ВПРОВАДЖЕННЯ ПОЗИТИВНОГО ДОСВІДУ США У СИСТЕМІ ІНШОМОВНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2022.50.153-157Ключові слова:
іншомовна педагогічна освіта, професійна підготовка вчителів іноземних мов, майбутній учитель, США.Анотація
Необхідність вивчення проблеми підготовки майбутніх учителів іноземних мов у США зумовлюється недостатнім рівнем її систематизації й узагальнення у вітчизняному науково-практичному доробку. Мета статті полягає у виявленні можливостей використання прогресивних ідей досвіду іншомовної педагогічної освіти США в умовах реформування вітчизняної системи вищої освіти. У дослідженні застосовано методи компаративного аналізу і наукової екстраполяції. Отримані порівняльні дані тенденцій розвитку й функціонування освітніх систем США й України дали змогу виділити перспективні напрями модернізації вітчизняної галузі підготовки вчителів іноземних мов з урахуванням інноваційних ідей американського досвіду, а саме ухвалення й реалізація стандартів професійної підготовки і розвитку педагогічних кадрів, диверсифікація освітніх програм (прикладного або академічного спрямування, комбінованих, подвійних, подвійних за освітніми рівнями і спеціальностями та ін.); переформатування змісту освітніх програм шляхом акцентування лінгводидактичного складника; оновлення дидактичних підходів до формування професійно значущих компетентностей; запровадження інтегрованих курсів, які поєднують вивчення фахових дисциплін і розвиток іншомовної компетентності; удосконалення дидактичних підходів, які застосовуються в ході шкільної педагогічної практики й організації навчально-дослідницької діяльності; підготовка вчителів до роботи в умовах різнорідних освітніх моделей (білінгвальних, занурення).
Посилання
Список використаної літератури
Стандарт вищої освіти України першого (бакалаврського) рівня освіти, галузь знань 01 Освіта/Педагогіка, спеціальність 014 Середня освіта, предметна спеціалізація 014.02 Середня освіта (мова та література із зазначенням мови). Проєкт, 2016. URL: http://idgu.edu.ua/wpcontent/uploads/2021/05/op_so_bakalavr_anhlijska_2021.pdf (дата звернення 01.02.2022)
Леврінц М. Стандарти й вимоги до фахової підготовки і професійного розвитку вчителів іноземних мов у США. Хуманитарни балкански изследования. 2019. Випуск 3, №5. С.31−36.
American Council on the Teaching of Foreign Languages (ACTFL). Program Standards for the Preparation of Foreign Language Teachers. 2013. URL: https://www.actfl.org/sites/default/files/caep/ACTFLProgramStandards2013.pdf (дата звернення: 01.02.2022)
Interstate New Teacher Assessment and Support Consortium. Model Standards for Licensing Beginning Foreign Language Teachers: A Resource for State Dialogue. Washington, DC: Council of Chief State School Officers. 2002, June.
Garcia P., Moser K., Davis-Wiley P. Facing reality: A survey of methods instructors’ perspectives on world language teacher development. Foreign Language Annals. 2019. № 52. Р.165–183.
Пуховська Л. Теоретичні засади професійного розвитку вчителів: рух до концептуальної карти. Порівняльна професійна педагогіка. 2011. №1. С.97−106.
Концептуальні засади державної політики щодо розвитку англійської мови у сфері вищої освіти. Проєкт МОН. 2019. URL: https://www.businesslaw.org.ua/konceptualni-zasady-derjavnoi-polityky-schodo-rozvytky-angliiskoi-movy/ (дата звернення: 01.02.2022)
Іконнікова М. Теорія і практика професійної підготовки філологів в університетах США. (Дис. … д-ра пед. наук). Хмельницький: Хмельницький національний університет, 2019. 580 с.
Леврінц М. Система підготовки вчителів іноземних мов у США. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. Суми: Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка. 2020. №2 (96). С.265−276.
U.S. Department of Education. National Center for Education Statistics. Foreign languages, literatures, and linguistics. URL: https://nces.ed.gov/ipeds/cipcode/cipdetail.aspx?y=55&cipid=89211 (дата звернення: 01.02.2022)
Леврінц М. Прикладна лінгвістика як спеціалізація у підготовці фахівців з іншомовної освіти. Іноземні мови. 2021. № 1. С.3−9.
Леврінц М. Організаційно-змістові підходи до підготовки вчителів іноземних мов в університетах США. Науковий вісник Мукачівського державного університету. Серія «Педагогіка та психологія». 2020. №1(11). С.234−239.
Леврінц М. Практична підготовка вчителів іноземних мов в університетах США. Духовність особистості: методологія, теорія і практика. Сєвєродонецьк: вид-во СНУ ім. В.Даля. 2020. №1 (94). С.134−148.
References
Standart vyshchoi osvity Ukrainy pershoho (bakalavrskoho) rivnia osvity, haluz znan 01 Osvita/Pedahohika, spetsialnist 014 Serednia osvita, predmetna spetsializatsiia 014.02 Serednia osvita (mova ta literatura iz zaznachenniam movy). Proiekt, 2016 [Standard of higher education of Ukraine of the first (bachelor's) level of education, field of knowledge 01 Education / Pedagogy, specialty 014 Secondary education, subject specialization 014.02 Secondary education (language and literature with indication of language). Project, 2016]. http://idgu.edu.ua/wpcontent/uploads/2021/05/op_so_bakalavr_anhlijska_2021.pdf [in Ukrainian].
Levrints (Lőrincz), M. (2019). Standarty i vymohy do fakhovoyi pidhotovky i profesiynoho rozvytku vchyteliv inozemnykh mov u SSHA [Standards and requirements of professional education and development of foreign language teachers in the USA]. Humanytarny balkansky yzsledovanyya, 3(5), 31−36. [in Ukrainian].
American Council on the Teaching of Foreign Languages (ACTFL). (2013). Program Standards for the Preparation of Foreign Language Teachers. http://www.actfl.org/sites/default/files/pdfs/ACTFL-Standards20Aug2013.pdf
Interstate New Teacher Assessment and Support Consortium (2002, June). Model Standards for Licensing Beginning Foreign Language Teachers: A Resource for State Dialogue. Washington, DC: Council of Chief State School Officers.
Garcia, P., Moser, K., & Davis-Wiley, P. (2019). Facing reality: A survey of methods instructors’ perspectives on world language teacher development. Foreign Language Annals, 52, 165–183.
Pukhovska, L. (2011). Teoretychni zasady profesiinoho rozvytku vchyteliv: rukh do kontseptualnoi karty [Theoretical foundations of teachers’ professional development: Movement to a conceptual map]. Porivnialna profesiina pedahohika 1, 97−106. [in Ukrainian].
Ministry of Education and Science of Ukraine. (2019). Kontseptualni zasady derzhavnoi polityky shchodo rozvytku anhliiskoi movy u sferi vyshchoi osvity. Proiekt MON [Conceptual principles of state policy on the English language development in the sphere of higher education. Project of the Ministry of Education and Science]. https://mon.gov.ua/ua/news/mon-stvorilo-koncepciyu-rozvitku-anglijskoyi-v-universitetah-u-dodatku-riven-v1-obovyazkova-umova-vstupu-v2-vipusku-vikladannya-profilnih-disciplin-inozemnoyu-ta-movni-skriningi?fbclid=IwAR2ICPzauy6r5JKmZYAPMKglPn9TXxjqaekymfOGHYmmJuXkNoH1SLgQnGo [in Ukrainian].
Ikonnikova, M. (2019). Teoriia i praktyka profesiinoi pidhotovky filolohiv v universytetakh SShA [Theory and practice of philologists’ professional training at US universities] [Unpublished Doctoral dissertation]. Khmelnytskyi National University. [in Ukrainian].
Levrints (Lőrincz), M. (2020). Systema pidhotovky vchyteliv inozemnykh mov u SShA [The system of foreign language teacher education in the USA]. Pedagogical sciences: theory, history, innovative technologies, 2 (96), 265−276. [in Ukrainian].
U.S. Department of Education. National Center for Education Statistics. Foreign languages, literatures, and linguistics. https://nces.ed.gov/ipeds/cipcode/cipdetail.aspx?y=55&cipid=89211
Levrints (Lőrincz), M. (2021). Prykladna linhvistyka yak spetsializatsiia u pidhotovtsi fakhivtsiv z inshomovnoi osvity [Applied linguistics as a specialization in the preparation of foreign language education specialists]. Inozemni movy, 1(105), 3−9. [in Ukrainian].
Levrints (Lőrincz), M. (2020). Orhanizatsiyno-zmistovi pidkhody do pidhotovky vchyteliv inozemnykh mov v universytetakh SShA [Approaches to the development of curricula of foreign language teacher education in the US universities]. Naukovyy visnyk Mukachivsʹkoho derzhavnoho universytetu. Seriya «Pedahohika ta psykholohiya», 1(11), 234−239. [in Ukrainian].
Levrints (Lőrincz), M. (2020). Praktychna pidhotovka vchyteliv inozemnykh mov v universytetakh SShA [Practical preparation of foreign language teachers in the US universities]. Dukhovnistʹ osobystosti: metodolohiya, teoriya i praktyka, 1(94), 134−148. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
1.Автори передають журналу право першої публікації свого рукопису на умовах ліцензії Creative Commons ("Із зазначенням авторства - Некомерційне використання - Поширення на тих же умовах") 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0) [https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk], котра дозволяє іншим особам вільно використовувати (читати, копіювати і роздруковувати) представлені матеріали, здійснювати пошук та посилатись на опубліковані статті, поширювати їх повний текст з будь-якою законною некомерційною метою (у тому числі, з навчальною або науковою) та обов'язковим посиланням на авторів робіт і первинну публікацію у цьому журналі.
2.Опубліковані оригінальні статті в подальшому не можуть використовуватись користувачами (окрім авторів) з комерційною метою або поширюватись сторонніми організаціями-посередниками на платній основі.