ОСНОВНІ ПРИНЦИПИ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОЇ РОБОТИ З ДІТЬМИ-МІГРАНТАМИ В США
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2022.50.124-127Ключові слова:
міграція, навчально-виховна робота, принципи, полікультурний учитель, діти-мігранти, США.Анотація
В статті розглядаються питання організації начально-виховної роботи з дітьми-мігрантами в США. Підкреслюється, що проблема навчання і виховання дітей-мігрантів сьогодні є дуже важливою для багатьох країн світу, в тому числі й України. Оскільки саме в США нагромаджено значний позитивний досвід роботи з дітьми-мігрантами, метою дослідження є аналіз особливостей навчально-виховної роботи з дітьми-мігрантами в США, яка здійснюється в контексті полікультурної освіти. Наголошується на важливості підготовки полікультурного вчителя в США, здатного забезпечити ефективну навчально-виховну роботу з дітьми-мігрантами, їх адаптацію до нових умов. Використані переважно теоретичні методи дослідження: аналіз наукових зарубіжних джерел для здійснення систематизації і узагальнення інформації; визначення базових положень; уточнення сучасного стану дослідження проблеми, можливостей її вирішення. У процесі дослідження розкрито сутність міграційних процесів та їх наслідки, проаналізовано особливості навчально-виховної роботи з дітьми-мігрантами в США, охарактеризовано основні принципи забезпечення цієї роботи (природовідповідності, комплексності вивчення особистості учня, індивідуального підходу, гуманізму, соціальної обумовленості формування особистості та ін..). Наголошується на доцільності використання прогресивних ідей американського досвіду у вітчизняному освітньому просторі.
Посилання
Список використаної літератури
Allport G.W. The Nature of Prejudice. Cambridge: Addison-Wesley, 2011. 324 p.
Aronson E., Gonzalez A. Desegregation. American Experience. New York: Plenum Press, 2012.187 р.
Ballinger C. Teaching Other Peopleʼs Children: Literacy and Learning in a Bilingual Classroom. New York: Teachers College Press, 2009. 137 p.
Banks J. Cultural Diversity and Education: Foundations, Curriculum and Teaching. Boston: Allyn & Bacon, 2001. 353 p.
Banks J.A., Banks C.A. Multicultural education. Issues and Perspectives. New York: MacMillan, 2003. 173 р.
Bennet C.I., Cole D., Thompson J.N. Preparing teachers of colour at a predominantly White university: A case study of Project TEAM. Teaching and Teacher Education. 2000. Vol. 16, No 4. P.445−464.
Cruickshank D. Preparing Americaʼs Teachers. Washington D.C.: Phi Delta Kappan Education Foundation, 2006. 133 p.
Elijah R. Untold stories: Implications for understanding minority pre-service teachersʼ experiences. Racism and racial inequality: Implications for teacher education. Washington, DC: American Association of Colleges for Teacher Education, 2011. 348 p.
Phinney J.S., Rotheram M.J. Childrenʼs Ethnic Socialization: Pluralism and Development. Beverly Hills: Sage Publications, 2013. 221 p.
References
Allport, G.W. (2011). The Nature of Prejudice. Addison-Wesley.
Aronson, E., & Gonzalez, A. (2012). Desegregation. American Experience. Plenum Press.
Ballinger, C. (2009). Teaching Other Peopleʼs Children: Literacy and Learning in a Bilingual Classroom. Teachers College Press.
Banks, J. (2001). Cultural Diversity and Education: Foundations, Curriculum and Teaching. Allyn & Bacon.
Banks, J.A., & Banks, C.A. (2003). Multicultural education. Issues and Perspectives. MacMillan.
Bennet, C.I., Cole, D., & Thompson, J.N. (2000). Preparing teachers of colour at a predominantly White university: A case study of Project TEAM. Teaching and Teacher Education, 16 (4), 445−464.
Cruickshank, D. (2006). Preparing Americaʼs Teachers. Phi Delta Kappan Education Foundation.
Elijah, R. (2011). Untold stories: Implications for understanding minority pre-service teachersʼ experiences. Racism and racial inequality: Implications for teacher education. American Association of Colleges for Teacher Education.
Phinney, J.S.,& Rotheram, M.J. (2013). Childrenʼs Ethnic Socialization: Pluralism and Development. Sage Publications.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).