ОСНОВНІ ПРИНЦИПИ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОЇ РОБОТИ З ДІТЬМИ-МІГРАНТАМИ В США
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2022.50.124-127Ключові слова:
міграція, навчально-виховна робота, принципи, полікультурний учитель, діти-мігранти, США.Анотація
В статті розглядаються питання організації начально-виховної роботи з дітьми-мігрантами в США. Підкреслюється, що проблема навчання і виховання дітей-мігрантів сьогодні є дуже важливою для багатьох країн світу, в тому числі й України. Оскільки саме в США нагромаджено значний позитивний досвід роботи з дітьми-мігрантами, метою дослідження є аналіз особливостей навчально-виховної роботи з дітьми-мігрантами в США, яка здійснюється в контексті полікультурної освіти. Наголошується на важливості підготовки полікультурного вчителя в США, здатного забезпечити ефективну навчально-виховну роботу з дітьми-мігрантами, їх адаптацію до нових умов. Використані переважно теоретичні методи дослідження: аналіз наукових зарубіжних джерел для здійснення систематизації і узагальнення інформації; визначення базових положень; уточнення сучасного стану дослідження проблеми, можливостей її вирішення. У процесі дослідження розкрито сутність міграційних процесів та їх наслідки, проаналізовано особливості навчально-виховної роботи з дітьми-мігрантами в США, охарактеризовано основні принципи забезпечення цієї роботи (природовідповідності, комплексності вивчення особистості учня, індивідуального підходу, гуманізму, соціальної обумовленості формування особистості та ін..). Наголошується на доцільності використання прогресивних ідей американського досвіду у вітчизняному освітньому просторі.
Посилання
Список використаної літератури
Allport G.W. The Nature of Prejudice. Cambridge: Addison-Wesley, 2011. 324 p.
Aronson E., Gonzalez A. Desegregation. American Experience. New York: Plenum Press, 2012.187 р.
Ballinger C. Teaching Other Peopleʼs Children: Literacy and Learning in a Bilingual Classroom. New York: Teachers College Press, 2009. 137 p.
Banks J. Cultural Diversity and Education: Foundations, Curriculum and Teaching. Boston: Allyn & Bacon, 2001. 353 p.
Banks J.A., Banks C.A. Multicultural education. Issues and Perspectives. New York: MacMillan, 2003. 173 р.
Bennet C.I., Cole D., Thompson J.N. Preparing teachers of colour at a predominantly White university: A case study of Project TEAM. Teaching and Teacher Education. 2000. Vol. 16, No 4. P.445−464.
Cruickshank D. Preparing Americaʼs Teachers. Washington D.C.: Phi Delta Kappan Education Foundation, 2006. 133 p.
Elijah R. Untold stories: Implications for understanding minority pre-service teachersʼ experiences. Racism and racial inequality: Implications for teacher education. Washington, DC: American Association of Colleges for Teacher Education, 2011. 348 p.
Phinney J.S., Rotheram M.J. Childrenʼs Ethnic Socialization: Pluralism and Development. Beverly Hills: Sage Publications, 2013. 221 p.
References
Allport, G.W. (2011). The Nature of Prejudice. Addison-Wesley.
Aronson, E., & Gonzalez, A. (2012). Desegregation. American Experience. Plenum Press.
Ballinger, C. (2009). Teaching Other Peopleʼs Children: Literacy and Learning in a Bilingual Classroom. Teachers College Press.
Banks, J. (2001). Cultural Diversity and Education: Foundations, Curriculum and Teaching. Allyn & Bacon.
Banks, J.A., & Banks, C.A. (2003). Multicultural education. Issues and Perspectives. MacMillan.
Bennet, C.I., Cole, D., & Thompson, J.N. (2000). Preparing teachers of colour at a predominantly White university: A case study of Project TEAM. Teaching and Teacher Education, 16 (4), 445−464.
Cruickshank, D. (2006). Preparing Americaʼs Teachers. Phi Delta Kappan Education Foundation.
Elijah, R. (2011). Untold stories: Implications for understanding minority pre-service teachersʼ experiences. Racism and racial inequality: Implications for teacher education. American Association of Colleges for Teacher Education.
Phinney, J.S.,& Rotheram, M.J. (2013). Childrenʼs Ethnic Socialization: Pluralism and Development. Sage Publications.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
1.Автори передають журналу право першої публікації свого рукопису на умовах ліцензії Creative Commons ("Із зазначенням авторства - Некомерційне використання - Поширення на тих же умовах") 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0) [https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk], котра дозволяє іншим особам вільно використовувати (читати, копіювати і роздруковувати) представлені матеріали, здійснювати пошук та посилатись на опубліковані статті, поширювати їх повний текст з будь-якою законною некомерційною метою (у тому числі, з навчальною або науковою) та обов'язковим посиланням на авторів робіт і первинну публікацію у цьому журналі.
2.Опубліковані оригінальні статті в подальшому не можуть використовуватись користувачами (окрім авторів) з комерційною метою або поширюватись сторонніми організаціями-посередниками на платній основі.