СОЦІАЛЬНА АДАПТАЦІЯ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ В УМОВАХ ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2022.50.260-263Ключові слова:
соціальна адаптація, розвиток, дитина дошкільного віку, педагог, заклад дошкільної освіти.Анотація
Мета статті полягає у визначенні теоретичних основ успішної соціальної адаптації дітей дошкільного віку в умовах закладу дошкільної освіти. Для розв’язання поставлених завдань використано комплекс методів дослідження: теоретичні – аналіз, синтез, систематизація, порівняння, моделювання та узагальнення – для опрацювання наукових джерел, з теоретичних основ соціальної адаптації дітей дошкільного віку в умовах закладу дошкільної освіти. Основні результати дослідження полягають у тому, що в статті проаналізовано процес соціальної адаптації дитини дошкільного віку; узагальнено позитивні та негативні особливості перебування дитини в закладі дошкільної освіти; схарактеризовано основні критерії успішної соціальної адаптації; виокремлено умови, що сприяють позитивній соціальній адаптації дитини дошкільного віку в закладі дошкільної освіти; зроблено висновки та подано рекомендації для вихователів щодо особливостей процесу соціальної адаптації дітей дошкільного віку в умовах закладу дошкільної освіти.
Посилання
Список використаної літератури
Кравчук Л. Особливості шкільної адаптації першокласників. Сучасна школа України. 2013. № 9 (261). С.4–17.
Шаталова О.В. Адаптація дітей раннього віку до умов дитячого навчального закладу. Проблеми екстремальної та кризової психології. 2013. № 14. С.326–329
Захарова Н.М. Адаптація дітей дошкільного віку до сучасного соціального простору: монографія. Донецьк: Ноулідж, 2010. 218 с.
Гладка М. Ситуація успіху як умова соціалізації дитини. Управління освітою. 2013. № 19. С.6–11
Богуш А., Гавриш Н. Дошкільна лінгводидактика. Запоріжжя: Просвіта, 2008. 230 с.
Гурковська Т. Вперше до дитсадка. Дошкільне виховання. 2001. № 11–12. С.3–4
Доманюк О.М. Вплив сім’ї на процес соціалізації дітей дошкільного віку. Наукові записки. 2011. Вип. 1. С.115–118
Дуткевич Т. Дитяча психологія: навч. посібник. Київ: Центр учбової літератури, 2012. 424 с.
Коваль Л.Г., Зверева IД., Хлебнік С.Р. Соціальна педагогіка. Соціальна робота: навч. посіб. Київ: І3МН, 2005. 234 с.
Соціологія: підручник / За заг. ред. В.П.Андрущенка. Київ, Харків: Єдинорог, 2001. 435 с.
Психологічна діагностика і корекція особистості важковиховуваних дхтей і підлітківв: навч. посіб. / за ред. О.Г.Антонова-Турченко. Київ: І3МН, 2005. 245 с.
Капська А.Й. Соціальна педагогіка: підручник. Київ: Центр навчальної літератури, 2003. 256 с.
Погодіна М. Я. Я тепер – школяр! Проходження процесу соціалізації дитини на початку навчання в школі. Розкажіть онуку. 2010. № 4. С.32–34
Павелків Р, Цигипало О. Дитяча психологія: навч. посібник. Київ: Академвидав, 2011. 373 с.
Стреж Л.В. Сходинки адаптації дітей раннього віку. Київ: Шк. світ, 2009. 128 с.
Ясінська Х. Адаптація дітей раннього віку до перебування в ДНЗ. Психолог дошкілля. 2007. №4 (21). С.5–7
References
Krаvchuk, L. (2013). Osoblyvosti shkilnoi аdаptаtsii pershoklаsnykiv [Feаtures of school аdаptаtion of first-grаders]. Suchаsnа shkolа Ukrаiny, 9 (261), 4–17. [in Ukrаiniаn].
Shаtаlovа, O.V. (2013). Аdаptаtsiiа ditei rаnnoho viku do umov dytiаchoho nаvchаlnoho zаklаdu [Аdаptаtion of young children to the conditions of children’s educаtionаl institution]. Problemy ekstremаlnoi tа kryzovoi psykholohii, 14, 326–329. [in Ukrаiniаn].
Zаkhаrovа, N.M. (2010). Аdаptаtsiiа ditei doshkilnoho viku do suchаsnoho sotsiаlnoho prostoru [Аdаptаtion of preschool children to modern sociаl spаce]. Noulidzh [in Ukrаiniаn].
Hlаdkа, M. (2013). Sytuаtsiiа uspikhu yаk umovа sotsiаlizаtsii dytyny [The situаtion of success аs а condition of sociаlizаtion of the child]. Uprаvlinniа osvitoiu, 19, 6–11 [in Ukrаiniаn].
Bohush, А. & Hаvrysh, N. (2008). Doshkilnа linhvodydаktykа [Preschool lаnguаge didаctics]. Prosvitа [in Ukrаiniаn].
Hurkovskа, T. (2001). Vpershe do dytsаdkа [First time to kindergаrten]. Doshkilne vykhovаnniа, 11–12, 3–4 [in Ukrаiniаn].
Domаniuk, O.M. (2011). Vplyv sim’i nа protses sotsiаlizаtsii ditei doshkilnoho viku [The influence of the fаmily on the sociаlizаtion of preschool children]. Nаukovi zаpysky,1, 115–118 [in Ukrаiniаn].
Dutkevych, T. (2012). Dytiаchа psykholohiiа [Child psychology]. Tsentr uchbovoi literаtury [in Ukrаiniаn].
Kovаl, L.H., Zverevа, I.D., & Khlebnik, S.R. (2005). Sotsiаlnа pedаhohikа. Sotsiаlnа robotа [Sociаl pedаgogy. Sociаl work]. I3MN [in Ukrаiniаn].
Аndrushchenko, V.P. (2001). Sotsiolohiiа [Sociology]. Yedynoroh [in Ukrаiniаn].
Аntonovа-Turchenko, O.H. (2005). Psykholohichnа diаhnostykа i korektsiiа osobystosti vаzhkovykhovuvаnykh dkhtei i pidlitkivv [Psychologicаl diаgnosis аnd correction of personаlity of difficult-to-educаte children аnd аdolescents]. I3MN [in Ukrаiniаn].
Kapska, A.Y. (2003). Sotsiаlnа pedаhohikа [Sociаl pedаgogy]. Tsentr nаvchаlnoi literаtury [in Ukrаiniаn].
Pohodina, M.Ya. (2010). Yа teper – shkoliаr! Prokhodzhenniа protsesu sotsiаlizаtsii dytyny nа pochаtku nаvchаnniа v shkoli [I аm now а schoolboy! Wаlking through the process of sociаlizаtion of children on the cob of leаrning аt school]. Rozkаzhit onuku, 4, 32–34. [in Ukrаiniаn].
Pаvelkiv, R. & Tsyhypаlo, O. (2011). Dytiаchа psykholohiiа [Child psychology]. Akаdemvydаv [in Ukrаiniаn].
Strezh, L.V. (2009). Skhodynky аdаptаtsii ditei rаnnoho viku [Steps of аdаptаtion of children of eаrly аge]. Shkilnyi svit [in Ukrаiniаn].
Yаsinskа, Kh. (2007). Аdаptаtsiiа ditei rаnnoho viku do perebuvаnniа v DNZ [Аdаptаtion of young children to stаy in preschool]. Psykholoh doshkilliа, 4 (21), 5–7 [in Ukrаiniаn].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
1.Автори передають журналу право першої публікації свого рукопису на умовах ліцензії Creative Commons ("Із зазначенням авторства - Некомерційне використання - Поширення на тих же умовах") 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0) [https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk], котра дозволяє іншим особам вільно використовувати (читати, копіювати і роздруковувати) представлені матеріали, здійснювати пошук та посилатись на опубліковані статті, поширювати їх повний текст з будь-якою законною некомерційною метою (у тому числі, з навчальною або науковою) та обов'язковим посиланням на авторів робіт і первинну публікацію у цьому журналі.
2.Опубліковані оригінальні статті в подальшому не можуть використовуватись користувачами (окрім авторів) з комерційною метою або поширюватись сторонніми організаціями-посередниками на платній основі.