідження показав, що за допомогою аналізу психолого-педагогічної літератури нам удалося зрозуміти сутність здоров’я та шляхи формування здоров’язбережувальної компетентності. Встановили, що система освіти, яка склалася, не сприяє її формуванню. Нами визначено, що формування здоров’язбережувальної компетентності у молодших школярів буде проходити ефективніше, якщо буде створено такі умови, як раціонально організований режим дня, збалансоване харчування, оптимальний руховий режим, заняття з фізичної культури на відкритому повітрі, процедури, що гартують відповідаютимуть віку учнів, регулярне якісне медичне обслуговування, сприятливі гігієнічно-побутові умови, і навіть приклад сім’ї та педагогів.
Посилання
Список використаної літератури
Бадрак С. Щоб здоровими зростати, корисну їжу треба вживати: інтегроване заняття. Дошкільне виховання: Щомісячний науково-методичний журнал для педагогів і батьків МОН України. 2010. №6. С.22–23.
Балютіна К. Здоров’я дитини – національна проблема. Початкова школа: науково-методичний журнал. 2010. № 9. С.29–32.
Батова Г. Д. Здоров’я дитини в сучасному світі. Шкільний бібліотекар: науково-методичний журнал. 2011. №12. С.26–27.
Іванова О. Збережи своє здоров’я сам: заняття для старших дошкільнят. Дошкільне виховання: Щомісячний науково-методичний журнал для педагогів і батьків МОН України. 2010. №3. С.20–21.
Мадзігон В.М. Проблематика та перспектива інформатизації освіти. Київ: Либідь, 2006. 112 с.
Пометун О.П. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання. Науково-методичний посібник. Київ: “А.С.К.”, 2005. 328 с.
Посохова В.В. Здоровий спосіб життя сім’ї як запорука успішного формування здорового молодого покоління: [батьківські збори]. Шкільний бібліотекар: науково-методичний журнал. 2011. №4. С.21–22.
Смирнова Н. Здоров’язберігаюча педагогіка та технології її реалізації. Позакласний час: На допомогу вчителю. 2010. №9. С.88−100.
Сущенко Л.П. Соціальні технології культивування здорового способу життя людини. Запоріжжя: Запоріз. держ. ун-т., 1999. 308 с.
Христосенко О. Антоненко О. Здоров’я дітей – багатство нації: (програма виховної роботи з учнями 1-4 класів). Початкова школа: науково-методичний журнал. 2010. № 10. С. 44–46.
References
Badrak, S. (2010). Shchob zdorovymy zrostaty, korysnu yizhu treba vzhyvaty: intehrovane zaniattia [To grow healthy, healthy food should be eaten: an integrated activity]. Doshkilne vykhovannia: Shchomisiachnyi naukovo-metodychnyi zhurnal dlia pedahohiv i batkiv MON Ukrainy, 6, 22–23. [in Ukrainian].
Baliutina, K. (2010). Zdorov’ia dytyny – natsionalna problema [Child health is a national issue]. Pochatkova shkola: naukovo-metodychnyi zhurnal, 9, 29–32. [in Ukrainian].
Batova, H.D. (2011). Zdorov’ia dytyny v suchasnomu sviti [Child health in today’s world]. Shkilnyi bibliotekar, 12, 26–27. [in Ukrainian].
Ivanova, O. (2010). Zberezhy svoie zdorov’ia sam: zaniattia dlia starshykh doshkilniat [Take care of your health: activities for older preschoolers]. Doshkilne vykhovannia: Shchomisiachnyi naukovo-metodychnyi zhurnal dlia pedahohiv i batkiv MON Ukrainy, 3, 20 – 21. [in Ukrainian].
Madzihon, V.M. (2006). Problematyka ta perspektyva informatyzatsii osvity [Problems and prospects of informatization of education]. Lybid [in Ukrainian].
Pometun, O.P. (2005). Suchasnyi urok. Interaktyvni tekhnolohii navchannia [A modern lesson. Interactive learning technologies]. A.S.K. [in Ukrainian].
Posokhova, V.V. (2011). Zdorovyi sposib zhyttia sim’i yak zaporuka uspishnoho formuvannia zdorovoho molodoho pokolinnia: [batkivski zbory] [Healthy lifestyle of the family as a guarantee of successful formation of a healthy young generation: [parent meeting]. Shkilnyi bibliotekar, 4, 21–22. [in Ukrainian].
Smyrnova, N. (2010). Zdorov’iazberihaiucha pedahohika ta tekhnolohii yii realizatsii [Healthy pedagogy and technologies of its implementation]. Pozaklasnyi chas: Na dopomohu vchyteliu, 9, 88−100. [in Ukrainian].
Sushchenko, L.P. (1999). Sotsialni tekhnolohii kultyvuvannia zdorovoho sposobu zhyttia liudyny [Social technologies for cultivating a healthy lifestyle]. Zaporiz. derzh. un-t. [in Ukrainian].
Khrystosenko, O., & Antonenko, O. (2010). Zdorov’ia ditei – bahatstvo natsii: (prohrama vykhovnoi roboty z uchniamy 1-4 klasiv) [Children’s health − the wealth of the nation: (program of educational work with students in grades 1-4)]. Pochatkova shkola, 10, 44–46. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
1.Автори передають журналу право першої публікації свого рукопису на умовах ліцензії Creative Commons ("Із зазначенням авторства - Некомерційне використання - Поширення на тих же умовах") 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0) [https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk], котра дозволяє іншим особам вільно використовувати (читати, копіювати і роздруковувати) представлені матеріали, здійснювати пошук та посилатись на опубліковані статті, поширювати їх повний текст з будь-якою законною некомерційною метою (у тому числі, з навчальною або науковою) та обов'язковим посиланням на авторів робіт і первинну публікацію у цьому журналі.
2.Опубліковані оригінальні статті в подальшому не можуть використовуватись користувачами (окрім авторів) з комерційною метою або поширюватись сторонніми організаціями-посередниками на платній основі.