ОСНОВНІ ПРИНЦИПИ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОЇ РОБОТИ З ДІТЬМИ-МІГРАНТАМИ В США

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24144/2524-0609.2022.50.124-127

Ключові слова:

міграція, навчально-виховна робота, принципи, полікультурний учитель, діти-мігранти, США.

Анотація

В статті розглядаються питання організації начально-виховної роботи з дітьми-мігрантами в США. Підкреслюється, що проблема навчання і виховання дітей-мігрантів сьогодні є дуже важливою для багатьох країн світу, в тому числі й України. Оскільки саме в США нагромаджено значний позитивний досвід роботи з дітьми-мігрантами, метою дослідження є аналіз особливостей навчально-виховної роботи з дітьми-мігрантами в США, яка здійснюється в контексті полікультурної освіти. Наголошується на важливості підготовки полікультурного вчителя в США, здатного забезпечити ефективну навчально-виховну роботу з дітьми-мігрантами, їх адаптацію до нових умов. Використані переважно теоретичні методи дослідження: аналіз наукових зарубіжних джерел для здійснення систематизації і узагальнення інформації; визначення базових положень; уточнення сучасного стану дослідження проблеми, можливостей її вирішення.  У процесі дослідження розкрито сутність міграційних процесів та їх наслідки, проаналізовано особливості навчально-виховної роботи з дітьми-мігрантами в США, охарактеризовано основні принципи забезпечення цієї роботи (природовідповідності, комплексності вивчення особистості учня, індивідуального підходу, гуманізму, соціальної обумовленості формування особистості та ін..). Наголошується на доцільності використання прогресивних ідей американського досвіду у вітчизняному освітньому просторі.

Біографії авторів

Iryna Kozubovska

доктор педагогічних наук, професор

завідувач кафедри загальної педагогіки та педагогіки вищої школи

ДВНЗ «Ужгородський національний університет»

м.Ужгород, Україна

Zoriana Myhalyna

старший викладач

кафедра англійської філології

ДВНЗ «Ужгородський національний університет»

м.Ужгород, Україна

Посилання

Список використаної літератури

Allport G.W. The Nature of Prejudice. Cambridge: Addison-Wesley, 2011. 324 p.

Aronson E., Gonzalez A. Desegregation. American Experience. New York: Plenum Press, 2012.187 р.

Ballinger C. Teaching Other Peopleʼs Children: Literacy and Learning in a Bilingual Classroom. New York: Teachers College Press, 2009. 137 p.

Banks J. Cultural Diversity and Education: Foundations, Curriculum and Teaching. Boston: Allyn & Bacon, 2001. 353 p.

Banks J.A., Banks C.A. Multicultural education. Issues and Perspectives. New York: MacMillan, 2003. 173 р.

Bennet C.I., Cole D., Thompson J.N. Preparing teachers of colour at a predominantly White university: A case study of Project TEAM. Teaching and Teacher Education. 2000. Vol. 16, No 4. P.445−464.

Cruickshank D. Preparing Americaʼs Teachers. Washington D.C.: Phi Delta Kappan Education Foundation, 2006. 133 p.

Elijah R. Untold stories: Implications for understanding minority pre-service teachersʼ experiences. Racism and racial inequality: Implications for teacher education. Washington, DC: American Association of Colleges for Teacher Education, 2011. 348 p.

Phinney J.S., Rotheram M.J. Childrenʼs Ethnic Socialization: Pluralism and Development. Beverly Hills: Sage Publications, 2013. 221 p.

References

Allport, G.W. (2011). The Nature of Prejudice. Addison-Wesley.

Aronson, E., & Gonzalez, A. (2012). Desegregation. American Experience. Plenum Press.

Ballinger, C. (2009). Teaching Other Peopleʼs Children: Literacy and Learning in a Bilingual Classroom. Teachers College Press.

Banks, J. (2001). Cultural Diversity and Education: Foundations, Curriculum and Teaching. Allyn & Bacon.

Banks, J.A., & Banks, C.A. (2003). Multicultural education. Issues and Perspectives. MacMillan.

Bennet, C.I., Cole, D., & Thompson, J.N. (2000). Preparing teachers of colour at a predominantly White university: A case study of Project TEAM. Teaching and Teacher Education, 16 (4), 445−464.

Cruickshank, D. (2006). Preparing Americaʼs Teachers. Phi Delta Kappan Education Foundation.

Elijah, R. (2011). Untold stories: Implications for understanding minority pre-service teachersʼ experiences. Racism and racial inequality: Implications for teacher education. American Association of Colleges for Teacher Education.

Phinney, J.S.,& Rotheram, M.J. (2013). Childrenʼs Ethnic Socialization: Pluralism and Development. Sage Publications.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-05-31

Як цитувати

Kozubovska, I., & Myhalyna, Z. (2022). ОСНОВНІ ПРИНЦИПИ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОЇ РОБОТИ З ДІТЬМИ-МІГРАНТАМИ В США. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота», (1(50), 124–127. https://doi.org/10.24144/2524-0609.2022.50.124-127

Номер

Розділ

Статті