ФОРМУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧНІВ ЗАКЛАДІВ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ І СТУПЕНЯ ЗАСОБАМИ СЕРВІСІВ GOOGLE
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2022.51.117-121Ключові слова:
інформаційна компетентність, епідемія, військовий час, дистанційне навчання, сервіси Google.Анотація
Актуальність проблеми формування інформаційної компетентності засобами сервісів Google зумовлюється поширенням цифрових носіїв інформації в усіх сферах суспільного життя. В галузі освіти, інформаційна компетентність детермінується в умовах дистанційного навчання. Оскільки, базовим для формування ключових компетентностей здобувачів освіти є І ступінь ЗЗСО, то у фокусі дослідження є формування інформаційної компетентності дітей молодшого шкільного віку засобами сервісів Google. Метою статті є виявити можливості використання сервісів Google в освітньому процесі загальної середньої освіти І ступеня, встановити та описати перспективи формування інформаційної компетентності учнів ЗЗСО І ст. Для досягнення мети використано аналітико-синтетичні методи дослідження. Проаналізовано та розкрито зміст понять «компетентність», «інформаційна компетентність», «цифрова компетентність», «інформаційний сервіс» та «сучасне інтерактивне освітнє середовище». У результаті дослідження зроблено висновки про необхідність використання інформаційних технологій під час епідеміологічних та військових подій, представлено добірку найкращих інформаційних сервісів, які можуть бути використані в освіті процесі для формування інформаційної компетентності учнів початкових класів; описано паттерни структурування відповідних сервісів у формі інтерактивного освітнього середовища.
Посилання
Список використаної літератури
Галик С.Д., Барна О.В. Інформатична компетентність в змісті початкової освіти: європейський досвід. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання: досвід, тенденції, перспективи. 2018. № 2. С.166‒169.
Кочеткова О.С. Формування інформаційно-цифрової компетентності учнів в інтерактивному освітньому середовищі закладу загальної середньої освіти. Педагогічна освіта: теорія і практика. Психологія. Педагогіка. 2018. № 29. C.87.
Кравченко О., Міщенко М. Соціально-психологічна підтримка учасників освітнього процесу в умовах дистанційного навчання. Вісник Львівського університету. Серія психологічні науки. 2021. Випуск 8. С. 90‒99.
Лист МОН №1/3725-22 від 29.03.22р. «Про організацію освітнього процесу в початковій школі в умовах воєнного стану». URL: https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-organizaciyu-osvitnogo-procesu-v-pochatkovij-shkoli-v-umovah-voyennogo-chasu (дата звернення:1.09.2022 р.)
Смолюк С.В. Організаційно-педагогічні умови становлення розвивального освітнього середовища в системі початкової освіти України (кінець ХХ – початок ХХІ ст.). Луцьк: Східноєвропейський Національний Університет Імені Лесі Українки, 2015. 240 с.
Софій Н.З., Онопрієнко О.В., Найда Ю.М., Пристінська М.С., Большакова І.О. Нова українська школа: порадник для вчителя / під заг. ред. Н.М.Бібік. Київ : ТОВ «Видавничий дім «Плеяди». 2017. 134 с.
Google Docs Blog: Translation and undo smartquotes in documents. URL: https://web.archive.org/web/20130815065517/http:/googledocs.blogspot.com/2010/07/translation-and-undo-smartquotes-in.html (дата звернення: 1.09.2022 р.)
Magid L. Google Classroom Offers Assignment Center for Students and Teachers. Forbes. 2018. URL: https://www.forbes.com/sites/larrymagid/2014/05/06/google-classroom-offers-control-center-for-students-and-teachers/?sh=32a776b84d66 (дата звернення: 01.09.2022 р.)
References
Galik, S.D., & Barna, O.V. (2018). Informatychna kompetentnist v zmisti pochatkovoi osvity: yevropeiskyi dosvid [Information competence in the content of primary education]. Suchasni informatsiini tekhnolohii ta innovatsiini metodyky navchannia: dosvid, tendentsii, perspektyvy, 2, 166‒169. [in Ukrainian].
Kochetkova, O.S. (2018). Formuvannya informatsiyno-tsifrovoyi kompetentnostI uchnIv v interaktivnomu osvItnomu seredovischi zakladu zagalnoyi serednoyi osviti [Formation of information and digital competence of students in an interactive educational environment of a general secondary education institution. Pedagogichna osvita: teoriya i praktyka. Psyhologiya. Pedagogika, 29, 87. [in Ukrainian].
Kravchenko, O. & Mishchenko, M. (2021). Sotsialno-psykholohichna pidtrymka uchasnykiv osvitnoho protsesu v umovakh dystantsiinoho navchannia [Social and psychological support of participants in the educational process in the conditions of distance learning]. Visnyk Lvivskoho universytetu. Seriia psykholohichni nauky, 8, 90‒99. [in Ukrainian].
List MON #1/3725-22 vId 29.03.22r. «Pro organizatsIyu osvitnogo protsesu v pochatkovIy shkolI v umovah voEnnogo stanu» [MofE letter No. 1/3725-22 dated by March 29, 2022. «On the organization of the educational process in primary school under martial law»]. https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-organizaciyu-osvitnogo-procesu-v-pochatkovij-shkoli-v-umovah-voyennogo-chasu [in Ukrainian].
Smoliuk, S.V. (2015). Orhanizatsiino-pedahohichni umovy stanovlennia rozvyvalnoho osvitnoho seredovyshcha v systemi pochatkovoi osvity Ukrainy (kinets ХХІ – pochatok ХХІ st.) [Organizational and pedagogical conditions for the formation of a developmental educational environment in the primary education system of Ukraine (end of the 20th - beginning of the 21st century)]. East European National University named after Lesya Ukrainka. [in Ukrainian].
Sofii, N.Z., Onopriienko, O.V., Naida, Yu.M., Prystinska, M.S. & Bolshakova, I.O. (2017). Nova ukrainska shkola: poradnyk dlia vchytelia [The new Ukrainian school: a teacher’s guide]. Pleiady. [in Ukrainian].
Google Docs Blog: Translation and undo smartquotes in documents / https://web.archive.org/web/20130815065517/http:/googledocs.blogspot.com/2010/07/translation-and-undo-smartquotes-in.html [in Ukrainian].
Magid, L. (2018). Google Classroom Offers Assignment Center for Students and Teachers. Forbes. https://www.forbes.com/sites/larrymagid/2014/05/06/google-classroom-offers-control-center-for-students-and-teachers/?sh=32a776b84d66.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
1.Автори передають журналу право першої публікації свого рукопису на умовах ліцензії Creative Commons ("Із зазначенням авторства - Некомерційне використання - Поширення на тих же умовах") 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0) [https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk], котра дозволяє іншим особам вільно використовувати (читати, копіювати і роздруковувати) представлені матеріали, здійснювати пошук та посилатись на опубліковані статті, поширювати їх повний текст з будь-якою законною некомерційною метою (у тому числі, з навчальною або науковою) та обов'язковим посиланням на авторів робіт і первинну публікацію у цьому журналі.
2.Опубліковані оригінальні статті в подальшому не можуть використовуватись користувачами (окрім авторів) з комерційною метою або поширюватись сторонніми організаціями-посередниками на платній основі.