СОЦІАЛЬНА АДАПТАЦІЯ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ В УМОВАХ ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2022.50.260-263Ключові слова:
соціальна адаптація, розвиток, дитина дошкільного віку, педагог, заклад дошкільної освіти.Анотація
Мета статті полягає у визначенні теоретичних основ успішної соціальної адаптації дітей дошкільного віку в умовах закладу дошкільної освіти. Для розв’язання поставлених завдань використано комплекс методів дослідження: теоретичні – аналіз, синтез, систематизація, порівняння, моделювання та узагальнення – для опрацювання наукових джерел, з теоретичних основ соціальної адаптації дітей дошкільного віку в умовах закладу дошкільної освіти. Основні результати дослідження полягають у тому, що в статті проаналізовано процес соціальної адаптації дитини дошкільного віку; узагальнено позитивні та негативні особливості перебування дитини в закладі дошкільної освіти; схарактеризовано основні критерії успішної соціальної адаптації; виокремлено умови, що сприяють позитивній соціальній адаптації дитини дошкільного віку в закладі дошкільної освіти; зроблено висновки та подано рекомендації для вихователів щодо особливостей процесу соціальної адаптації дітей дошкільного віку в умовах закладу дошкільної освіти.
Посилання
Список використаної літератури
Кравчук Л. Особливості шкільної адаптації першокласників. Сучасна школа України. 2013. № 9 (261). С.4–17.
Шаталова О.В. Адаптація дітей раннього віку до умов дитячого навчального закладу. Проблеми екстремальної та кризової психології. 2013. № 14. С.326–329
Захарова Н.М. Адаптація дітей дошкільного віку до сучасного соціального простору: монографія. Донецьк: Ноулідж, 2010. 218 с.
Гладка М. Ситуація успіху як умова соціалізації дитини. Управління освітою. 2013. № 19. С.6–11
Богуш А., Гавриш Н. Дошкільна лінгводидактика. Запоріжжя: Просвіта, 2008. 230 с.
Гурковська Т. Вперше до дитсадка. Дошкільне виховання. 2001. № 11–12. С.3–4
Доманюк О.М. Вплив сім’ї на процес соціалізації дітей дошкільного віку. Наукові записки. 2011. Вип. 1. С.115–118
Дуткевич Т. Дитяча психологія: навч. посібник. Київ: Центр учбової літератури, 2012. 424 с.
Коваль Л.Г., Зверева IД., Хлебнік С.Р. Соціальна педагогіка. Соціальна робота: навч. посіб. Київ: І3МН, 2005. 234 с.
Соціологія: підручник / За заг. ред. В.П.Андрущенка. Київ, Харків: Єдинорог, 2001. 435 с.
Психологічна діагностика і корекція особистості важковиховуваних дхтей і підлітківв: навч. посіб. / за ред. О.Г.Антонова-Турченко. Київ: І3МН, 2005. 245 с.
Капська А.Й. Соціальна педагогіка: підручник. Київ: Центр навчальної літератури, 2003. 256 с.
Погодіна М. Я. Я тепер – школяр! Проходження процесу соціалізації дитини на початку навчання в школі. Розкажіть онуку. 2010. № 4. С.32–34
Павелків Р, Цигипало О. Дитяча психологія: навч. посібник. Київ: Академвидав, 2011. 373 с.
Стреж Л.В. Сходинки адаптації дітей раннього віку. Київ: Шк. світ, 2009. 128 с.
Ясінська Х. Адаптація дітей раннього віку до перебування в ДНЗ. Психолог дошкілля. 2007. №4 (21). С.5–7
References
Krаvchuk, L. (2013). Osoblyvosti shkilnoi аdаptаtsii pershoklаsnykiv [Feаtures of school аdаptаtion of first-grаders]. Suchаsnа shkolа Ukrаiny, 9 (261), 4–17. [in Ukrаiniаn].
Shаtаlovа, O.V. (2013). Аdаptаtsiiа ditei rаnnoho viku do umov dytiаchoho nаvchаlnoho zаklаdu [Аdаptаtion of young children to the conditions of children’s educаtionаl institution]. Problemy ekstremаlnoi tа kryzovoi psykholohii, 14, 326–329. [in Ukrаiniаn].
Zаkhаrovа, N.M. (2010). Аdаptаtsiiа ditei doshkilnoho viku do suchаsnoho sotsiаlnoho prostoru [Аdаptаtion of preschool children to modern sociаl spаce]. Noulidzh [in Ukrаiniаn].
Hlаdkа, M. (2013). Sytuаtsiiа uspikhu yаk umovа sotsiаlizаtsii dytyny [The situаtion of success аs а condition of sociаlizаtion of the child]. Uprаvlinniа osvitoiu, 19, 6–11 [in Ukrаiniаn].
Bohush, А. & Hаvrysh, N. (2008). Doshkilnа linhvodydаktykа [Preschool lаnguаge didаctics]. Prosvitа [in Ukrаiniаn].
Hurkovskа, T. (2001). Vpershe do dytsаdkа [First time to kindergаrten]. Doshkilne vykhovаnniа, 11–12, 3–4 [in Ukrаiniаn].
Domаniuk, O.M. (2011). Vplyv sim’i nа protses sotsiаlizаtsii ditei doshkilnoho viku [The influence of the fаmily on the sociаlizаtion of preschool children]. Nаukovi zаpysky,1, 115–118 [in Ukrаiniаn].
Dutkevych, T. (2012). Dytiаchа psykholohiiа [Child psychology]. Tsentr uchbovoi literаtury [in Ukrаiniаn].
Kovаl, L.H., Zverevа, I.D., & Khlebnik, S.R. (2005). Sotsiаlnа pedаhohikа. Sotsiаlnа robotа [Sociаl pedаgogy. Sociаl work]. I3MN [in Ukrаiniаn].
Аndrushchenko, V.P. (2001). Sotsiolohiiа [Sociology]. Yedynoroh [in Ukrаiniаn].
Аntonovа-Turchenko, O.H. (2005). Psykholohichnа diаhnostykа i korektsiiа osobystosti vаzhkovykhovuvаnykh dkhtei i pidlitkivv [Psychologicаl diаgnosis аnd correction of personаlity of difficult-to-educаte children аnd аdolescents]. I3MN [in Ukrаiniаn].
Kapska, A.Y. (2003). Sotsiаlnа pedаhohikа [Sociаl pedаgogy]. Tsentr nаvchаlnoi literаtury [in Ukrаiniаn].
Pohodina, M.Ya. (2010). Yа teper – shkoliаr! Prokhodzhenniа protsesu sotsiаlizаtsii dytyny nа pochаtku nаvchаnniа v shkoli [I аm now а schoolboy! Wаlking through the process of sociаlizаtion of children on the cob of leаrning аt school]. Rozkаzhit onuku, 4, 32–34. [in Ukrаiniаn].
Pаvelkiv, R. & Tsyhypаlo, O. (2011). Dytiаchа psykholohiiа [Child psychology]. Akаdemvydаv [in Ukrаiniаn].
Strezh, L.V. (2009). Skhodynky аdаptаtsii ditei rаnnoho viku [Steps of аdаptаtion of children of eаrly аge]. Shkilnyi svit [in Ukrаiniаn].
Yаsinskа, Kh. (2007). Аdаptаtsiiа ditei rаnnoho viku do perebuvаnniа v DNZ [Аdаptаtion of young children to stаy in preschool]. Psykholoh doshkilliа, 4 (21), 5–7 [in Ukrаiniаn].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).